ششم جدی سرآغاز دو اشغال
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۸    ۱۳۹۶/۱۰/۶ کد خبر: 143760 منبع: پرینت

ورود قوای شوروی در ششم جدی سال 1357 بر افغانستان یک تجاوز آشکار بود و این روز یک نقطه تاریک در تاریخ معاصر افغانستان به شمار می رود.

حزب دموکراتیک خلق این روز را مرحله نوین و تکاملی انقلاب ثور لقب داد؛ انقلابی که افزون بر دستکم یک میلیون قربانی، سرآغاز مشکلات و بحران هایی شد که تا به امروز در کشور ادامه دارد.

با وجودی که اعضای ارشد حزب دموکراتیک خلق افغانستان براحتی نمی پذیرند که حضور نظامی شوروی در افغانستان تجاوز به حریم و خاک افغانستانی ها بود اما افغانستانی ها براین باورند که هیچ توجیهی به جز تجاوز در این مورد منطقی به نظر نمی رسد.

حزب دموکراتیک خلق افغانستان متهم به جنایت های زیاد ضد بشری در زمان دوران حاکمیتش می باشد.

با ورود نیروهای شوروی به کشور، حفیظ الله امین کشته شد و ببرک کارمل رهبر حزب پرچم به قدرت رسید.

هر چند نیروهای شوروی بر اثر مقاومت مردم افغانستان پس از 10 سال ناگزیر به ترک کشور شدند اما چیزی که از ان روز تاکنون باقی مانده است؛ جنگ و بحران است که همه روزه قربانی می گیرد.

با آنکه نزدیک به سه دهه است که نیروهای شوروی از افغانستان خارج شده اند اما صلح هنوز هم برای مردم افغانستان یک رؤیا است.

لازم به ذکر است که پس از خروج نیروهای شوروی از افغانستان، غرب که از قبل برای ورود به منطقه نقشه کشیده بود، به بهانه های محتلف خود را به افغانستان رساند و این سرآغازی شد بر اشغال مجدد افغانستان اما اینبار توسط آمریکایی ها.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
6 جدی
اشغال
نظرات بینندگان:

>>>   باید نادیده نگرفت که درزمان شوروی همین امریکائی ها بود که در افغانستان دخالت داشتن و مردم را بنام جهاد علیه حکومت وقت سلاح میداد وکشور را به خاک وخون کشانید و امروز هم همان امرکائی ها است که در افغانستان جنگ را تشدید میکند ومخالفین را بر علیه دولت امروز تقویه میکند وسلاح میدهد

>>>   همان شش جدی بودکه بی .....مثل تو به ولایت وسفارت رسید. اگرشش جدی نمی بوداین همه مال وثروت وجاه ومقام را از کجامی کردی ای ....مگرویرانی افغانستان برای تو وامثال تو اهمیتی هم دارد؟ کیسه ات راپرکن واین حرف های قلمبه سلمبه را کنار بگذار.

>>>   مرک به روس متجاوز از الله میخواهم که روس را تباه تباه و برباد کند. انشا الله روزی خواهد امد که روس تبا ه و برباد شود توسط مما لک همسا یه خود. زنده با د افغانستان عزیزم.

>>>   باعث اصلی همه بد بختی ها پاکستان ومزدوران اجیر شده بودند همان هائیکه مانند طالبان امروزی آله دست آی اس آی بودند وهمه وطن را ویران کردند ، مرحوم داکتر نجیب با هرزبانی با این ها صحبت کرد نفهمیدند چون نان ودال شان بدست آی اس آی بود واینها اجیر واسیر بودند می گفتند مابا نجیب مذاکره نمکنیم با شوروی مذاکره میکنیم قسمیکه اشرار امروزی میگویند مابا امریکا صحبت میکنیم نه با کابل ،
وقتی این آفت ها به کابل وولایات آمدند همه چیز را جارو کردند وبردند وخوردند
ر

>>>   بجای خیر خواستن هنوز چیزی میگویند ومی نویسند که درد مردم بیشتر گردد
8 ثور هزار برابر6 جدی منحوستر است

>>>   بعد از خروج قوا نظامی روسیه وشکست حکومت داکتر نجیبالله مجاهدین به قدرت رسیدند
متاسفانه حکومت استاد ربانی و احمدشاه مسعود تاوان. و غرامات جنګی را به روسیه در بدل چاپ پول افغانی و سلاح مغاف و بخشش نمودند.

