جاعلان سند بودجه را به دادستانی معرفی کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۱    ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ کد خبر: 144008 منبع: پرینت

برخی از پروژه ها بگونه خیالی در سند مالی سال گذشته گنجانیده شده بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، داکتر رمضان بشردوست عضو مجلس نمایندگان درخصوص پروژه های خیالی در سند بودجه سال گذشته در نشست علنی این مجلس گفت: جعل و دروغ در سند رسمی حکم جزایی دارد.

بشردوست بیان کرد: وکلایی که به بودجه جعلی رای دادند، کمیسیون بودجه ای که بودجه جعلی را پذیرفت و به مجلس معرفی کرد، وزیری که در مجلس حاضر شد و به نمایندگان ملت دروغ گفت همه باید به دادستانی معرفی شوند.

گفتنی است که اکلیل حکیمی وزیر مالیه کشور در نشست وضاحت دهی بودجه سال مالی 1397 در مجلس گفت که برخی از پروژه ها بگونه خیالی در سند بودجه سال گذشته گنجانیده شده بودند و هیچ پولی برای عملی شدن آن وجود نداشت.

حکیمی همچنین درخصوص کاهش بودجه توسعه ای سال مالی اینده گفت: کشورهای کمک کننده میزان کمک هایشان را 25 درصد کاهش داده اند و به همین دلیل در سال مالی جدید پروژه های توسعه ای کمتر عملی خواهد شد.

قابل ذکر است که بعلت پایین بودن ظرفیت مصرف بودجه توسعه ای و کاهش کمک های خارجی، بودجه توسعه ای امسال 68 میلیارد افغانی کاهش یافته است.

گفتنی است که مجلس نمایندگان بودجه سال 1397 را بدلیل نداشتن توازن و همچنین حذف برخی از پروژه های سال گذشته با اکثریت آرا رد کرده بود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
سند بودجه
نظرات بینندگان:

>>>   وزارت مالیه هر سال خاک بر چشمان ملت و پارلمان می پاشد و در اخر صد بهانه برای عدم تطبیق پروزه میارد.
مالیه گیرندگان شان حتی سر پاکستانی ها را در فساد خاریده اند.

>>>   حمد یاسینی زاد
افغانستان از تهداب خراب است
از اول تا امروز همه حکام این کشور ذره ای به فکر ترقی و پیشرفت نبودن همه ای شان در فکر خویشخوری چپاول دارایی عامه قوم پرستی بوده اینجاست که کشور روز به روز خراب و خرابتر شد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است