نتانیاهو دست به دامان خاخام های یهودی شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۹    ۱۳۹۶/۱۰/۶ کد خبر: 143769 منبع: پرینت

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که متهم به دریافت رشوه و سوء استفاده از قدرت است و حکومت ائتلافی آن در معرض سرنگونی قرار دارد، سه شنبه شب از خاخام های یهودی خواست در برابر خطر سقوط دولتش، از وی حمایت کنند.

به گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در برابر خاخام های یهودی سخن می گفت، با بیان این که از شما به عنوان روحانیان یهودی و رهبران جامعه دست راستی اسراییل انتظار حمایت دارم، مدعی شد: برخی می خواهند به صورت غیر قانونی، مرا از قدرت خلع کنند.

اظهارات نتانیاهو چند هفته پیش از آن صورت می گیرد که پولیس رژیم صهیونیستی در سه هفته آینده، نتیجه نهایی تحقیقات خود را درباره پرونده فساد وی درباره موضوع دریافت رشوه و پرونده مربوط به صاحب امتیاز روزنامه «یدیعوت آحارانوت» منتشر کند.
تاکنون، پولیس اسراییل چندین بار نتانیاهو و همسرش را به دلیل اتهام در پرونده فساد بازجویی کرده است.
بازپرسان مرکز تحقیقات پولیس اسراییل برای هفتمین بار، 24آذرماه 96 نتانیاهو را بازجویی کردند.

در همین حال، تجمع اعتراضی برای برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تسریع در روند تحقیقات فساد وی، از چندین ماه پیش در تل آویو و دیگر سرزمین های اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
پولیس اسراییل در این باره پیشتر اعلام کرده بود،اتهام نتانیاهو مربوط به پرونده های مختلفی است: مورد نخست مربوط به فساد در پرونده خرید زیردریایی از آلمان، موضوع دوم به دریافت رشوه شامل سیگار، مشروبات گران قیمت الکلی بر می گردد که نتانیاهو و خانواده اش از دو تاجر به نام های «جیمز باکر» تاجر و میلیاردر استرالیایی و «آرنون میلچن» تاجر استرالیایی-آمریکایی دریافت کرده اند.

پرونده سوم نیز مربوط به توافق نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «آرنون موزیس» صاحب امتیاز روزنامه «یدیوت آحارانوت» به عنوان یکی از بزرگ ترین روزنامه های اسراییلی است.
براساس این توافق، این روزنامه متعهد می شد، در قبال اعمال محدودیت نتانیاهو بر فعالیت روزنامه اسراییل هیوم (اسرائیل امروز)،‌ اخبار بهتری از نخست وزیر اسراییل را پوشش دهد.
نتانیاهو نخستین مقام بلندپایه اسرائیلی نیست که با تحقیقات و بازجویی کیفری روبه رو شده است.
«ایهود اولمرت» نخست وزیر پیشین این رژیم در سال 2014 به جرم ارتشاء محکوم شد و «آریل شارون» نیز در دوران نخست وزیری به اتهام دریافت رشوه و تخلفات مالی تحت بازجویی قرار گرفته بود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نتانیاهو
یهود
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است