این آقای بلای چند چهره
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۵    ۱۳۹۶/۱۰/۷ کد خبر: 143861 منبع: پرینت

این آقای امرالله صالح هم عجب بلای چند چهره است. یکجای می گوید، غنی بی ریشه است، در جای دیگر می گوید، غنی نهاد پرور است.
در جایی از تعصب و قومگرایی و استبداد رای او شکایت دارد و جای دیگر از درک درست و کار مفید او داستان ها می گوید.
خلاصه تا جاییکه من متوجه شده ام، ایشان برای هر مناسبتی و مطابق با فضای هر جمعی، روایت خاص و متفاوتی از مسایل دارند، و نظر به شرایط، چهره عوض می کنند.

ایشان به تازگی یاداشتی در مورد هویت تاجیک ها نوشته اند. اما چرا حالا و پس از آن همه دعوت های اخلاقی از سوی ایشان به پرهیز از قومگرایی؟ برداشت من آن است که هدف ایشان از نوشتن این یاداشت، رساندن پیام سیاسی است نه جستجوی تاریخی و علمی، چون نوشته ی ایشان به افسانه بیشتر شباهت دارد تا چیز دیگر. پیام سیاسی اما ایشان چه می تواند باشد؟ شاید اشتباه کنم، اما به نظر من، ایشان دارند برای مخالفت شان با عطا محمد نور، منطق و مبنای قومی و تباری می تراشند.

اگر به نوشته ی صالح دقت کنید، می توانید متوجه بشوید که اول، ایشان ترکبتاران را غاصبان زمین های تاجیک ها معرفی می کند، و تمدن شان را تمدن صحرا. بعد می گوید که جنگ در شمال، میان پشتون ها و ترکتباران است چون پشتون ها زمین های ترکبتاران را گرفته اند. یعنی ایشان به صورت غیر مستقیم می گویند که اول جنگ شمال اصلا مربوط ما نیست که کسی ( احتمالا عطا محمد نور ) بخواهد برای آن خود را قهرمان معرفی کند، و بعد، سازش با ترکتباران ( بخشی از کار نور ) در حقیقت سازش با دشمن است، چون ترکتباران، حاکمیت سچه ی ما را بر اندختند و زمین های ما را گرفتند.

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امرالله صالح
نظرات بینندگان:

>>>   شما مردم هم عجیب هستید، اگر امر الله صالح در مقابل ارگ جبهه بگیرد قهرمان میشود، باز اگر یک چیزی که به مزاج شما برابر نیست توهین و تحقیر میشود، در اصل کار شما ها بی سر است

>>>   چـــــــــــوکی خواستن و گرفتن این استعداد وهنر را می خواهد در هر نوشته و.صحبتش توجه اصلی وهدف اصلی زمینه سازی برای چنگ آوردن چوگی است

>>>   مشکل صالح بای که همه اش جستجوی مقام است اما بیچاره با همه ارتباطاتش دریچه و کلید دروازه را گم کرده است ، درین روز ها میخواهد حق نمک عبدالله را که با هزار عذر و چاپلوسی به غنی خان چوکی برایش با وزارت دروغین بوجود آورد و جناب شانرا مقرر نمود به جا آورد و از شخصیت و اهلیت او در برابر عطامحمد نور دفاع نماید ، این پوره میداند که درین کشور که حکومت میکند و صلاح کشو بدست کیست ؟ ( امریکا و انگلیس ) اما بیچاره بیکاره است و میداند که دفاع از عطا محمد نور بیفایده است . لیکن مرغ زیرک در دو دام می افتد اینها باید بدانند که آینده همه شان در اتحاد شان است و این غنی خان قبر همه را از قبل کنده ، تا نوبت شان برسد . جناب صالح وقت مرده اما کفن تا هنوز برایش نیافته اند تا گورش کنند.

>>>   صالح یک مرور تاریخی داشت از اینکه چه واقع شده و چگونه.
اما وضعیت فعلی معلوم است .
دریور و کلینر یعنی ع و غ در شمال در تقابل با هزتره ازبک ترکمن و تاجک قرار دارند.
دیدید که چند خاین از جنلش را دور خود جمع کرد در مقابل دوستم .
چند خاین تاجک را در مقابل عطا
و در تلاش است که در بین وحدت محقق یگان خاین پیدا کنو.
قضیه مفعد ایشجی می ارزد که وطن به خاطرش تباه شود. باز کی تضمین میکند که ایشجی بکارت مقعد داشته.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است