ارگ درمانده تر از داعش در نفرت قومی و مذهبی
از مساجد تا رسانه در سکوت حکومت صحنه کشتار برای گسترش وحشت است و پیامی از آدرس نسل کشی برای قومیت؛ قتل عام های گسترده تر در کمین و هیچ حاشیه امنی باقی نمانده است 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۶    ۱۳۹۶/۱۰/۸ کد خبر: 143886 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داعش پس از چند صباح دوری از انفجار و کشتار در پایتخت اینبار خبرگزاری و مرکز فرهنگی را آماج حمله قرار دارد که دستکم 41 تن کشته و 84 زخمی برجای گذاشت اما چرا این گروه تروریستی تنها قومیت شیعه را هدف قرار می دهد که در ارتباط و نزدیکی با کشور ایران است؟

داعش یک پروژه از سوی امریکا با حمایت کشورهای عربستان و پاکستان در کنار هماهنگی های درون حکومتی است و برهمین اساس، بیش از ده هزار نیروی جابه جا شده آن در خاک افغانستان، منطقه ای برای استقرار می طلبد که شمال بهترین فرصت هم برای شکستن جهبه مقاومت است و هم در نزدیکی مرزهای کشورهای تحت نفوذ روسیه.

از سوی دیگر، عربستان و قطر که از سوی پاکستان مجاب به کمک های بیشمار مالی پس از سرنگونی طالبان از سال 2005 شده اند خواهان کنترل و به حاشیه راندن نفوذ ایران در افغانستان است و در این راستا، حمایت از داعش نیز به مانند طالبان هم وهابیت و خشونت را گسترش می دهد و هم جنگ مذهبی را شعله ور می کند.

داعش که اکنون جایگزینی برای انجام حمایت تکان دهنده و جنایت های مذهبی و قومی طالبان شده نه تنها خیال ماندن در کشور را ندارد بلکه افغانستان، گذرگاهی برای رسیدن به کشورهای تحت نفوذ روسیه است که بنا به حکومت های دیکتاتوری آنها به مانند انباری باروت می ماند اما تا زمانی که در کشور حضور دارد بنا به اهداف شوم امریکا و حامیان این گروه و حکومت قوم گرای افغانستان، سلاحی هستند برای تداوم نبرد و نسل کشی.

پس از حمله های بسیار بر مساجد و گردهمایی های مذهبی شیعه و قومیت هزاره اکنون یک مرکز فرهنگی و خبرگزاری مورد سه حمله انتحاری داعش قرار می گیرد، رسانه ای که ارتباط نزدیک با ایران و مراکز فرهنگی و مذهبی این کشور دارد با دو نمایندگی در تهران و مشهد.

حمله بر مساجد و سربریدن نمازگزاران و کشتار بی رحمانه باشندگان میرزاولنگ که نتوانست سبب رعب و وحشت مد نظر داعش و حامیان آنان شود، حمله بر خبرگزاری شیعه عمق انزجاری را می رساند که تاب تحمل هیچ حرکت را از قومیت هزاره ندارند و عملا به تهدید هر جریانی وابسته و در ارتباط با ایران می پردازد.

در این میان، حکومت که تنها نظاره گر نسل کشی و به خاک و خون افتادن مردم است تنها به خود زحمت محکوم کردن می دهد زیرا اگر به طالب به عنوان ذخیره قومی می نگرد از داعش برای نسل کشی و از میان بردن قومیتی سود می برد که هیچ گاه رهبران پشتون تحمل قدرت یابی آنان را ندارد، بنابرین وظیفه حذف رهبران جهادی و مقام های مخالف از آنِ ارگ و نسل کشی و قتل عام اقوام غیرپشتون بخصوص شیعیان به عهده داعش می باشد.

و از آنجایی که گردهمایی های به تکرار گلبدین حکمتیار در هر ولایت و مکانی به دور از کوچکترین تهدید و ناامنی صورت می گیرد اما تجمع هواداران عطا محمد نور هدف حمله انتحاری می شود آیا رویکرد قوم گرایانه حکومت نیست؟ چرا هیچ مسجد و تجمع مذهبی شیعیان از حفاظت نیروهای امنیتی برخوردار نیست و بماند که دستگاه استخباراتی و کشفی امنیت ملی با وجود اطلاعات حمله و انتحاری تروریستان هیچ اقدامی حتی برای آگاهی دادن به مردم صورت نمی دهد.

اگر رسانه و مرکز فرهنگی در سکوت ریاست جمهوری در سه حمله انتحاری صحنه کشتار زنان، کودکان و مردان می شود برای ایجاد رعب و وحشت گسترده در کشور می باشد و بخصوص پیامی که به قومیت هزاره و پیروان شیعه داده می شود: نسل کشی و قتل عام های گسترده تر در کمین و هیچ حاشیه امنی باقی نمانده است.

