بزرگترین جرم جمعیت، مبارزه با افراط گرایی بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۲    ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ کد خبر: 144018 منبع: پرینت

نظام در دست ما نیست و وضعیت سیاسی نیز خارج از کنترل ما است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عبدالمقدم امین آگاه سیاسی در گفتگو با "همگام" درخصوص تاکید عطامحمدنور بر حضورش به حیث والی بلخ گفت: بزرگترین جرمی که جمعیت مرتکب شده مقاومت در برابر افراط گرایی بوده است و در این مسیر بسیاری از رهبران و شخصیت های بزرگ خود را از دست داده است.

امین بیان کرد: عوامل این فاجعه نور یا غنی نیست و در عمق قضیه اهداف استراتژیک آمریکا دخیل است.

وی بیان کرد: شاهد هستیم که هر چه در برابر طالب مبارزه کردیم، طالبان رشد کرد و تجهیز شد، هرچه با فساد اداری مبارزه کردیم روز به روز گسترش یافت امروز نیز هرچه با پدیده داعش مبارزه کنیم، داعش قوی تر خواهد شد.

این آگاه سیاسی افزود: نظام در دست ما نیست و وضعیت سیاسی نیز خارج از کنترل ما است، بحث جنگ و ناامنی در عمیق استراتژیک و اهداف آمریکا نهفته است و بازی جدید نور، غنی و شمال نیز برنامه استخبارات جهانی برای کنترل افکار عمومی است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
والی بلخ
امین
نظرات بینندگان:

>>>   بلی بزرگترین جرم جمعیت ایستادگی در مقابل جاسوس سر سپرده پاکستان بود که وی گلبیدین و باندش بودند. سپس مقابله تا آخرین رمق در مقابل غلامان حلقه بگوش پاکستان و عربستان و انگلیس بود که عبارت از طالبان بود.
حالا به هر بهانه که باشد انتقام می گیرند.

>>>   غلط! نخستین گروه افراطی در افغانستان همین جمعیت اسلامی بود که بعد بوجود آمدن طالبان از افراطیت جمعیت کاسته شد ور نه در آغاز به اصطلاح پیروزی مجاهدین همه شاهدیم که جمعیت در تمام زمامداریش سر نهوۀ لباس پوشیدن خانم ها به نتیجه ای دست نیافت تا اینکه عنان افراطیت را طالبان از نزدش ربودند.
جمعیت از روی مجبوری شعارهای دموکراسی و تعادل را در پیش گرفته است و این شعارها اکثراً توسط کسانی سر داده میشوند که که عناصر دست دوم و سوم اند و اصلاً جمعیتی نیستند.
این افراد اهداف خود را دارند اما از آنجاییکه خود از شهرت زیادی برخوردار نیستند، میخواهند اهداف شان را با نام جمعیت به پیش ببرند اما این هم دیری دوام نخواهد کرد.
جمعیت چهرۀ ماجراجویانه و اشرار صفتانه اش را بارها نشان داده است اما کسی به آن توجه نمیکند، بزرگترین ماجراجوه سیاسی در حال حاضر جمعیت است که به هیچ منطقی جور نمی آید.
میهن زرغون

>>>   به فکر ما بزرگترین اشتباه جمعیت سهم داشتن در بیشترین غصب وفساد بود اکثرا رهبران جمعیت مانند سایر تنظیم ها تا توانستند غصب کردند فساد کردند اختلاس کردند مخصوصا دزد های شمال

>>>   بزرگترین جرم سران و رهبران جمعیت قوم پرستی سمت پرستی و زبان پرستی است.
خدا کند سرعقل بیایند و بجای این تعصبات بیجا به فکر منافع ملی کشور باشند.
متأسفانه جمعیت بجای منافع ملی به فکر منافع ناروای سران حزبی شان است.

