ارگ پنهان شده در تروریسم
هدف اکنون ارگ، بیشمار تحصیلکردهِ قومیت های دیگر در آستانه ورود به جریان های سیاسی است که توسط تروریستان حذف می شوند زیرا نه از شمال جز بلخِ در آستانه سقوط، امنیت مانده و نه رهبری که جریان مخالف را مدیریت کند 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۶    ۱۳۹۶/۱۰/۹ کد خبر: 143958 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، دوران جدید در گذر از تجربه های سخت جنگ های ویران کننده داخلی و حاکمیت تاریک طالبان، امیدها برای امنیت را در کوتاه ترین زمان به یاس بدل کرد و به مانند گذشته راه جنگ و نابودی را در پیش گرفت.

حکومت کرزی و اشرف غنی نشان داد که هیچ تفاوتی میان رهبران پشتون در سیاست وجود ندارد زیرا بنا بر کشوری پشتونیزم گذاشته شده و تداوم گروه های تروریستی که پس از به سر آمدن دوران طالب به عنوان نیروی کشتار و خشنونت اکنون داعش جایگزین شده است.

و اینگونه باید مهره های که قدرت پشتون های ارگ نشین را به خطر می اندازد، حذف و سیستم ترور در راس قرار گیرد، رهبران جهادی و مقاومت شمال آخرین نفس های خود را می کشد و نیروهای تحصیل کرده دیگر اقوام در گردهمایی، تجمع ها و یا در خیابان و محل کار توسط داعش و طالب از میان می رود.

آیا داعشی که بدون هماهنگی های درون حکومتی و لطف امریکا حتی توان رسیدن به مرزهای افغانستان را نداشت چه برسد به تسخیر شمال، چگونه مغز متفکر حمله های هدفمند و سازمان یافته آنهم فقط در جهت براندازی جنگ مذهبی و قتل عام تحصیل کرده های غیرپشتون می شود؟

در حالیکه این گروه از میان نیروهای ترد شده طالبان و جذب خارجی های رانده شده از سوریه به وجود آمد و به مانند طالبان نه تجربه حاکمیت بر افغانستان را دارد و نه دهه ها نفوذ و جنگیدن در کشور اما در راستای اهداف قوم گرایانه ارگ گام برداشته، به نسل کشی قومیتی در شمال می پردازد و بیخ گوش ارگ و نهادهای امنیتی، پایتخت را از تحصیل کرده های با آینده و جوان غیرپشتون تصفیه می کند؟

اشرف غنی با حذف مقام های دردسر ساز از حکومت، ارگ را متشکل از قومگراترین مقام ها کرد تا ساختار قدرت با برنامه های سازمان یافته از وجود غیرپشتون ها تصفیه و شمال، نماد جبهه مقاومت و حاکمیت رهبران جهادی، ناامن و ساقط شود در کنار نسل کشی ها و به حاشیه راندن دیگر اقوام.

بنای کجِ دوران جدید که در کنفرانس بن با سیاست شوم غرب بنا نهاده شد از همان سال های ابتدا قدرت را دیگرباره به طالبان تزریق کرد زیرا کشوری که دستخوش تغییرات سیاسی کلان شده و در خود رهبران بزرگ از دیگر اقوام دارد در میانه حذف و قدرت یابی تروریستان با جنگ و خون، حاشیه امنی می شود برای تحقق هدف پشتونیزم شدن افغانستان.

کرزی در رَخت یک رییس جمهور با برادر خواندن طالب تمامی هزینه های حکومت را صرف برنامه به صلح کشاندن تروریستان کرد که پاسخی جز تداوم ناامنی ها نداشت و اشرف غنی تنها در طی سه سال، هم پروژه ناامنی شمال را به سرانجام رساند و هم قدرتمندترین رهبران مخالف را به زانو در آورد.

هماهنگی که از ارگ با طالب و داعش صورت می گیرد سبب ایجاد راه های امن به مناطق مختلف کشور شده تا جنوب همواره ناامنِ درگیر با طالبان روی امنیت ببیند و منابع بزرگ اقتصادی و معادن شمال در هجوم داعش، غارت و برای همیشه خیزش های مردمی و جبهه مقاومت ریشه کن شود.

رهبران پشتون خواهان پایان دادن به تمامی نگرانی ها از به چالش کشیدن شدن حاکمیت خود هستند، زیرا روزگاری جنرال دوستم سبب سقوط حکومت یک پشتون شد، برهان الدین ربانی از قومیت تاجیک به ریاست جمهوری رسید و شمال در حاکمیت بلامانع جبهه مقاومت و مخالف طالبان بود.

