برمک: ۴۰۰ پولیس و ۷۰۰ موتر در اختیار زورمندان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۷    ۱۳۹۶/۱۰/۵ کد خبر: 143742 منبع: پرینت

ویس احمد برمک، وزیر امور داخله می گوید که بیش از هفت صد واسطۀ پولیس و در حدود چهارصد تن از نیروهای امنیتی، در اختیار زورمندان و مقام های حکومتی که پیوندی با وزارت داخله ندارند، است.

این در حالی است که بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان، از کارگیری نادرست وسایط و پرسونل وزارت امور داخله از سوی سیاست گران و نیز از سوی کسانی که مربوط به این نهاد نیستند، به وزیرداخله هشدار داده است.

آقای برمک در این باره گفت: «هفت صدو چند واسطه پولیس همین اکنون پیش شما (اعضای مجلس نماینده گان) نیست؟ در خارج از تشکیلات وزارت امور داخله در خدمت کسانی است که هیچ با وزارت داخله ارتباط ندارند.»

در همین حال، شماری از نظامیان پیشین، برخی از سیاست گران و مقام های پیشین حکومت را به استفاده از این امکانات دولتی متهم می سازند و هشدار می دهند که اگر این وسایل جمع آوری نشود، روی تأمین امنیت تأثیر بسیار بدی خواهد داشت.

کابل خان تدبیر، یکی از این نظامیان پیشین به طلوع نیوز گفت: «تمام وسایط باید معلوم شود پیش چه کسی است، چه کسی توزیع کرده و توسط چه کسی توزیع صورت گرفته است.»
با این همه، نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت داخله می گوید که برنامه هایی در این ولایت روی دست است که از این گونه سو استفاده ها جلوگیری شود.

وی در این باره بیان داشت: «سوء استفاده می شود در بسیاری از موارد، حتی موترهایی که برای سیاسیون توزیع شده، نزد افراد غیر مسوول است که آن ها استفاده می کنند و رهبری جدید وزارت امور داخله می خواهد یک برنامه جدیدی را برای این بسازد.»

این درحالی است که کمبود امکانات و نیروی بشری در سنگرهای جنگ، از چالش هایی است که می تواند در تغییر میدان جنگ مؤثر باشد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برمک
زورمندان
نظرات بینندگان:

>>>   Nejrabi
دوستان و فرهنگیان عزتمند شمال!
فراموش نکرده ایم در دوره اختناق و طالب پروری کرزی و سال پار چند بار طیاره های ناشناس، داعش و گروههای مخرب دیگر را در اطراف قندوز و نزدیکهای آستان بلخ پیاده کرد. حالا نیز این مزدوران خارجی، فرزندان ناسپاس آب و نان خورده کشور سعی دارند، سمت شمال رااز وجود داعش و مخربین بی هویت و مزدور پر نمایند تا بتوانند اهداف باداران شانرا در امریکا و غرب بثمر رسانند. این واضح است که وظیفه این مزدوران بیگانه ارگ نشین تا زمانیکه جناب نور در سمت شمال بر اریکه قدرت تکیه دارد تکمیل نمیگردد و جناب شان نمی گذارند جسم پلید داعش و داعشیان، شمال کشور را فاسد بسازند.
ونیز دیدیم دسیسه های ارگ نشینان درمقابل مرد ستیز و پیکارجو جناب دوستم چطور عملی گردید و امریکائی ها چطور گوش مزدور دیگر خودرا بریدند و شاید دسیسه های دیگری ازین قبیل در راه باشد.
پس بر همه دوستان و چیز فهمان و کسانیکه از هویت و فرهنگ بومی مان چیز در چانته دارند لازم است تا هوشیار باشندو تصمیم گیرند، بهر طوریکه ممکن باشد جلو پلانهای شوم ارگ نشینان را مسدود کرده، نگذارند جناب عطا محمد نور، این مرد استوارو استوره تاریخ شمال از شمال دور گردد.
انجمن فرهنگی افغانستان درغرب در حالیکه نفرت عمیق خودرا به دسیسه سازان ارگ می فرستد، از عموم فرهنگیان و چیزفهمان در خارج و داخل کشور میخواهد در خنثی سازی این دسیسه آشکارای امریکا و اطرافیانش از هیچگونه تلاش دریغ ننمایند. امریکا دشمن انسانها است، هرجایی پای میگذارد آنجاه را ویران و تباه میکند.

از برگه محترم

>>>   Salam
عبدالله در معامله يى بن أشكارا از رهبرى يك پشتون حمايت كرد و عليه رهبرى تاجيكان قرار گرفت . اين را ديگر نمى شود پنهان كرد.
هر تاجيكى كه از عبدالله اين فرد قبيله تبار دفاع مى كند ، نه عزت دارد و نه شرف . اينها فرومايگان و خودفروختگان بيش نيستند .

>>>   Baba Yadgar, Balkh, Afghanistan.
دولت اسلامی ره یونس قانونی و مارشال فهیم با داکتر عبدالله خائن معامله کرد در بن آلمان به دالر
سلاح مهمات مجاهدین به خاطر دالر قدرت به آمریکا کرزی فروختن همین قانونی مارشال فهیم
حالا یک بی .....دگه میخواهد که هویت ملی ره با هویت عف غانی معامله کند
امرالله صالح .....چندین خودفروخته دگه همه معامله گر های خود فروخته از پنجشیر است اگر کدام پراونی یا مزاری یا بدخشی ای معامله های ننگین می کرد همین معامله گر های خود فروخته چقه سر صدا ره میگرفتن که

>>>   آیا وزیر داخله یک گذارشگر رسانه است و یا یک مامور بلند رتبه اجرایی دولت؟ وقتیکه 700 عراده واسطه و 400 نفر سرباز آن در خارج از چوکات وزارت داخله در اختیار زورمندان قرار داشته باشد چرا به گرفتن آنهااقدام نمی کند.البته نمی تواند. وزارتیکه مال خویش را حفاظت کرده نتواند ازمال مردم و قانون چگونه خفاظت کرده می تواند؟ملت باید دست خود زا بشوید!...

>>>   وزیر داخله اول جلو دزدی های یاورش را که از ریاست محافظت است بگیرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است