هدایت و حمایت تروریست ها از داخل حکومت است
تروریست ها در داخل نیروهای امنیتی افرادی دارند که کارهای آنها را پیش می برند. بطوریکه توانسته اند حتی در مراکز نظامی نفوذ پیدا کنند. اینجا حتی گفته می شود حکومت در خیلی موارد همکاری با داعش را انجام می دهد 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۳۹۶/۱۰/۹ کد خبر: 143931 منبع: پرینت

فقط در دو ماه پسین پنج حمله مرگبار را داعشی ها انجام داده اند. نبود راهبرد درست امنیتی و ضعف در نهادهای امنیتی را از عامل های اصلی این وضعیت می دانند. عده ای دیگر اما تلویحا می خواهند بگویند حکومت در برابر هراس افکنان از نرمش کار گرفته است. سخنگویان حکومتی هم که همانند همیشه توجیه می کنند. از شسکت تروریستان حرف می زنند و از شدت عملیات ها در میدان های جنگ. چرا تحرکات داعش در کشور بویژه پایتخت در وضعیتی که وزارت دفاع از کم بودن افراد این گروه در افغانستان صحبت می کنند بیشتر شده است و مهمتر اینکه آیا همانگونه که حکومت می گوید اراده ای برای سرکوب هراس افکنان وجود دارد؟

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، نصرالله صادقی زاده نیلی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «حاشیه خبر» گفت: متاسفانه ما با یک دشمن بسیار وحشی روبرو هستیم. برای آنها هیچ معیاری برای انتحار و انفجار وجود ندارد. برای آنها فقط کشتن افراد مهم است. بار اول نیست که چنین اتفاق هایی در افغانستان می افتد. ما بارها دیده ایم که مراکز دینی زیادی، مساجد و اعلامیه ها مورد هدف قرار می گیرند. در شب و روز عاشورا اینها مردم را هدف قرار دادند.

وی در خصوص حامیان داعش در افغانستان بیان داشت: مهم است که بدانیم چه دست هایی در پس پرده است. چه دست هایی است که اینها را به این نقطه می رساند. چه دستهایی است که اینها را حمایت می کند. چه دست هایی است که به اینها امکانات می دهند. مرکز تبیان در یک کوچه بسیار تنگ است و ساختمان آن در منظر نیست و دیده نمی شود و تابلویی ندارد. بسیاری ها اصلا نمی دانستند که مرکز تبیان در اینجا است. امروز متوجه شده اند که تبیان در اینجا بوده است.

نیلی، در ارتباط با حمله به مرکز تبیان می گوید: کسانی که به این مرکز حمله کرده اند، به طور دقیق از موقعیت تبیان آگاهی داشته اند. گاهی اینطور گمان می رود که داعش و تروریست ها در داخل نیروهای امنیتی افرادی دارند که کارهای آنها را پیش می برند. بطوریکه توانسته اند حتی در مراکز نظامی نفوذ پیدا کنند و آنجاها را مورد انفجار قرار دهند. اینجا حتی گفته می شود حکومت در خیلی موارد همکاری با داعش را انجام می دهد. حتی می شنویم که داعشی ها توسط هلیکوپتر انتقال پیدا می کنند. در دوره کرزی هم همین حرف زده شد همین حالا هم بارها ادعا شده است. اما تا هنوز یک جواب درست به این سوال داده نشده است.

به اعتقاد وی، خارجی ها به دنبال امنیت در افغانستان نیستند و افزود: افغانستان کلا از اختیار خود مردم افغانستان بیرون است. از شخص رییس جمهور گرفته تا این افرادی که در حکومت ما برای فعلا جایگاه بسیار اصلی را گرفته است. اینها عناصری است که همه توسط موسسات خارجی آمده اند. اختیار به دست کسی است که در این کشور ده ها هزار نیرو را سال های متمادی است نگه داشته است. آنها هرگز دنبال امنیت در افغانستان نیستند. ما خود را فریب می دهیم. مردم افغانستان دارند فریب می خورند که این نیروها برای امنیت افغانستان آمده اند. هرگز آنها برای امنیت افغانستان نیامده اند. آنها به خاطر منافع خود آمده اند. منافع ملی شان تقاضا کرده است که به افغانستان بیایند. بعد در کنار این منافع شاید مردم افغانستان انتظار داشته باشند که کشور امنیت شود. باید گفت اگر قرار باشد افغانستان امنیت شود، ضرورت به حضور اینها نیست. ما خود دولت داریم. لذا همینهایی که امروز به نام امنیت آمده اند خود اینها این وضعیت را بوجود می آورند تا هر دم بگوید که اگر آمریکا برود همین افغانستان سقوط خواهد کرد. اما باید بدانیم که آمریکایی ها برای خارج شدن از اینجا به اینحا نیامده اند.

