نشست سه جانبه چین ضایع کردن وقت بود
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۲۰    ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ کد خبر: 143978 منبع: پرینت

چین نمی تواند روابط میان کابل و اسلام آباد را بهبود ببخشد، تا وقتی که آمریکا در قسمت صلح افغانستان است و در اینجا حضور دارد، امکان ندارد که کشوری مانند چین بتواند صلح را در افغانستان بیاورد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، زلمی زابلی عضو مجلس سنا در برنامه «خط کابل» گفت: چین مانند آمریکا آنچنان امکاناتی ندارد که پاکستان را مجبور کند لانه های تروریستی که در داخل پاکستان است آنها را از بین ببرد یا علیه آنها عملیات انسانی را انجام دهد یا چنین اقدامات دیگری انجام دهد.

زابلی، معتقد است صلح افغانستان فقط به دست آمریکا می باشد و افزود: چین نمی تواند روابط میان کابل و اسلام آباد را بهبود ببخشد، تا وقتی که آمریکا در قسمت صلح افغانستان است و در اینجا حضور دارد، تصمیم گیری های ما با آنها مشترک است، برنامه ریزی های ما به دست آنها است، امکان ندارد که کشوری مانند چین بتواند صلح را در افغانستان بیاورد. این نشست ها در واقع ضایع کردن وقت است. آمریکا فقط به این نشست ها اجازه برگزاری می دهد که به دنیا نشان دهد که ما از مذاکرات صلح طرفداری می کنیم اما این که نیت خوبی ندارد این برای کل مردم ما معلوم است.

کد(30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سه جانبه
نشست چین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است