اما اکنون هدف بزرگ ارگ، بیشمار تحصیلکرده از قومیت های دیگر در آستانه ورود به جریان های سیاسی است که باید در حمله و انتحاری تروریستان حذف شوند زیرا نه از شمال جز بلخ در آستانه سقوط، امنیت مانده و نه رهبری که جریان مخالف را مدیریت کند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
تروریزم
نظرات بینندگان:

>>>   این رفق رئیس جمهور چمش بد تر از چشمی
شیطان است مانند لاش خوران کرکسها است

>>>   سگ زرد برادر شغال۰ اینها همه باهم بسته و همدست هستند۰ ولی حالا دیگر مشت شان باز شده۰

>>>   چرا به خود نمی آییم.
تحصیل و کسب دانش از جانب جوانان غیر پشتون خار چشم فاشیسم قبیله شده است.
در قاموس فاشیسم قبیله هزاره یعنی جوالی تاجک یعنی مامورین پایین رتبه ازبک یعنی سربازان بی قیمت و سایر اقوام یعنی تابعین دولت خدا داد فاشیسم.
و حال که فرزندان جوالی های دیروز همه دکتورا دارند و فرزندان مامرین پایین رتبه همه تحصیل کرده و آگاه به مثایل روز و فرزندان سربازان بی قیمت حکومت سازان و سرنوشت تعین کنندگان شده اند. آتش در جان فاشیسم قبیله شعله ور شده است.
گلبدین و طالب و داعش و غنی و غل زوی و درانی دین دار و بی دین و ریش دار و ریش کل و لنگی دار و نکتایی دار همه دست به هم داده اند تا روزگار طلایی فاشیسم قبیله را دوباره زنده کنند مگر ممکن نیت.
حال کسی تبعه یا تابع کسی نیست.
همه شهروند و باشندگان متساوی الحقوق جامعه هستند.
پس دیونه وار میکشند و میکشند و میکشند تا حدیکه مرتضوی از بس توحیه کرده در زیر ضربات و فشار وجدان خودش خرد و خمیر شده مگر چه میتواند بکند . جاده فاشیسم یک طرفه است برگردد نابود میشود.
مگر آزادگان این سرزمین هر روز سربلند تر از دیروز ندای آزادی و عدالت و برابری سرمیدهند تا جا بیکه ماهیت فاشیستی زلمی زابلی چهره اش را در حمله فزیکی بر یک استاد دانشگاه افشا میکند و نشان میدهد که اینها با چهره های کاذب در صدد به بند کشیدن عقل و فهم مردم هستند.
پس چاره یی نیست جز اینکه بیش تر از پیشتر جبهه فرهنگ و دانش را تقویت کرد تا عرصه را بر فاسیسم تنگ تر کند.

>>>   ارگ پنهان شده در تروریسم?
این همه نشخوار ګاوی است!!
در مناطق خود دفاع کنید!

>>>   جورج کرایل در کتاب «جنگ چارلی ویلسون: داستان فوق‌العاده بزرگ‌ترین عملیات مخفیانه تاریخ» (چاپ سال ۲۰۰۳ در امریکا) از روابط اسراییل با حزب اسلامی سخن گفته توضیح می‌دهد که این معامله مخفیانه چگونه با اجازه ضیاءالحق آغاز گشت.
اسراییل از دهه هشتاد میلادی برنامه وسیعی برای به بحران کشانیدن و تجزیه کشورهای مسلمان منطقه طرح‌ریزی نمود که امروز ما شاهد پیشرفت آن با رویکار آمدن داعش در عراق و سوریه هستیم. در سندی که در سال ۱۹۸۲ توسط اسراییل شاحاک، خاخام یهودی ترجمه و پخش شده به سند «کیوونیم» شهرت یافت، طرح تل‌ابيب شرح داده شده است که کاشتن تخم نفاق مذهبی و قومی خطوط اصلی آنرا تشکیل می‌دهد. اسراییل عمدتا با رویکار آوردن و تمویل گروه‌های تندرو اسلامی کوشید توطئه‌هایش را عملی سازد. رویکار آوردن حماس در برابر سازمان آزادیبخش فلسطین، تجهیز و قدرتمندساختن حزب اسلامی و القاعده و کمک نهانی امروزی‌اش به داعش و دیگر گروه‌های وحشی در منطقه همه بر اساس همین نقشه صورت پذیرفته است که امروز شاهد پیامدهای فاجعه‌بار آن هستیم.

>>>   Aziz Arianfar
تنها راه تغییر ساختار نظام اصلاح قانون اساسی با برگزاری لویه جرگه فوق العاده است. برای این کار باید کمیسیونی برای تدوین مسوده قانون اساسی گماشته شود‌
چون اشرف غنی حاضر به تمکین در برابر خواست توده های مردم نیست، باید فشار سهگگینی بر وی وارد شور.

>>>   Motaref
کدام داعش؟
قتل عام مردم بی‌گناه در قلعه ناظر و در یک مرکز فرهنگی زیر نام «تبیان» توسط همان داعشی صورت گرفته که مسوولیت حمله برجنبش روشنایی، ربودن مسافران در زابل، حمله به‌مسجد باقرالعلوم و امام زمان و زیارت سخی را نیز به گردن گرفته بودند. این داعش با داعش عراق و سوریه کدام ارتباطی ندارند و جز از همین‌جا، از جایی دیگری اداره نمی‌شوند. این داعش جز برای جینوساید و نسل‌کشی اقوام این کشور ساخته نشده است. اگر برای تغییر و تعویض این وضعیت زود نجنبیم، منتظر مرگ‌مان باشیم.

