هرکسی از مرستون بیاید مانند شما حکومت می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۹    ۱۳۹۶/۱۰/۹ کد خبر: 143937 منبع: پرینت

جملات و کلمات را که با شما شریک می سازم امیدوارم به حکم وجدان بدون با درنظرداشتن سلیقه های قومی و زبانی مورد قضاوت قرار دهید.

متاسفانه روز پنجشنبه هفته ی گذشته کابل یک بار دیگر شاهد خونبارترین رویدادهای خود بود. کم از کم 50 تن کشته و بیش از 90 تن دیگر مجروح شدند. در سه ماه گذشته این هفتمین حمله گروه داعش به کابل بوده که در مجموع بیش از 178 قربانی داشته است. حمله های گروه داعش به مراکز فرهنگی و دینی اهل تشیع این شایبه را تقویت بخشیده که این گروه در پی شعله ور ساختن اختلافات مذهبی در افغانستان اند.

به نظر می رسد که کشورهای خاصی با برنامه ریزی دقیق به دنبال رسیدن به چنین هدفی نیز هستند. جنایتی بیشتر از این سراغ نمی توان کرد که در یک روز پنجاه تن در یک حمله انتحاری کشته شوند و آنگاه رهبران کشور با جملات و کلمات از قبل نوشته شده که این حادثه را با شدیدترین الفاظ محکوم برای قربانیان جنت فردوس و برای زخمی ها شفای عاجل می خواهیم از سوی دیگر این رهبران فکر می کنند مردم افغانستان تا آخر عمر همه چیز را تحمل می کنند البته تحمل مردم افغانستان تاکنون قابل تقدیر است اما نه به غنی و عبدالله که به دلیل ضعف مدیریتی خود نتوانسته اند جلوی چنین حملاتی را بگیرند.

صبر مردم آنگونه که ارگ و قصر سپیدار می پندارند بی پایان نیست که همیشه آماده قربانی دادن باشند روزی نیز فرا می رسد که این صبر به خشمی توفانی مبدل شده و آنگاه کاری خواهد کرد که حتی تصور آن برای ارگ و قصر سپیدار نیز وحشتناک خواهد بود. از جانب دیگر وقتی فاجعه ای به وقوع می پیوندد مقام های کشور فورا برنامه های امنیتی خود را به رخ مردم می کشند و وعده می دهند که از تکرار چنین حوادثی در آینده جلوگیری خواهد شد ولی فاجعه باز هم به آسانی به سراغ قربانیان خود می آید.

در هر حادثه ای که اتفاق می افتد به میزانی که گروه هایی که بانی آنها بوده اند مقصر اند به همان میزان برخی نهادها و به صورت مشخص ارگ ریاست جمهوری که در آن سرقوماندان اعلای نیروهای مسلح سنگر گرفته هم مقصر است. حکومت کردن اینگونه که ارگ و قصر سپیدار فکر می کنند نیست با این بی کفایتی حکومت کردن خیلی آسان است طوریکه رهبران موجود در افغانستان حکومت می کنند کار سختی نیست. هر کسی را از شفاخانه علی آباد بیاورید همینطور حکومت کرده می تواند اما حکومت کردن درست و به قاعده مشکل است که بتوان وضعیت کشور را بهبود بخشید و سبب شد که مردم در رفاه و آسایش بیشتر زندگی کنند در غیر آن از بودن همچین حکومت ها نبودن شان بهتر است.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حملات انتحاری
حکومت ناتوان
نظرات بینندگان:

>>>   سعیدی صاحب محترم نوشتار ونظریات شما کاملا دقیق وبجا میباشد ، ولی این نکته را از یاد نبرید که غنی _ عبدالله - اتمر چاکران و پا بوسان امریکا وانگلیس اند وچنانچه شما بهترمیدانید مجاهد ، طالب و داعش پروژه انگلیسی به مدیریت پاکستان و تمویل کننده گان آنهم حکومت های فاسد و مستبد خلیج میباشند ، پس از غنی و عبدالله چی امیدی میتوان داشت ، امریکا میخواهد اینجا جنگ ادامه یابد و منافع کمپنی های تسلیحاتی امریکایی در تداوم جنگ در این جغرافیا میباشد ، غنی و تیم فاسد و فاشیستش در راستای منافع امپریالیزم جهانی قدم می گذرانند.

