شش جدی؛ ‌تهاجم نظامی ارتش سرخ به خراسان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۱    ۱۳۹۶/۱۰/۶ کد خبر: 143761 منبع: پرینت

تهاجم نظامى‌ که‌ سرانجام اش تاريخ و جغرافياى سياسى جهان را تغيير داد، کاخ جنود شیطان را فروریخت و به کتاب قطور دیکتاتوری شر نقطه پایان نهاد.
امروز شش جدى مصادف است با تهاجم نظامى ارتش سرخ (اتحاد جماهير اشتراكيه شوروى) به افغانستان. ارتشی كه در سپیده دم آن روز شوم استقلال و تماميت ارضى کشور ما را مورد تهاجم و تجاوز نظامى قرار داد و در صدر جدول قدرت های نظامى جهان قرار داشت و به عنوان ارتش شكست ناپذير جهان شناخته می شد.

آن روزها کسی گمان نمی کرد که این کشور فقیر و تهی دست بتواند در برابر ارتش قدرتمند و افسانه ای جهان تاب مقاومت برآورد اما شهامت، شجاعت و سلحشوری پا برهنگان سنگر نشین کوهنورد کیفرستان چنان برجسته شد که استراتژیست نام آور کاخ سفید (Zbigniew Kazimierz "Zbig" Brzezinski ) را واداشت تا سیاست راهبردی دوران جنگ سرد را با اتکا و حمایت از مجاهدین افغانستان برنامه ریزی و تدوین نماید.

منافع ما و منافع آمریکا در یک نقطه کلیدی با هم گره خورده بود و آن نبرد ایمان در برابر الحاد بود و جنگی که در یک طرف شیطان و طرف دیگر لشکر خدا صف آراسته بودند‌ و این باور مجاهدین تمام فلات خراسان در آن روزگار بود. جهادی که عليه رژيم كودتا شروع شده بود با تهاجم نظامى ارتش سرخ به رستاخيز عظيم ملى تبديل شد كه سرانجام مانند مثلث برمودا توان تسليحاتى و اقتصادى امپراطورى شر را كم كم فرو بلعید و طنین سقوط امپراطوری کرملین را به صدا درآورد.

كانون ایديولوژى خرد ستيز و ساختار سياسى اتحاد شوروى كم كم ترک برداشت و كار به جایی رسيد كه نسخه اى پرسترویکا و گلاسنوست گورباچف هم بجاى مداوا سرعت مريضى را به نسبت تساعد هندسى بالا برد و سرانجام نبرد مقدس و رستاخيز عظيم ملى مردم ما طومار ننگين امپراطورى شر را در هم پيچيد و به حيات هفتاد ساله اش مهر پايان زد.

آری برادر!
امپراطورى شر از هم فروپاشيد، دوران جنگ سرد به پايان رسيد، نظم نوين جهانى نوشته شد، ليبرال دموكراسى چهار نعل گام برداشت و بسيارى به اهداف خود رسيدند اما متاسفانه ما از تاريخ نياموختيم رنج های ما مکرر شد و تا امروز در یک محیط بسته دور خود مى چرخيم و خاطرات خود را هر روز به تجربه می گیریم. گويى ما محكوم به تكرار مكرر تجربه هاى ناکام تاريخ بى سرانجام خود هستيم.

متاسفانه حكومت نوپاى مجاهدين با دخالت همسايگان شرور و منافق و فراموشى جهان غرب در منجلاب جنگ قدرت و دام سازمان هاى اطلاعاتى قدرتمندان منطقه گرفتار شد و نتوانست دولت مقتدر و ماندگار تشكيل دهد. كار بجایی رسيده بود كه كرنيل امام بدون اجازه ی دولت مركزى در هرات مستقر شد و ويزا صادر مى كرد و علاالدين بروجردى بدون اطلاع و ویزا به كابل و مزار شريف مى آمد و مشروعيت دولت مركزى را به چالش مى گرفت.

ما از اسارت لشكر سرخ نجات يافتيم و جهان را نجات داديم اما در اسارت جهل، خرافات، تحجر، تعصب، قوميت محورى، جعل هويت و تاريخ همچنان باقى مانديم و اين اسارت به مراتب خطرناک تر است. متاسفانه قهرمانان حقیقی و لشکر واقعی رستاخیز عظیم ملی کشور که همانا مردم مظلوم افغانستان بودند فراموش شدند و تعدادی فاسد تاراجگر با سوء استفاده از نام مقدس جهاد تا امروز به تاراج سرمایه های ملی و انباشت سرمایه و ثروت مصروف هستند و کسانی هم هستند که به نام رهبران جهادی بر سر سفره بیت المال نشسته اند و عزت و عظمت معنوی جهاد را به گروگان گرفته اند.

ما ضمن اينكه مى بايست تاريخ قهرمانى هاى خود را فراموش نكنيم لازم است به تحقيق و نقد و بررسى هاى اکادیمیک تاريخ معاصر خود و پيرامون بپردازيم. درود و سلام ما بر تمام مجاهدان پاكباخته و گمنامى باد كه امروز در غبار فساد و غارت چند فاسد و فاسق لند كروزر سالار مظلومانه با خاطرات خود زندگى مى نمایند. درود بر روان پاک همه ى قربانیان عصر جهاد و دوران مقاومت مردم ما باد!

خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شش جدی
ارتش سرخ
نظرات بینندگان:

>>>   خراسانی یک .....که کردید همان بود که از روس یک نسل جانانه ګرفتید مثلکه حالا از امریکایی در بګرام میګرید. دیګر هیچ نکردید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است