>>>   ما امید وار هستم که امریکا هم به سرنویشت روس ګرفتار شود
وطندار

>>>   در اساس عامل اصلی بدبختی کشتار نظامی گری وسقوط یک نظام اصولی آرامش های مردم با ظهور انقلاب گرایان کودتاگر در سال 1357 آغاز گردید وبلاخره با صادر کردن فرمان های پی در پی گرفتاری ودر بند کشیدن سران متنفذین قومی وکشتار پولیگونی آغاز گردید که این افراط گرایی های انقلاب نمایی زحمتکشان همه ایجاد فاصله ها گردید واز همین موقع غرب استفاده افزاری خوبی برای شکست حریف اش یعنی روس هااز نیروهای بشری افغانها کرده وتباهی ویرانی این کشور آغاز گردید وگرگان شیران وشغالان استفاده مادی اقتصادی سو کرده وتا حال این وطن روی خوشی ندیده وآینده اش تاریک ومسولیت این بهران وکشتی شکسته بدوش کی ها اند تاریغ قضاوت کنند وجوانان کشور اصل عامل را دریابند .
بدرود (ایدال)

>>>   جنگ افغانستان از زمان داوخان که یک تعداد ( گل بدین،مسعود، ربانی و غیره )در سالهای 1353 به آغوش آی ایس آی افتادند و به امر و وسله آنها در کشور آمدند مکتب در دادند ومعلم کشتند.آمدن شوروی و حادثه ثوریک بهانه بود به این دودمنشان.
کابلی

>>>   کاش جهاد شما علیۀ امریکا می بود که متأسفانه نیست. جهاد شما علیۀ فقیرترین قشر این جامعه ست و هر روز از مردم عوام قربانی میگیرید. در هر انتحار و انجار شما حتی یک عسکر امریکائی کشته نمی شود. از همین لحاظ هیچ کس بالای شما اعتماد ندارد و به شمول بنده به شما نفرین می فرستد.

>>>   ههههههه
خودت مردور آمریکا است او طالب گ..ک
کوته سنگی کابل

>>>   آيا افغان كاغذ نامه طالبان را به اين سايت نشر كرده؟
اگر چنين است , ديگر هرگز افغان كاغذ را نخواهم گشود.
چرا تبليغ و نشر حرف طالبان درين سايت؟

>>>   تو رو خدا این لاف ها ما را کشت ، ما این کردیم قشون سرخ رو بیرون کردیم ، ما جهاد کردیم ، ها و بل ، بس کنید این چرت و پرت های الکی رو ، حرف از وضعیت فعلی بگین ، گذشته ،گذشته بر نگدشته ، یک نگاه به اوضاع فعلی بکن ، هر روز در کشور مردم بی گناه به خون غرق و شما لاف از قشون سرخ می کنید ؟ قشون سرخ را امریکایی از افغانستان خارج کرد ، چهار دزد و دغل چجوری با چی همچو لاف های گوش خراش می رنن.

>>>   خود طالب زاییده آمریکاست
خود طالب عامل و لهانه حضور آمریکا در افغانستان است
خود طالب عامل بدبختی و سیاه بختی مردم افغانستان است
زمانی افغانستان روی خوش را هواهد دید که فکر متحجر و متعصب و ضد انسانی و ضد دینی طالب از روی زمین برچیده شود.

>>>   جهاد را به تو چی طالب مزدور
تو پیش مرگ اهداف پاکستان هستی

>>>   نورمحمد تره گی ، امین ، کارمل ونجیب نسبت به این دزدان ، خاینین ، وطن فروشان ، مزدوران و پول پرستان شرف دارد ، از تره کی ، امین ، کارمل ، نجیب الله وسایررهبران حزب دموکراتیک خلق هیچ میراثی ، پولی ، بلند منزلی و باغ و بوستانی باقی نمانده است ، همین میرساند که آنها پاکتر ، با وجدان تر ، خدمتگذارتر و وطن پرست تر از این خاینین وپول پرستان جهادی و تکنوکراتان فاسد و مزدور بوده اند ، تاریخ قضاوت میکند.

>>>   صلاح الدين رباني مثليكي فراموش كرده پدر وي در زمان داود خان جهاد را در مقابل وي اعلان كرده بود از هـمان وقت بد بختي وطن شروع شده بود

>>>   شش جدی مرحله نوین وتکاملی انقلاب ثور است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است