>>>   های مردم، کمی سر عقل بیائید، اگر یک جبهه جنگ دیگر به جنگهای فعلی اضافه گردد، بدانید و آگاه باشید که این آقایون گردن کلفت و جنگسالاران را هیچ مثیبت دامنگیر نمیشود فقط ما و شما تباه تباه میشویم. از این هیزم کشی بر شعله آتش دست بردارید.

>>>   Baraki
کاش هر ولایت کشور یک والی مثل عطا محمد نور میداشت که آبادی و امنیت می آورد و نه مثل آن والی های خائن داعشی و طالبی که منطقه را پی منطقه بنام قوم و زبان تسلیم وحشی های تروریست میکنند

>>>   حاکمان مزدور شیونست باید بدانند که
بزور و نیرنگ هیچ اتحادی بدون اتحاد و یگانگی- ملتی ، بدون ملت- دولتی، و بدون دولت- آینده برای این سرزمین وجود ندارد .

>>>   Mubariz
باید، این بار خاموش گذشتن از کنار شان، شریک شدن در خیانت بزرگ این جماعت مفلوک و معامله گر است

>>>   Rvand
آریایی عزی اوخوب متوجه میشود که مردم چه میگوید ، اما خودرا به دیوانگی یا به قول مردم :((خورا درکوچه حس چپ زده است )) .

>>>   Pandshiri
مربوط به بیداری وهوشیاری سیاسی مردم است۰میگن تاکه طفل گریان نکند مادرش شیرنمیدهد۰

>>>   ﻤﻴﺪ ﺣﻤﻴﺪ
ﻛﺪاﻡ ﺣﺮﻑ ﺭﻳﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺭاﺳﺖ اﺳﺖ? ﺟﺰ ﺳﺮﻛﻮﺏ ﻏﻴﺮ ﻗﺒﻴﻠﻪ و ﺟﺎﺑﺠﺎﻱ ﺗﻴﻢ و ﻗﻮﻡ ﺧﻮﺩﺵ ???
ﺩﺳﺘﺎﻭﺭﺩ ﻏﻨﻲ ﻓﻘﻄ ﻫﻤﻴﻦ اﺳﺖ و ﻣﺮﺩﻣﺶ ﻫﻢ اﺯ ﺁﻥ ﺧﻮﺷﻨﺪ,ﻭﻟﻲ ﻏﺎﻓﻞ اﻧﺪ ﻛﻪ اﻳﻦ اﻋﻤﺎﻝ ﻏﻨﻲ ﻧﻪ ﺩﺭ ﺩﻳﻦ اﺳﻼﻡ اﺳﺖ و ﻧﻪ ﺩﺭ ﺩﻳﻦ ﻛﻔﺮ,,,

>>>   Shojaai
قاسانی عزیز ۱۶ ساعت کار غنی خدمت به مردم نیست بلکه برداشتن سران قوم این سرزمین و نابودی این سرزمین هست.

>>>   حمد یاسینی زاد
افغانستان از تهداب خراب است
از اول تا امروز همه حکام این کشور ذره ای به فکر ترقی و پیشرفت نبودن همه ای شان در فکر خویشخوری چپاول دارایی عامه قوم پرستی بوده اینجاست که کشور روز به روز خراب و خرابتر شد

>>>   رهبران داعش=طالب راکتیار، اتمر، غنی، کرزی در بیخ گوش ما هستند، باید کشته شوند

>>>   Paiez
این حرف را غنی در لویه جرگهء قانون اساسی به آقای احمد ولی مسعود گفته بود؛ شما فکر کنید که در آن زمان، نود در صد قدرت در دست مقاومت گران بود و غنی هیج گونه قدرتی نداشت؛ حالا فکر کنید، غنی و کسان دیگری که مثل او فکر دارند؛ اگر روزی با بازو های طالب شان و داعش شان و ... پایه های دولت تک قومی خود را استحکام ببخشند؛ چه روزی به حال حق طلبان خواهند آورد؟! به فکر من تاریخ، کارنامه های عبدالرحمن خان و نادر خان و محمد گل مومند را فراموش خواهد کرد؛ اما تعجب من در این جاست که جرا آقای احمد ولی در پوزش محکم نه کوبید که دندان هایش از ک.. فرومی ریخت؟

>>>   در یک حکومت توافقی دو سره، یک سر آن صلاحیت برطرف کردن سر دیگر آنرا ندارد۰ هر غولی که همینقدر را هم نمیدانند گناه خودش است۰
این حکومت بر اساس قانون اساسی به میان نیامده که یک عده کم عقل درینمورد حرف از قانون اساسی میزنند۰

>>>   دقیق است که ستون پنجم بیدون شک طالب فاشیست را حاکم کابل می سازد . متوجه فاشیست و ستمگران تاریخ باشید .
زره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است