حکومت از نیروی امنیتی و تجهزات نظامی برای حفظ امنیت مردم حداقل در پایتخت برخوردار است اما مشکل اساسی ارگ نشیانی می باشد که بنا به تفکر پشتونیزمی، حاضر به قتل عام همه قومیت ها جز پشتون می باشد تا به سیاست شوم پاکسازی قومیتی دست یابد و تروریست تر از هر تروریستی در این مسیر حرکت می کند.

اگر نسل کشی برای این کشور جوابگو بود و تنها برای یک قومیت می ماند در دوران عبدالرحمان رخ می داد و یا حاکمیت طالبان به آن می رسید اما زمانی که افغانستان با وجود تمامی قومیت ها و مذاهب معنا پیدا می کند چنین کشتارها از سوی سیاست حکومت و یا عوامل خارجی که به دست گروه های تروریستی رخ می دهد هیچ گاه به کشوری پشتونیزمی و یا حاکمیت افراط گرایان نمی رسد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   او مردم
چرا در زمان حکومت داکتر نجیب اشرا جرأت و توانائی انجام چنین عملیات را نداشتند.

>>>   بزرگان افغانستان فقدبفکری جیب خودهستن غنی عبدالله عطا اسماعیل همی اینهافقد به جیب خدفکرمیکونند افغانستان میدان جنگ قدرت طلبان شده ای مردم این هاکسای نیستن که مامیخاهیم یک پاسپورت مگرفتم ۱۶روز طول کشید من اریزم تویل دادم اون موقه بودکه به حکومت طالبان زارشدم .... به این دولت واین قانونی که هروز یک حزب اضافه میشه ماچه قدرپیشرفت کردیم کجاست این پیش رفتیما باورکونیدبه دورانی حکمت داری کرزی خیلی خوبود
غلام نبی احمدی

>>>   هشدار هموطن که گلبدین داعش است
این ضد خلق و جانی بیدین داعش است
از او بجز خیانت و کشتن چه دیده اید
جاسوس آی اس آی ضد دین داعش است

>>>   به تمام مردم هزاره اعلام میکنم که هر چه زودتر خود را تا دندان مسلح کنید و اماده باشید که تصفیه گران قومی ارگ و خونخواران ارگ زیر نام داعش و طالب هرگز ارام نخواهد نشست و دست از تصفیه قومی بر نمیدارند.

>>>   مردم هزاره تاجیک ازبیک به هوش بیایید و از اردوی ملی امنیت و پولیس بیرون شوید که این دولت پشتونی فاشیستی از ما و شما نیست. این نظام ... پشتونی باید نابود شود.

>>>   باشد هنوز قوم هزاره ازاین حکومت دست نشانده پیروی وپشتبانی نمایند.

>>>   خواب افغانستان فاقد دیگراقوام شجاع وزحمت کش را عبدالرحمن ، نادر غدار ، تره کی ، امین ، نجیب و%2

>>>   z
آقای اشرف غنی با ارگش، خزیده و آرام ، خندیده به ریش مردم و تمدن و فرهنگ و هویت اکثریت بلا منازع دیگرا

>>>   صالح و اتهام سنگين؛ حزب اسلامى حكمتيار يا حزب اسلامى داعشيار؟
صالح: دست كم 20 تن از کسانیکه به جرم همکاری با داعش و یا توطیه در بمب گذاری ها بازداشت شده اند از وابستگان قبلی و یا فعلی گلب الدین حکمتیار اند که حکومت از افشای آن بخاطر حفظ آبروی توافق با حكمتيار ابا مى ورزد و الی شخص آقاى حکمتیار بار ها در تماس با مقامات مشخص امنیتی خواستار رهایی آنها شده است. پرونده شماری از این بازداشت شده ها بازهم بخاطر ابا از رسوایی به دادگاه سپرده نشده است.
#مسلم_شيرزاد

>>>   بیر خراسانی
( اگربرعکس بخیه کنیم چه خواهد شد؟ )