این نماینده مجلس، در خصوص اوضاع امنیتی کشور و لاف های حکومت می گوید: هر حادثه امنیتی که اتفاق می افتد یک ضعف را نشان می دهد. حکومت ما متاسفانه یک کار را خوب یاد گرفته است و هر حادثه ای که اتفاق می افتد یک اعلامیه نوشته شده دارد که حملات را محکوم می کند و ادعا می کند که تروریست ها در جبهه های جنگ شکست خورده اند. واقعا جای خجالت است که این ادعا را می کند. اگر من جای رییس جمهور افغانستان بودم خجالت می کشیدم و از مردم افغانستان عذرخواهی می کردم که مردم افغانستان با عرض پوزش ما نتوانستیم این کار را کنیم. چطور تروریست ها در جبهات جنگ شکست خورده اند که چهل درصد خاک افغانستان در دست آنها است؟ شهرهای مهم ناامن است، مراکز ولایت ها سقوط می کند، مراکز ولسوالی ها سقوط می کنند، شکست خورده به همین معنا است؟ اگر شکست این است پس پیروزی در کجا است؟

وی، وضعیت کنونی افغانستان را برخاسته از اهداف ابر قدرت ها می داند و گفت: نمی خواهم بگویم جنگ به بن بست رسیده است. اما باید گفت آنهایی که می خواستند افغانستان در این وضعیت باشد آنها به هدف خود رسیده اند. تا با این وضعیت توجیه حضور خود را در افغانستان کنند. تا با این وضعیت مردم افغانستان را همچنان نیازمند خود قرار دهند. در غیر آن صورت از نظر توانمندی و قدرت اگر حساب کنیم فکر می کنم اگر تصمیم درست گرفته شود ناامید نیستیم که چنین وضعیتی پایان یابد اما متاسفانه وضعیت سیاسی کشور و اهداف دنیا و کشورهای منطقه باعث شده است که افغانستان به این وضعیت برسد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
تروریست ها
نظرات بینندگان:

>>>   هدایت و حمایت تروریست ها از داخل حکومت است!!!!!درست است مگر این به همه نمایان است که همهئگله ....ناوس خودرا نیز در مقابل پول میفروشد!!!! اما کسی دیگر ایکاررا نمیکند

>>>   همین محلی که مورد حمله قرار گرفته مربوط یک حوزه امنیتی پولیس و مربوط یک حوزه امنیت ملی است.
مسوولان این دو حوزه باید تحت فشار قرار گیرند تا معلوم سودکه در ساحه مربوطه خود آیا پلان کاری دارند یا نه.
قضیه معلوم است
داعش پیش مرگ های سعودی و امریکا است
امریکا پلان رساندنشان به آسیای میانه و قفقاز و در نهایت مسگو را دارد
و سعودی قصد ضربه زدن به شیعه ها در تمام دنیا را
وقتی این گونه است پس ساحات شیعه نشین باید زیر چتر حمایتی امنیت ملی و پولیس قرار گیرد.
به عوض معاش های دالری و چند لکی برای افراد بیکار هزاره در ساحات رهایشی خودشان ماهانه معاش 2000 افغانی تعین کنید تا به حیث چشم و گوش اضافی ساحه را زیر کنترول دایمی داشته باشند و با مسولین ور ارتباط باسند.
چگونه امنیت ملی است که در یک گوشه شهر بک تجمع صورت میگیرد و خبر ندارد.
این به این معنی است که اگر در یک گوشه دیگر شهر داعش جلسه کند و در یک گوشه دیگر طالب جلسه کند اصلن کسی خبر نمیشود.
این جنگ نه عمق دارد و نه گز و نه بر که کسانی مثل جبار هلمندی بزرگ نمایی میکند
ضعف مدیریت کلان در نیرو های امنیتی دشمن را دلیر کرده
امنیت فعال حتا از جنگ صنو و خشو هم در یک خانه در یک گوشه شهر خبر مبشود اما چون برایش موضوعیت وضیفوی ندارد کاری انجام نمیدهد.
مگر امنیت ما منتظر است که مردم بیاید و بگوید ما امروز در خانه 4 تا مهمان داریم فکر تان باشه
یک دیوانه و دو لنگ وطن را لرباد کردند خدا بربادشان کند.

>>>   آفرین باید گفت به این نماینده؟؟؟؟؟ ضرب المثل هفته فام را همه می دانند. اما این قدر دیر فام ندیده و نشنیده شده است. وای به حال این مملکت که نماینده آن پس از دو دوره نمایندگی قانونی و بیش از دو سال نمایندگی غیر قانونی؟؟؟ در مجموع پس از ده سال به این کشف معجزه آسا رسیده است و آمریکای شاخدار را با چشمان غیر مسلح دیده است. آمریکا شیطان بزرگ است و دشمن اسلام این را چوپانان کشور نیز می دانند. سوال این است که این پارلمان مفت خوار و بی خاصیت تا کی با روند غیر قانونی خود حضور بیگانگان در کشور را توجیه و درآمدهای نامشروع شان را حفظ می کنند؟؟؟
خرچ اگر از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن آسان بود. این را خود تان هم می دانید که بی صلاحیت به این کرسی تکیه زده اید و همه نمایندگان معامله گر و....

>>>   به کاربر آفرین باید گفت >>اگر حکومت آمریکایی بود که افغانستان به گلستان تبدیل می شد. شما توان و عرضهً مردم و کشور داری ندارید و آنوقت تمامی ضعف و تقصیرات را به گردن دیگران و مثلاً آمریکا می اندازید. اگر آمریکا نبود تو خودت هم حقوقی نداشتی، دولتی هم در افغانستان نبود و طالبان همه جای خاک و وطن را دوباره اشغال می کرد. می کشند، می خورند، می برند ولی وقتی ضعفی ظاهر شد و به بن بست رسیدند آنوقت آمریکا مقصر هست. عجب! یکی ابلهی ریگ در کفش داشت --- چو درمانده شد دست بر سر گذاشت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است