>>>   من نمیدانم که مقصد شما از افراط گرایی و تفریط گرایی در قرن بیست و یکم چیست؟
این یک قرن پیشرفت علم و تخنیک و تکنالوژی است که مردم با دیدن این پیشرفت ها،دیگر به افسانه های سرمنگسک دینی و جهان خلقت باور ندارند و به قوانین طبیعت هم در عرصه پیدایش جهان کاینات ث تکامل اًن و تکامل رنده جانهای آن بشمول انسان و هم به تکامل تخنیک و تکنالوژی توسط انسان در روی کره زمین باورمند هستند.
هرچقدر که شما راجع به افراط و تفریط فکر کنید،به همان اندازه از جهان تمدن به عقب میمانید.
شما از آخرین مدل موتر ها و موبایل و کمپیوتر و انترنت و غیره استفاده میکنید و هیچوقت نمیگویید که ضرور نیست که افغانستان منحیث یک کشور عریب و خیرات خور جامعه جهانی،از آخرین مودا وسایل تختیکی جهان استفاده کند.
اما هنگامی که موضوع چادر و چادری بی بی تان میشود،این موضوع را شرم و حیا و عار و ننگ میدانید و نمیگذارید که او بدون چادر و چادری از خانه بیرون بر آید و یا مکتب برود و یا در ادارات دولتی در پهلوی مردان کارکنند.
این را بنام افراط گرایی باد میکنید.

>>>   یک جرم جمعیت همین بود که علیه تروریستان طالب همین ها بودند که از ننگ و ناموس پشتون دفاع کردند پشتونها خودشان آرام تحت بیرق سیاه وسفید پنجاب به زنده گی غیرتمندانه خود ادامه میداند اگر اقوام غیر اوغان از این خاک دفاع نمیکردند پشتونها به ارزوی خود همان صوبه ششم پاکستانی میشدند میرسیدند.

>>>   عامل همه بدبختى. و تفرقه اندازى همين حزب جمعت اسلامى است اضافه از بيست سال ميشود كه جلو دولت. و حكومت در دست همين حزب است اوردن همين متجاوزين. ٣٤ مملكت از بى كفايتى و بى درايتى همين حزب جميعت اسلامى است با دادن شعار ها نميتواند كه خود را براحت بدهيد بياد داشته باشيد كه ملت و ان هم ملت رنجديده يك روز با شما محاسبه خواهد كرد

>>>   میهن زرغون !
مه هم عین چیز را فکر میکنم اگراینه صاحب صد فیصد قدرت وحکومت می بودند آنوقت میدید که چگونه تعبیری از اسلام وشریعت داشتند اختیار ریش ما هم در دست اینهابود

>>>   بزرگترین جرم دروقت جمیعت چوروچپاول بود
بزرگترین چرم دروقت جمیعت مدافع بودن یک قوم ویک سمت خاص خاص بود
بزرگترین جرم دروقت جمیعت مفکوره تجزیه افغانستان بود

>>>   کود 26 :بلی دقیق فرمودید، قاضی حسین احمد رهبر جمعیت اسلامی پاکستان وکارمند ای اس ای پاکستان برای کدام جناب اسم مستعار ملا چترالی را انتخاب نموده بود تا درپاکستان مخفیانه فعالیت نماید وافشا نشود؟
قادری

>>>   ستاره ای همه تنظیم های جهادی که هرکدام لاجرم عنوان حزب را حمل می کنند
در حال افول است و این یک دهه را خواهد گرفت . که احزاب با اوصاف حزبی
به وجود آیند . مگر اینکه این تنظیم ها در کنش های خود جدآ باز نگری کنند و
با مدرنیته کنار بیایند . جهان با انکشافات علوم جدید و تکنولوجی های حیران
کننده رو بروست .
م.ش.ف کابل

>>>   جمیعت دزدان کلانترین جرم ها را کرده است که بخشودنی نیست رایج ساختن بیناموسی. خود فروشی چور چپاول. دزدی اختطاف و بلاخره فروختن خاک افغانستان توست سرکرده همین باند بالای پدر رضایی اش ام یکا به پول ناچیز و افتخارش بالای بم های کلان امریکا.

>>>   آیا امریکا شما را گفته رشوت بخورید، زمین ها دولتی و شخصی را چور کنید، قاچاق کنید، آدم ربایی کنید......


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است