رویداد مهم سال 2017 چین از نگاه رسانه ها
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۷    ۱۳۹۶/۱۰/۹ کد خبر: 143962 منبع: پرینت

رسانه های گروهی چین از جمله تارنمای یی سی این کشور امروز 10 رویداد مهم داخلی چین در سال 2017 را برشمردند.

برگزاری نوزدهمین کنگره حزب حاکم چین در ماه اکتبر که در آن 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین برای دومین بار به عنوان دبیرکل حزب برای پنج سال تعیین شد اولین و مهمترین رویداد سال 2017 میلادی از نگاه این رسانه بوده است.

گزارش خاطر نشان می کند به پرواز درامدن هواپیمای مسافربری ساخت چین به نام 'سی 919 ' در ماه می و اولین سفر 'دونالد ترامپ' رییس جمهور آمریکا به چین در ماه نوامبر امسال دیگر رویدادهای مهم از دیدگاه رسانه های چین بوده است.

برگزاری رژه ارتش در نودمین سالگرد تاسیس آن و تمرینات ویژه نیروهای مسلح و همچنین راه اندازی ترن تندرو بین شهرهای پکن در شمال و شانگهای در شرق با 350 کیلومتر سرعت در ساعت از دیگر مهمترین رویدادهای چین در سال 2017 میلادی از نگاه این رسانه ها بوده است.

برگزاری مراسم بیستمین سالگرد بازگشت هنگ کنگ به حق حاکمیت چین و برپایی اولین همایش بین المللی همکاری های راه ابریشم در سال 2017 میلادی دو رویداد دیگر مهم برشمرده شده از سوی رسانه های چین بوده است.

راه اندازی اولین تلسکوپ رادیویی با بشقابی در حدود 500 متر که در نوع خود در دنیا بی نظیر است و شکل گیری ساختار عمده و اصلی طولانی ترین پل جهان بین شهرهای هنگ کنگ، جوهای و ماکائو در جنوب چین و به آب انداختن اولین ناو هواپیمابر چین به نام لیایونینگ از دیگر اخبار و رویدادهای بسیار مهم چین در سال 2017 میلادی بوده است که رسانه های چین آن را رصد کرده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چین
2017
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است