حامیان رسانه ها تظاهرات های مدنی راه بیندازند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۴    ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ کد خبر: 144009 منبع: پرینت

نهادهای حامی رسانه‌ها و خبرنگاران تظاهرات های مسالمت آمیز مدنی راه بیاندازند و توجه جهانی را جلب کنند.

حفیظ الله بارکزی رییس شورای ژورنالیستان افغانستان در گفتگو با جمهور درخصوص کشته شدن خبرنگاران در حملات تروریستی گفت: نهادهای حامی خبرنگاران در واکنش به حملات تروریستی که از خبرنگاران قربانی می گیرند نباید به کنفرانس‎ها بسنده کنند.

بارکزی بیان کرده است که نهادها در ارتباط به کشتار خبرنگاران باید اقدامات جدی روی دست گرفته، تظاهرات و تجمعات مسالمت آمیز مدنی را راه انداخته و توجه جهانی را دراین ارتباط جلب کنند.

رییس شورای ژورنالیستان کارکرد کمیته مشترک مصوونیت رسانه ها و حکومت را نیز مورد انتقاد قرار داده گفت که این کمیته در مشورت کامل با نهادهای حامی رسانه‌ها تشکیل نشده و در ارتباط به خبرنگاران به برگزاری جلسات بسنده کرده و هیچگونه کارکرد عملی نیز نداشته است.

وی با اشاره به حمله تروریستی روز پنجشنبه 7 جدی 96 در کابل و کشته و زخمی شدن 11 خبرنگار در این فاجعه تصریح کرد: اگر کشتار خبرنگاران به همین ترتیب ادامه یابد و حکومت توجه جدی به خرج ندهد آزادی بیان که همواره بعنوان بزرگترین دستاورد حکومت در سالیان گذشته یاد شده زیر سوال خواهد رفت.

بارکزی خواهان توجه جدی حکومت برای حفاظت و حمایت امنیتی از خبرنگاران شده و تاکید نمود که حکومت باید تعهداتی که در ارتباط به رسانه‌ها و خبرنگاران تاکنون داشته را از روی کاغذ در صحنه عمل پیاده کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رسانه ها
تظاهرات
نظرات بینندگان:

>>>   Qasani heeft 3 nieuwe foto's toegevoegd.
عنوانى رييس جمهور!
ترانسپورت شهرى در كجاى ١٦ ساعت كار روزانه تان قرار دارد.
هم اكنون وضعيت در ده افغانان در 500 مترى ارگ اين گونه است.

>>>   Salam
كدام ...در كجاى تاريخ و آنتروپولوژى خوانده است كه تاجيك ، هزاره ، ازبيك و ايماق و هندو ........از نسل پشتون ( افغان) است . پذيرفتن هويت جعل ، تهمت كردن به مادران تان است !

>>>   Abdul Lalzad
ما، هویت و سپیدار!
===========
* دوستان ما حتما به یاد دارند که قانون ثبت احوال نفوس (شناسنامه های برقی) سال گذشته تصویب و توشیح شد و عبدالله وعده توزیع آن را در اواخر تابستان داد... اما عبدالله پس از ملاقات با یون در «خواب استراتژیک» فرو رفت و حواریون عبدالله این بیکارگی او را زیر عنوان «صبر استراتژیک» پوشانیدند و تلاش کردند که او را تبریه کنند... لذا غنی با اطمینان خاطر قانون را دور زد و سرانجام به حالت کنونی رسیدیم...
* دلچسب آنکه پس از «مار آستین» خواندن عبدالله توسط استاد عطا تعدادی از جیره خواران سپیدار هنوز هم کوشش می کنند که عبدالله را به حیث یک شخص قابل اعتبار معرفی نموده و توجه جوانان را به طرف او جلب کنند... در حالیکه همه خیانت ها و جنایت ها در پیش چشم این «مار آستین» و با همکاری او صورت گرفته است!
* حال نوبت نسل جوان و جریان های سیاسی و مدنی کشور است که ابتکار «دفاع از هویت» و مبارزه و مقاومت در مقابل ارگ - سپیدار را به دوش خویش گیرند، نه اینکه منتظر لطف و کرم دیگران باشند...

>>>   رهبران داعش=طالب راکتیار، اتمر، غنی، کرزی در بیخ گوش ما هستند، باید کشته شوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است