>>>   ارگ نشینان روز تاروز در فکر قومگرایی و دور کردن اقوام دیگر از بدنه حکومت است تامین امنیت مردم و فقر و بیچارهگی مردم و کار اسایسی شانرا فراموش کرده و قصر سپیدار بفکر پوشیدن دریشی های مود روز بلند بالا قیمت و ارایش و سنگار و عکس های سلفی گرفتن غرق است بی جا نخنواهد بود که اگر بگویم حکومت در افغانستان کشور ما وجود ندارد ایا حکومت کردن همین است که این بیکفایت ها خود خواه جا طلب ادعا حکومتداری خوب را میکنند اگر حکومت خوب شان اینست نه امنیت وجود دارد ونه مصونیت نه نان ونه اب کشته شدن مردم بدست ترورستان هرزوز بیشمار پس حکومت بد شان چه خواهد بود این حکومت اشرف غنی احمدزی و داکتر عبدالله را همین نام حکومت شروفساد زیبنده است نه حکومت وحدت ملی کجاست وحدت و کجاست ملی بودن ان .

>>>   حکومت قصد خدمت به مردم را ندارد اگرچه توان نیروهای امنیتی ما بالااست ولی قومانده و اجازه داده نمیشود. آیا کسانی که از جنوب در مقابل هرتجاوز میتوانند دفاع کنند و از خانه و نوامیس مردم جنوب مثل مردمک چشم خود پاسداری میکنند نمیتوانند از خانه و کاشانه خود دفاع کنند. همین پاسداری جوانان شمال، شمالغرب ، شمالشرق، جنوب غرب و مرکزی موجب شده مردمان و سیاسیون تمامیت خواه بلند پروازی میکنند و وطن را دست به دست نموده به طریق دلخواه خود به معامله بگیرند و فکر میکنند که یک قبیله مالک بی قید و شرط این وطن است.
خارکش

>>>   همه نبودنش را می خواهند مګر ولاکن متاسفانه فاشیژم قبیله ګرا و اعوانش طوری پای خود را در ګلوی تان ګذاشته و دارد فشار می آورد تا نفس تان از جسدتان خارج شود اګر بزرګان در واقعیت کودن های عاقبت نسنج و ساده لوح ګذشته و همه چنان فریب خودره ګان و دنباله روان قومګرای فاشیست بهمین منوال ادامه بدهند در کوتاه ترین وقت زمنی نسل و فصل تان برای ابد نیست ونابود خواهید شد

>>>   درود جناب سعیدی ، این بیچاره ها صلاحیت هم چو کاری رو ندارن ، این ستون پنجمی ها مانند جهنم در کوره آتش خودشون می سوزند و توان خاموش کردن رو هم ندارد، از همین آتیش امرار معاش می کنند و می خواهند این آتیش همه روزه شعله ور بشه و هیزم انون هر چه قدر زیاد باشد انها خوشحال تر میشن ، خاموشی این آتیش گریبان گیر خودشون میشه هر گز نمی خواهند این آتیش خاموش بشن . خدا نکند این اتش در بیرون سرایت کند ، اگه نه همه تر و خشک خواهد سوخت .

>>>   اگر یقین داشته باشند که دعای شان یعنی رفتن به جنت فردوس قبول میگردد همین را هم نمیگفتند

>>>   عنوان چیز دیگری است،اما مطلب جیز دیگری.
در مرستون افراد و اشخاص غریب و بی بضاعت رندکی میکنند.
اما در شفاخانه علی آباد دیوانه ها زندگی میکنند.
اما من فکر میکنم که هردویش درست است.
به همین قسم دولت دارب که اشرف غنی و داکتر عبدالله میکند،
هر دیوانه علی آباد نیز میتواند و به همین قسم دولتی که از پول کدایی
جامعه جهانی امرار معیشت میکند،هر بی بضاعت مرستون نیز میتواند چنین دولت داری کند.

>>>   سربازان ما در جبهات باید با شعور و آگاهانه بجنگند نه عقط با دستور.
فرماندهان رده های بالا از وزرا گرفته تا قوماندان های بلوک از جانب فاشبسم قبیله دست چین شده اند.
فقط سربازان است که به گونه کتلوی از غیرفاشیست ها است.
پس سربازان ما وقتی سوق جبهه میشوند باید بدانند که با کی میجنگند و چرا و در نهایت نتیجه را باید بررسب کنند.
و هشیار باشند که بر ضد مردم عام جامعه استفاده نشوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است