تعدادی از نیروهای سازمان ملل اخراج می‌شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۱    ۱۳۹۶/۱۰/۷ کد خبر: 143845 منبع: پرینت

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که این نهاد ۱۳۱ نفر از نیروهای خود را برای صرفه جویی در هزینه ها اخراج می کند.
بعد از تصمیم ایالات متحده برای کاهش ۲۸۵ میلیون دالری بودجه اختصاص یافته به سازمان ملل در سال مالی پیش رو، سازمان ملل اعلام کرد که ۱۳۱ نفر از کارکنان خود را برای صرفه جویی در هزینه ها اخراج می کند.

«استفان دوگاریک» سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرده است که این سازمان تصمیم گرفته ۱۳۱ فرصت شغلی را لغو کند تا شمار کارکنان خود را به ۹۹۵۹ نفر برساند.

بر اساس این خبر بودجه سازمان ملل برای سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ به ۵.۳۹۷ میلیارد دالر رسیده است که نسبت به بودجه سال مالی ۲۰۱۶-۲۰۱۷ حدودا ۵ درصد کاهش داشته است و به همین دلیل در اغلب نمایندگی های این سازمان در سراسر جهان بودجه کاهش پیدا خواهد کرد.

پیشتر «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرده بود که آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین تأمین کننده های بودجه سازمان ملل تصمیم گرفته ۲۸۵ میلیون دالر از سهم خود برای بودجه این سازمان را پرداخت نکند.

وی ادامه داده بود که همه می دانند این سازمان با هزینه بالا کارایی لازم را هم ندارد و واشنگتن اجازه نمی دهد که سازمان ملل از سخاوت مردم آمریکا بهره ببرد.

بعد از تصمیم قاطع اکثریت کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل برای مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل، آمریکا چنین موضعی در قبال سازمان ملل اتخاذ کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سازمان ملل
اخراج
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است