به بهانه سالروز تجاوز شوروی به افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۴    ۱۳۹۶/۱۰/۶ کد خبر: 143786 منبع: پرینت

کودتای هفت ثور و تجاوز اتحاد شوروی بر افغانستان در شش جدی سال 1358 عامل تمام بدبختی ها و فجایعی است که تا امروز در این کشور ادامه دارد.
تهاجم شوروی زندگی چند نسل را بر باد داد دیوارهای نفوذ ناپذیر مرزهای ما را فرو ریخت و خانه امن ما را به میدان جنگ های نیابتی کشورها و فضای حیاتی تروریستان داخلی و بین المللی مبدل کرد.

یک و نیم میلیون قربانی، میلیون ها آواره و ویرانی یک سرزمین از تبعات این جنگ تجاوزکارانه بود. برای برخی از جوانان خونگرم که ارزش های مقاومت میلیونی مردم در برابر تجاوز خارجی را درک نمی کنند باید گفته شود که آزادی و استقلال را به مفت نمی دهند زیرا اغلب ملت های بزرگ جهان با جنگ های آزادی بخش و قربانی های عظیم به خودگردانی و استقلال دست یافته اند.

اگر مبارزات مردم ما به پیامدهای ناگواری منجر شد و مشروعیت قابل قبولی ایجاد نکرد تقصیر آن متوجه رزمندگان و مجاهدان جبهه ها نیست. مسوولیت اصلی در این زمینه در سطح نخست به دوش نخبگان نظامی و سیاسی و رهبران تنظیم ها است و اما عامل مهم دیگر به راهبردهای کلان منطقه ای و جهانی به ویژه نگاه ابزای غرب و دنیای اسلام نسبت به مقاومت مردم ما در برابر شوروی بود.

به هر حال تحولات بعدی از ارزش تاریخی مقاومت کم نظیر و جنگ مقدس و درخشان مردم ما در برابر قشون سرخ نمی کاهد زیرا هر پدیده باید در جغرافیای زمانی و مکانی و بسترهای زایش و شکل گیری خود اش تعریف و ارزیابی شود. روان همه ی قربانیان جنگ های آزادی بخش شاد و نفرین ابدی بر تمام زورگویان و تجاوزگران تاریخ.

آریافر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شوروی
شش جدی
نظرات بینندگان:

>>>   جهاد مجاهدان سبب فتح کلید یک قاره یا فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق گردید.زنده باد مجاهدان دلاور و همیشه جاوید باد شهدای جهاد و مقاومت. نسل امروز در این باره مطالعه کنند. شعار غرب و غرب زدگان را نشخوار نکنن.

>>>   این نخبگان نظامی و سیاسی و رهبران تنظیم ها جز گدی گک های کوکی غرب و جاسوس های بی حیثیت پاکستان و عربستان وهابی کسی دیگری نبودند. و این یک و نیم ملیون شهید نیز جوانانی احساساتی و بی گناه ئی بودند که توسط این شیادان اغواشدند (هم چون انتحاری هایی امروزی) و بنام مقابله در مقابل تجاوز سرخ به جنگ گسیل شدند. اما قابل یادآوریست که تعداد زیاد این قربانیان در جنگ بین تنظیم ها و مخصوصأ بر سر قاچاق هرویین کشته شدند.
هم چنان نباید شهید شدن جوانانی را که نمی خواستند به ذلت نوکری پاکستانی ها، ایرانی ها و عربهایی وحشی و بربر تن دهند و با زور سر نیزه نوکران پست فطرت روسی به جبهات جنگ روان شدند فراموش کرد.
مشکل اصلی این سرزمین اینست که هر رهبر یک نوکر و گدی کوکی بیگانگان است و ما به رهبری چون ابومسلم و یا بهتر طاهر پوشنجی ضرورت داریم تا این کشتی را از گرداب حقارت بیرون کند و تار هایی شوم عنکبوت عربیسم و انگریزی را که باعث این همه درد شده است جارو کند.
آزاده از استرالیا

>>>   کمک های شوروی بهتر از کمک های فعلی بود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است