وزیر مالیه: عواید داخلی بیشتر شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۰    ۱۳۹۶/۱۰/۵ کد خبر: 143736 منبع: پرینت

وزارت مالیه‌ از افزایش عواید داخلی کشور خبر داد و گفته است که در سال مالی گذشته نزدیک به ۱۷۰ ملیارد افغانی عواید داخلی جمع آوری شده است.

اکلیل حکیمی، وزیر مالیه دیروز دوشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت که این رقم بیشتر از آن است که هدف تعیین شده بود.
وزیر مالیه تاکید کرده است که در سال مالی گذشته، این وزارت۶۷درصد بودجه انکشافی‌اش را هزینه کرده است که در مقایسه با سال مالی ۱۳۹۵ بیش از ۱۳درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وزارت مالیه۱۵۲.۵میلیارد افغانی را برای جمع آوری عواید داخلی در سال مالی ۱۳۹۶ هدف تعیین کرده بود، اما در پایان این سال مالی، بالاتر از ۱۶ میلیارد افغانی بیشتر از هدف تعین‌شده عاید داخلی جمع آوری کرده است.

وزارت مالیه گفته است که دلیل عمده افزایش پیهم عواید ملی در طول سه سال گذشته، تطبیق اصلاحات در منابع عايداتی، مبارزه جدی علیه فساد اداری و نصب سیستم‌ها می‌باشد.

اکلیل حکیمی گفته است افزایش عواید ملی و بلند بردن ظرفيت مصرف بودجه از تعهدهای آنان با مردم و جامعه‌ی جهانی بوده كه در اخیر باعث بهبود وضعیت اقتصادی کشور شده و یک گام مثبت در راستای خود کفایی بشمار می‌رود.

به گزارش یک، در حالیکه انتقادها از کم بودن میزان مصرف بودجه‌های انکشافی برخی وزارت خانه‌ها بالا گرفته است، وزیر مالیه تاکید دارد که این وزارت ۶۷ درصد بودجه انکشافی اش رامصرف کرده است.

هرچند وزیر مالیه از افزایش ۱۶ میلیاردی عواید داخلی خبر داده است، اما هرازگاهی روند جمع آوری مالیه، زیر انتقاد شدید نهادها قرار گرفته است. یکی از این روندها، روند جمع آوری مالیه‌ی کریدت کارت هاست؛ روندی که به دلیل آنچه غیرشفاف بودن آن خوانده شد، وزیر پیشین مخابرات و فن آوری معلوماتی را برکنار کرد، اما هنوز هم روشن نیست که آیا سیستم زمان‌سنج برای شفافیت در این روند ایجاد شده یانه؟

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر مالیه
عواید داخلی
نظرات بینندگان:

>>>   هههههههههههههه آفرین به این نیرنگ که میزنی میرویس ناب و نظیر محبت در کجا و چه میکنند؟ خیر است جگرخون نباش تمام چچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچیزها خنثی میگردد و همرایت حساب میکنم.
رسول همدم

>>>   در تمام پارلمان شاید یک یا دو نفر از بودجه و ترفند های بودجوی چیزی بفهمند باقی فقط ایداد را نگاه میکنند و بعد ربطش را با مناطق شان.
حال از وزیر باید پرسید که به چه تعداد منابع عایداتی جوید ایجاد کرده یی. اینکه از منابع قبلی کمتر حیف و میل شده به این معنی است که قبلن چه خودت و چه اسلافت وظایف خود را درست انجام ندادند که باید مورد باز پرس قرار بگیرند.
اینکه از منابع موجود ملیارد ها در آمد اظافی حصول شده به معنی این است که در سال های قبل همین ملیارد ها زیر رهبری خودت و زاخیلوال و غنی احمدزی و دیگر افغان ملتی ها به نحوی یا حیف و میل شده یا اهمال وظیفه صورت گرفته که هر دو جرم است و باید جواب گو باشید.

>>>   وزیرمالیه مردم افغانستان را مورد مسخره قرار میدهد و میداند که در این شرایط هیچ حسابی باوی صورت نمیگیرد و شرایط قومی و سمتی مافیایی برایش مساعد است.این شخص بانک به بانک کشورهای کمک کننده میرود و همه را فریب میدهد.چرا همیشه وزارت مالیه نزد پشتون باشد چرا هزاره ، تاجک، ازبک، ترکمن، ایماق و بلوچ انسان نیستند؟ یا از افغانستان نیستند؟ به اینگونه ضیاع وقت نه صلح می آید و نه وحدت ملی و نه تفاهم ملی. این مزدوران امریکا و انگلیس دارایی های افغانستان را دزدی و به خارج انتقال میدهند. بارخدایا کسانیکه پول و دارایی افغانستان را دزدی و اختلاس میکنند مرگ سرطانی عاجل برایش نصیب کن.
شاهد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است