اوضاع خطیر و حساس کشور را درک کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۹    ۱۳۹۶/۱۰/۹ کد خبر: 143920 منبع: پرینت

افغانستان در وضعیتی قراردارد که هر گونه حرکت تشنج زایی سبب از هم پاشیدگی بیشتر جامعه و حکومت و دولت نوپای آن می گردد به خصوص اگر این حرکت از جانب کسانی باشد که خودشان در قدرت شریک بوده و در ایجاد وضعیت نوین نقش اساسی داشتند و همه مصلحت ها را در ایجاد حکومت وحدت ملی درک کرده بوده و می دانستند و اوضاع امنیتی کشور خود را همین حالا هم بخوبی می دانند و بخاطر می آورند که حکومت وحدت ملی روی مصلحت های که در دوره انتخابات گذشته ریاست جمهوری بعد از جنجال های انتخاباتی که به میان آمده بود تشکیل گردیده و پارلمان کشور هم که زمان وکالت وکلای آن به پایان خود رسیده بود باز هم بواسطه مصلحت هایی مجددا دوره وکالت شان تمدید شده است یعنی دولتی که همه چیز آن به اساس مصلحت ها پایه گذاری شده است.

البته هر حرکت ناسنجیده و غیر مسوولانه آن هم در کشوری که از یک طرف سال ها است که در حال جنگ قرار دارد و روزانه با اعمال تروریستی و انتحاری متاسفانه گرفتار و روبرو است هر حرکت ناسنجیده ای می تواند سبب بیشتر گرفتاری و ناامیدی مردم آن گردد که در چنین وضعیتی هر اقدام ناموزونی ازطرف هر کس و هر جریانی که باشد بدست خود ایجاد بحران بیشتر چیزدیگری نخواهد بود که اگر خدای نخواسته دولت و حکومت موجود سقوط کند الترناتیف بعدی آن فکر می کنید چه خواهد بود؟

اگر حکومت سقوط کند آیا پارلمان باقی خواهد ماند؟ در حالیکه همه می دانیم که الترناتیف بعدی که حدس زده می شود جریان طالبان است آیا با آمدن مجدد طالبان به قدرت کشور آرام خواهد گرفت؟ و آیا حضور جامعه بین المللی که تضمین برای وضعیت موجود است عکس العملی از خود نشان نخواهند داد؟ آیا کشمکش های داخلی حکومت به نفع طالبان و مخالفان تمام نمی شود ؟ نه هرگز چنین چیزی نخواهد شد بنایراین بدست خود ایجاد کردن بحران بیشتر ریختن آب به آسیاب دشمن چیز دیگری نخواهد بود. همه شخصیت ها و جریانات سیاسی ومدنی چه دولتی وچه بیرون از دولت و اپوزیسیون همه بایدسعی وکوشش نمایند تا هرچه زودتر مشکلات موجود را از طریق مذاکره و مفاهمه راه حل خود را پیدا کنند و از این بیشتر مردم افغانستان در تشویش و نگرانی به سر نبرند؟

سید محمد خیرخواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
دشمنان
مردم
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است