زندانیان حزب اسلامی آزاد می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۶/۱۰/۹ کد خبر: 143926 منبع: پرینت

شماری از زندانیان سیاسی و نظامی حزب اسلامی که در فعالیت های تخریبی دست داشتند از بند رها می شوند.

سخنگوی حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار اعلام کرده است که تا پایان هفته جاری، 90 زندانی این حزب که بیشتر در فعالیت های نظامی و سیاسی دست داشته اند از زندان های بگرام و پلچرخی رها می شوند.

سخنگوی حزب اسلامی همچنین حکومت را در عمل کردن به مفاد توافقنامه صلح به کم کاری متهم می کند و ادعا می کند که حلقاتی در داخل و بیرون از نظام در روند آزادی زندانیان این حزب دخالت می کنند.

پیش از این اولین گروه زندانیان این حزب که شامل 55 تن بودند بر بنیاد ماده 11 موافقنامه صلح حزب اسلامی با حکومت از بند رها شده بودند.

نهادهای حقوق بشری از ادامه فرهنگ معافیت از مجازات از سوی حکومت و نیز آزادی زندانیان نظامی و سیاسی حزب اسلامی سخت نگران است.

پیش از امضای توافقنامه صلح، اعضای ارشد حزب اسلامی گفته بودند که با پیوستن حزب اسلامی به حکومت، درگیری ها در بخش هایی از شمال و شرق کشور رفع می شود اما این وعده نه تنها محقق نشد که نبردها در بسیاری از بخش ها شدت نیز گرفته است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب اسلامی
آزادی زندانیان
نظرات بینندگان:

>>>   اسمای این زندانی ها باید همراه با عکس هایشان منتشر شود تا مردم مراقب باسند که دو باره دیت به جنایت نزنند

>>>   مردم می خواهند خود این جنایتکار تاریخ محاکمه کنند افسوس از بی عدالتی و بی قانونی دیگر که جنایتکاران، قاتلین که حواریون این فاسد تسلیم شده در زندان هستند با پا فشاری این رهبر جنایتکار از زندان آزاد شوند. خداوند خانه و کاشانه ات را خراب کند اشرف غنی باآوردن گل بیدین جفای نابخشودنی را بحق مردم مظلوم افغانستان نمودی .

>>>   از این معلو م می شود که باز داعیشان حکمتیار زیاد می شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است