طالبان: گردهمایی علما برای صلح، مکاری است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۶    ۱۳۹۶/۱۰/۷ کد خبر: 143872 منبع: پرینت

استقبال از استراتژی جنگی ترامپ و در عین زمان لاف صلح زدن، جز مکاری چیز دیگری نیست.

امارت اسلامی در واکنش به ابتکار شورای صلح و گردهمایی 700 تن از علمای ولایت های مختلف در حمایت از پروسه صلح آورده است که شورای صلح در حالی به نمایندگی از کابل صدای صلح را بلند می کند که چندی پیش همان مقامات از استراتژی جنگی ترامپ استقبال و سپاسگذاری کردند.

آنها با این اقدام و در عین حال لاف از صلح زدن به مردم نشان می دهند گویا ایشان طرف داران صلح و طالبان خواهان جنگ هستند ، این جز مکاری چیزی دیگری نیست و هدف از برگزاری مجلس علما نیز این است که با استفاده از نام علما به اقدامات مستبدانه خارجی ها مشروعیت بخشیده شود اما آنان با اینکار هم صلح بدنام می کنند و هم علما را.

نظر طالبان درباره گردهمایی صلح با آنان درحالی است که در نشست مشورتی شورای صلح که با اشتراک 700 عالم دینی از سراسر کشور روزهای 5 و 6 جدی در کابل برگزار شده بود؛ رییس شورای صلح خواستار اعلان جهاد صلح از سوی علمای کشور شده بود.

این موضع گیری طالبان درباره صلح با آنان درحالی است که خلیلی در این نشست دو روزه بار دیگر بر لزوم صلح عزتمندانه با توجه به آیات و روایات با طالبان تاکید بسیار کرده بود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گردهمایی صلح
امارت اسلامی
نظرات بینندگان:

>>>   علمای دین
دین را به دنیا نفروشید
به جای درخواست صلح با طالب اول باید عمل انتحار را حرام و انتحار کننده را قاتل و واجب دوزخ اعلان کنید.
به طالب ها بگویید که به خاطر اهداف دیگران ملت خود را به خون کشیدن حرام و عمل شیطانی است.
در غیر آن خرکاری بهتر از دین فروشی است.

>>>   مكاري از طرف حكومت است، علماء بايد علم دين را بياموزند، استاد سياف هم عالم است، شانزده سال پيش مطابق به دستورات اسلامي طالب را باغي خوانده و جنگ عليه شانرا جائز خوانده است، طالب نه افغان و نه مسلمان است، اكثراً بيسواد هستند و از دين معلومات ابتدائي هم ندارند، مگر مشكل در حكومت فاسد و پوشالي است، بخاطر وقت كشي و دزدي جوانان ما را توسط طالب مزدور بقتل ميرسانند و دوام جنگ را به دستور باداران تقويه ميكنند، كرزي حرامي و اشرف ديوث هر دويشان با تيم جنايت كار خود خون ما را ريختانده و صاحب مال و جلال مادي شدند.
طالب و ديگر مخالفين ملت نه إنسان و نه مسلمان هستند، اولاد يهود و نصاري هستند، بايد عليه شان از قهر و شدت كار گرفت، نه دفتر و نه رسميت برايشان داده شود، خون شان ريختانده شده و خانه هاي سوختانده شود، تا بدانند كه مزدوري چند طرفه و اسلام فرق دارد. خداوند همه شانرا بشمول طالبان دولتي در غذب خود گرفتار نمايد، و شديدترين عذاب دنيا و آخرت را نصيب شان گرداند.
ملت با هم متحد شويد و از خود دفاع نمائيد.

>>>   بهروز جلال آبادی
وقتیکه بر نیم خاک پاکستان دعوای دارید و حرف از بین بردن پاکستان میزنید پس از پاکستان چه توقع دارید که با ما چه کند !؟
با ما همکاری کند تا اقتصاد قوی و اردوی قوی داشته باشیم تا بتوانیم نیم خاک پاکستان را از خود کنیم !؟ و یا برعکس !؟
صادقانه بگوید اگر ما بجای پاکستان میبودیم چه میکردیم !؟

>>>   طالب جان تو هم اوغان غنی هم اوغان ؟ چرا شمارا خدا زده است که هیچ آدم نمیشوید ؟ شما خودرا یک قوم صدا میکنید اما در حقیقت ۱۵۰ قوم هستید از دست شما تمام افغانستان ناآرام است خداوند شمارا یا اصلاح کند یا بیخ و ریشه تان را نابود کند تا مردم پاکستان و افغانستان از دست شما آرام گردند. یک قهرمان پیدا شود که در هردو طرف مرز این قبال بی فرهنگ را نابود کند تا مردم از دست شما .... رهایی یابند.

>>>   این جنابان از صلح سخن میگویند ولی از کلید صلح که در صلاحیت شان نیست چیزی گفته نمیتوانند ، اگر صلح میخواهند و قدرت اجرای اش را دارند باید اعلان کنند که پایگاه های امریکا و قطعات جمله خارجی ها در صورتیکه طالبان به میز مزاکره بیایند و به انتخابات حاضر شوند بعد از تشکیل حکومت جدید افغانستان را ترک میکنند و این را ضمانت بدهند و از اشغال افغانستان دست بردارند . صلح صد فی صد آمدنیست . در غیر آن این یک بازیست و از ملا ها هم سؤ استفاده میشود .

>>>   مردم غیور افغانستان آتش پرست بودند. با آمدن هندو ها در افغانستان بت پرست شدند. با آمدن عرب ها مسلمان شدند.
اما عرب ها اعلان کردند که بعد ازین پیغمبر و پیغمبر بازی موقوف. محمد آخرین پیغمبر بود و هر کسی که بعد ازین دعوی پیغمبری کند، سرش از بریدن است.
اگر این فتوا عرب ها نمیبود، یک عالم پیغمبر دیگر می آمد و میرفت و مردم غیور افغانستان، خدا داند تا بحال چند دین دیگر را به شهدای صالحین میسپردند.

>>>   محمد اسلم سلیم
عقب نشینی کانون توطئه و پیشنهاد مذاکره !!!!!
چند نکته مشخص که باید در مذاکره مطرح و هیچ گونه عقب نشینی صورت نگیرد.
مذاکره باید از نام محور کلان مقاومت علیه عملکرد های غیر قانونی غنی و شرکا ، بخصوص ائتلاف نجات صورت گیرد.

خواسته های مشخص :
لغو تمام فرمان های تقنینی غنی که درمخالفت با قوانین توشیح شده قرار دارد.
لغو فرمان تقنینی درمورد قانون توزیع شناسنامه های برقی و مرعی الاجرا قرار دادن قانون توشیح شدهء توزیع شناسنامه های برقی درکشور.
لغو فرمان برکناری عطامحمد نور
تحقق صد درصد توافقنامه سیاسی حکومت شکل گرفته از این توافقات .
برکناری استانکزی و حنیف اتمر و تقرر یکی از چهره ها وشخصیت های شناخته شده دوران مقاومت .
بازگشت بدون هیچ پیش شرط جنرال دوستم به کشور
کار عملی سازی توافقنامه سیاسی و تعهدات جدید بعد از نخستین دقایق رسیدن به تفاهم برآمده از مذاکره بدون معطلی آغاز گردد.
مذاکره از موضع تعرضی و بدون عقب نشینی و کوتاه آمدن در برابر پیش شرط های کانون توطئه صورت گیرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است