ترامپ: همه مهاجران هاییتی ایدز دارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۲    ۱۳۹۶/۱۰/۴ کد خبر: 143686 منبع: پرینت

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در یک جمع خصوصی گفته است همه مهاجرانی که از هاییتی وارد این کشور می‌شوند به بیماری ایدز مبتلا هستند.
به گزارش پایگاه اینترنتی نشریه هیل؛ دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در یک جمع خصوصی در اظهاراتی توهین‌آمیز مدعی شده است همه مهاجرانی که از هاییتی وارد این کشور می‌شوند به بیماری ایدز مبتلا هستند.

به نوشته این پایگاه آمریکایی، دولت ترامپ ابتدای سال جاری میلادی و در نخستین ماه‌های ریاست جمهوری خود نظام پذیرش مهاجر را در آمریکا به باد انتقاد گرفت و اکنون نیز مدعی شده مهاجرانی که از هاییتی وارد آمریکا می‌شوند همگی ایدز دارند!

براساس این گزارش که ابتدا در روزنامه‌ی نیویورک تایمز منتشر شد، ترامپ تنها به مهاجران هاییتی اهانت نکرده است، بلکه گفته است آن‌هایی که از نیجریه وارد آمریکا می‌شوند نیز هرگز به کلبه‌هاشان در آفریقا باز نمی‌گردند و مهاجران افغان هم از پناهگاه تروریست‌ها به آمریکا آمده‌اند.

براساس این گزارش، رییس جمهور این سخنان را در ماه ژوئن در دیداری خصوصی ایراد کرده و به شدت از کافی نبودن تلاش‌ها برای متوقف کردن روند دریافت ویزای آمریکا از سوی خارجی‌ها انتقاد کرده است.
کاخ سفید در واکنش به این گزارش ادعا کرد ترامپ هرگز در اشاره به مهاجران هیچ کشوری از واژه‌های ایدز و کلبه استفاده نکرده است.

یکی از شعار‌های انتخاباتی دونالد ترامپ، توقف مهاجرت به آمریکا بود. او در دیدار خصوصی یاد شده گفت: دوستان تماس می‌گیرند و می‌گویند این میزان مهاجرت به کشور احمقانه است.
ترامپ، در نخستین سال ریاست جمهوری در پی آن بود مهاجرت را محدود کند. در روز‌های ابتدایی، او با امضای یک فرمان اجرایی، ورود شهروندان چندین کشور مسلمان را به آمریکا ممنوع اعلام کرد. اما این ممنوعیت با مشکلات حقوقی روبرو شد و برخی قضات فدرال موفق شدند اقدام او را عقیم بگذارند.

ترامپ همچنین ساخت دیواری بزرگ را بین آمریکا و مکزیک در دستور کار قرار داده، اما هنوز نتوانسته بودجه‌ی لازم را برای این طرح تامین کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
هاییتی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است