۱- اگر اشرف غنی تاجیک، اوزبیک ، یا هزاره میبود
پشتونها چه غوغا پرمیکردند ؟
حتی اگر رولاغنی به دین اسلام میگرایید می گفتن نخیر نی بانوی نخست نباید اجنبی باشد.
در حالیکه فعلن آب از آب تکان نمیخورد.
۲ - اگر قرار میبود سالانه پنجاه هزار خانواده های پشتون ، توسط هزاره ها، تاجیکها، و ازوبیکها به ماتم غم نشانده می شدند چه بلای برسر این اقوام میاوردند گاهی هم تصور کردید ؟
درحالیکه سالانه پنجاه هزار خانواده از هر ملیت توسط یک ملیت غرق خون میشوند.
۳- اگر مکاتب، مساجد ، مدارس، تکایاخانه ، و اماکن مقدسه پشتونها توسط هزاره ها ، اوزبیکها، تاجیکها حریق و به آتش کشیده میشد آنگاه چه توقع میداشتید از پشتونها ؟؟؟؟
آیا تصور میکنید چه گونه رفتار میشد با شما ؟
۴- اگر قرار میبود انتحاری ، استشهادی از اقوام غیر پشتون میبود !
تصور کنید چگونه برخورد میشد با اقوام غیرپشتون ؟
۵ - اگر قرارمیبود اقوام غیر پشتون هم در قدرت باشند هم مخالفین نظام به بهانه غیر اسلامی بودن نظام صرف از اقوام غیر پشتون هر روز قربانی میگرفتند تصورش را میکردید چه گونه برخورد با اقوام غیر پشتون میکردند ؟
حالاشما و پاسخ های شما چگونه خواهد بود مبتنی بر صلابت و میهن دوستی شما میشود

>>>   نشخوار نزنید!!!!!!! اګر غنی با داعش یا طالب تار بګیرد! در هفته اینده کولاب فتح میګردد!

>>>   'در همين هفته 90 زندانی (حزب) از بگرام و پلچرخی آزاد مى شوند'
#مسلم_شيرزاد

>>>   باید تمامی قومیت ها در افغانستان مثل پشتون ها قوای حمایتی مانند طالبان وقوای ضربتی مانند داعش برای رسیدن به اهداف خود تشکیل دهند.

>>>   محمد همایون صادقی
خورد و ریزه یعنی چه ؟
بیداد گری و نسل کشی شوونیزم و فاشیزم پشتونوالی در قدرت و بیرون از قدرت همه روزه جان صد ها انسان های غیر خودی ایشان را میگیرند و حاکمیت تکتباری را نتنها در مرکز همچنان در تمام آستان های اوغانستان خداداد از آن خود میدانند و اقوام بومی این سرزمین از حقوق شهروندی با پشتبانی آمریکا و انگلیس محروم ساخته اند .
جناب پروفسور جنگ و وهابیت اکادمیسن استاد عبدالرسول سیاف حل عادلانه مسئله ملی و نظام مردم سالار را با مشارکت همه اقوام در نظام که عدالتخواهان بشمول استاد عطا برای رسیدن به آن دادخواهی میکنند مسایل خورد و ریزه نام میدهد .
این واقعیت عینی است که هدف برکناری استاد عطا بعد قومی دارد تا غنی و کرزی با گماشتن یک اوغان بحیث آستاندار بلخ راه را برای هجوم طالبان و داعش هموار بسازد .
هرگاه استاد عطا تاجیکتبار نمیبود و از تبار خودش یعنی اوغان میبود هیچگاهی برای برکناری او اقدام نمیورزید ..

>>>   رفیع خراسانپور
نوکری و بردگی ۲۷۰ سالگی خجستھ باد!
دوصدوھفتاد سال می شود کھ قبیلھ ی اوغان در این کشور حکومت میکنند و ھمھ ی اقوام دگر را بردھ ی خود ساختھ اند۰۰۰
ما ۲۷۰سال پیش ھمھ ی ھست و بود را بھ این قبیلھ واگذار کردیم۰۰۰
پانوشت:اوغان حرف اول و آخر را در این کشور برای ھمیشھ میزند و بس
پانوشت۲: سر و صدای بیجا، جای را نمی گیرد
اگر اوغانی، پس ھمیشھ پیروزی از آن توست و بس

>>>   بیناموس، وطن شما کوه های سلیمان است، اشتباه گرفتی، شما از نسل یهود هستید، پدران شما دو صد و پنجاه سال قبل از کوه های سلیمان به این سرزمین فرار کردند، این سرزمین از تاجیک ها، ازبیک ها و هزاره هاست، نه از شما .....های روزگار و خود فروش. شما تمامن خود فرووش، جاسوس و خاکفروش هستید، پس باید دوباره به کوه های سلیمان، وطن پدری تان تشریف ببرید

>>>   ارگ قومگرای خود کامه کریم خلیلی و سرور دانش و جنرال مراد علی مراد را تطمیع کرده و بفکر اینست که اگر هرقدریکه نسل کشی قوم هزاره توسط ترورستان شان صورت بگیرد باز همین سه تن در حمایت از ارگ به سخنان دروغین شان انها را ساکت میکند ونمیگذارد که با ارگ ریاست جمهوری بد بینی و تقابل از خود نشان دهند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است