انجینیر داوود والی عبوری بلخ است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۲    ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ کد خبر: 143982 منبع: پرینت

شخصی به نام انجینیر داوود که به تازگی به حیث والی بلخ از سوی ریاست جمهوری معرفی شده است، بیشتر بعنوان یک پروژۀ عبوری و برای کنار زدن عطا محمد نور استفاده می شود.

این فرد یک جمعیتی است و طبعا مخالفان آقای نور از او حمایت خواهند کرد، برای تداوم بازی برای به انزوا کشیدن نور از قدرت شمال عجله ای در کار نیست، احتمال می رود همه چیز مطابق جدول زمانی پیش برود و نور قبل از اینکه بهار بلخ را ببیند از سوی همپیمانان خویش وادار به کناره گیری می شود، تجربه این موضوع را کاملا ثابت ساخته است.

پیشبینی می شود که والی بلخ با برنامه های محکم و دراز مدت کسی دیگری باشد که در سایۀ انجینیر داوود قرار گرفته باشد، معادلات سیاست های منطقوی مخصوصا شرایط جدید در آسیای مرکزی منوط به تغییرات در ساختار حکومت محلی در شمال افغانستان دارد.

طبعا عطا محمد نور در مقابل یک برنامۀ وسیع با هزینه های هنگفت مالی نمی تواند مقاوت کند و دیر یا زود مجبور به کناره گیری خواهد شد.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داوود
عطا
نظرات بینندگان:

>>>   جمعه خان همدرد آماده است وعجله ندارد شش ماه بعد یکسال بعد آخرش او والی است

>>>   از مصاحبه دَاوُدَ معلوم ميشود كه بسيار ميل ولايت و قدرت را دارد، و سالها در لندن بيكار و مهاجر بوده، و از رفتن خود هم پشيمان بوده و حالا ميخواهد خود را مطرح نمايد، اگر راستي مجاهد ميبود هيچ وقت در مقابل مجاهد و جمعيتي ديگر غني را ترجيح نميداد، و يك شخص مجهول الهويت مانند غني را اوللأمر خطاب نميكرد، چون ديانت اشرف مورد سؤال همه است، و انتخابش به صفت رئيس جمهور غير قانوني است، در قانون افغانستان رئيس جمهور، وزير، سفير نميتواند خانم اجنبي داشته باشد، تنها أمريكا او را بالاي مردم سوار كرده است، و ديگر اينكه انجينير دَاوُدَ سخنان ضد و نقيض ميگويد، رفتن خود را به انگليس جهت تداوي ارائه ميدارد، در حاليكه مانند من قاچاقي رفته و پناهنده شديم. همانطوري كه در ظاهر تزوير ميكند، مانند رنگ كردن سر و ريشش، كه هيچ دليل ديني و جهادي در آن ندارد، سخنان و گفتارش هم صدق درست ندارد. اگر جهت تداوي به لندن رفته باشد پس چه وقت ماستري خود را از انگلستان گرفته است؟ و شايد مثل اتمر و برمك در طول اقامتش در لندن از طرف استخبارات آنجا جذب شده و سند علمي برايش داده باشند.

>>>   اشخاص نا لایق وارزه یک روزهم به قدرت نرسداوکه غنی را اولو الامر خواند وایه کریمه را هم غلط میخواندسالها از بکس فروشی وکلاه گذاری از طریق ان لاین به دنبال یک مشت پول ناچیز بودخدا کند که جیبش سراخ نشودازدیر زمانی ارتباط مخفی با کرزی وغنی داشته همیشه فزندانش اورا والی پدر !!! خطاب مینمایند یک روزگاری دو وسه روز سعی مینمود تا اقای نور برایش وقت ملاقات بدهد بلاخره با پا درمیانی عده ای توانست عطا محمد نور را یک مرتبه ملاقات نماید وقتی غنی در لندن رفته بود فرزند بزرگ داود خودرا نزد غنی رسانیده از استاد عطا شکایت نمودولی غنی بازرنگی اورا رد کرددیپلوم انجنیر!!!بیش از صد نفر را بی گناه به قتل رسانیده است ما بچه های لندن اورا باسم قاتل خطاب میکنیم در چور وچپاول کابل هنگام سقوط نجیب سهم بارز داشت به گمان اغلب از سوی حزب دموکراتیک خلق به شکل دستوری میان مجاهدین رفته بود یکی از اعضای برجسته حزب دموکراتیک خلق بسیار قوم نزدیکش است که انها اورا از نزد رسول پهلوان خلاص کردند واحتمالا نسبت نزدیکیش با خلقی ها بود که رسول پهلوان اورا نکشت والله اعلم بالصواب این والی نام نهاد نیز مانند اولوالامرخود!!!قران خواندن را یاد ندارد

>>>   مشکلات ناراحتىها و گرفتارى هاى روحى و روانى وعقلى وجسمى اين آدم آشکار و حاجت بيان نيست . هرکسى که درزبانشناسى و روانشناسى مدرک کارشناسى ارشد و ماسترى ودکترا مانند من نداشته باشد با آغاز سخن گفتن وحرکات ناآگانه اش در مى يابند که "بالاخانه" اين شخص بى چاره ضرب يا زخم خورده. اگر چه تاجيک عقل اش پسان آيد ولى همين آدم در انگلستان سکته مغزى کرده . سکته مغزى وسکته قلبى هردو يک علت دارند و آن غلظت خون ويا کلوله شدن خون. يا انيکه در انگلستان تاج اش را کشيده و مغز شوى شده. غنى خود اش معلول است.
دلم به غنى سوخت که چقدر پشت غنى به ديوار رسيده است .غنى چقدر بيچاره است که يک انسان آسيبديده مغزى معلول را ولى تاجيک را به عنوان والى پسا نور تعين کرده است.غنى قلدر است.

>>>   انجینیر داوود در تيمارستان انگلستان در زير درمان وتداوى در کشور برتانيه و انگستان افغان= فغ و فغان٬ شيون٬ واهويلا٬ آه ٬ غالمغال٬ دعوا٬ زاری، صیحه، ضجه، عربده، غوغا، فریاد، ناله، نفیر، نوحه کرد برتانيه قصد خود از اين مرد ناله وزارى گرفت.

لغت "افغان" حيثيت وعزت ملى بخود نگرفت نه مى گيرد ونخواهد گرفت": نقل قول آدم خان يوسف زى افغان" درفرهنگ هاى پارسى فغان و افغان در آثار مولاناى بلخ وروم دولت اوغان تذکره اش کجاست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است