نشست چین برای فشار بر افغانستان بود نه پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۷    ۱۳۹۶/۱۰/۶ کد خبر: 143801 منبع: پرینت

برگزاری نشست سه جانبه پاکستان، افغانستان و چین کمک به پاکستان است نه افغانستان.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، خلیل احمد شهید زاده عضو مجلس نمایندگان در خصوص نتیجه و اثرات نشست سه جانبه افغانستان و پاکستان با میانجیگری چین در گفتگو با "نیمه روز" گفت: چین خود به نوعی وارد بازی های سیاسی افغانستان شده است و آدرس هایی پیدا شده است که این کشور بعضی گروه های مخالف مسلح را حمایت می کند؛ از اینرو نشست چین زیاد مایه خوشبینی نیست.

شهید زاده بیان کرد: چین نگاهی را که به پاکستان می کند و منافع کلانی را که از رابطه با این کشور می بیند به افغانستان نمی کند.

وی، برگزاری نشست سه جانبه را برنامه بازدارنده فشار بر پاکستان خوانده و اظهار کرد: چین شاید پیمان استراتژیک با پاکستان داشته باشد؛ در این اواخر که افکار عمومی جهان علیه پاکستان و در حمایت از صلح و ثبات افغانستان جری تر شده است برگزاری این نشست بجای اینکه به افغانستان کمک کند به نوعی روحیه دادن به پاکستان و فشار آوردن به افغانستان است که یا رابطه با پاکستان را گرم تر کند یا شکایت ها از این کشور را کمتر کند.

این عضو مجلس تصریح کرد: یقینا که اگر چین بخواهد برای صلح افغانستان کار کند قطعا می تواند تاثیرات کلانی روی پاکستان بگذارد و این کشور را وادار کند دست از مداخله سیاسی در افغانستان بردارد و خواسته های خود را از راه های مشروع و صلح آمیز دنبال کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست چین
شهید زاده
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان اگر یک وزیر خارجه جرار و باکفایت میداشت از چنین نشست ها اباء می ورزید چون مرام پاکستان در پی این گفتگوها برای یک ...هم معلوم بود اما وزیر خارجه به صدای دهل خوش بود که چهارتا عکس برای صفحه فیسبوک بگیرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است