غنی درباره برکناری نور خویشتنداری کند
برخی وکلا می گویند که مطابق قانون استاد عطا تبدیل شده و باید تبدیلی را بپذیرد، از آنان می پرسم حکومت وحدت ملی در کجای قانون اساسی آمده است که آن را قانونی می گویید؟ حکومت فعلی میان دو تیم شکل گرفته و نور یکی از طرفای اصلی در حکومت است 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۵    ۱۳۹۶/۱۰/۳ کد خبر: 143633 منبع: پرینت

در شرایطی که رییس جمهور استعفای والی بلخ را منظور کرده و واکنش های تند سران و اعضای جمعیت در بیانیه های منتشر شده تاثیری روی این اقدام یکجانبه غنی نگذاشته است؛ شماری از مقام های پیشین ولایت های شمالی، مسوولین و جنرالان ارشد شمال کشور، نمایندگان احزاب و سیاسیون کشور نیز روز شنبه 2 جدی 96 در مراسمی که به بهانه بزرگداشت از سی و سومین سالروز جان باختن عبدالقادر ذبیح الله برگزار شده بود، حمایت خود را از عطامحمد نور بعنوان والی بلخ اعلام کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، اسماعیل خان وزیر پیشین انرژی و آب امروز یکشنبه 3 جدی 96 در یک نشست خبری در هرات در خصوص عواقب منظوری استعفای والی بلخ از سوی رییس جمهور گفت: عملا شاهد هستیم که معاون اول رییس جمهور در تبعید بسر می برد و حکومت با والی و قوماندان خود در تقابل است؛ این تضادها و جنگ درون حکومتی سبب می شود که با فاجعه سومی روبرو شویم که جبران آن ناممکن است.

اسماعیل خان بیان کرد: رییس جمهور خویشتن داری کند و بگذارد که عطامحمد نور در مدت باقیمانده حکومت به وظیفه اش ادامه دهد.

وزیر پیشین انرژی و آب در خصوص حمایت برخی از وکلای مجلس از تصمیم رییس جمهور اظهار کرد: تعجب می کنم که برخی از وکلا در پارلمان می گویند که مطابق قانون استاد عطا تبدیل شده است و باید تبدیلی را بپذیرد، از آنان می پرسم حکومت وحدت ملی در کجای قانون اساسی آمده است که آن را قانونی می گویید؟

وی افزود: حکومت میان دو تیم بصورت مصلحتی بوجود آمده است و والی بلخ یکی از طرفای اصلی قضیه در حکومت است؛ بسیار خوب است اگر با همدیگر پذیری بگذارند یکسال دیگر عمر این حکومت نیز بگذرد و چالشی را بوجود نیاورند که جبران آن ناممکن باشد.

این رهبر جهادی، در باره انتقاد عطامحمد نور از داکتر عبدالله نیز بیان کرد: اتفاق اخیر نشان داد که جمعیت اسلامی واقعا متحد است و شکافی در میان آن وجود ندارد، عبدالله نماینده جمعیت در حکومت بود اما نتوانست نمایندگی اساسی از این حزب بکند. خواست جمعیت 50 درصد حکومت بود که به واقعیت بدل نشد و استاد عطا ناچار به انتقاد از عبدالله شد.

اسماعیل خان درباره رابطه استعفای والی بلخ و افزایش ناامنی ها در شمال کشور تصریح کرد: چالش های افغانستان با حذف یک عده از برادران از زمان دوران حاکمیت کرزی شروع شد و تا فعلا شاهد نگرانی های روز افزون و بیش از حد هستیم؛ در زمان شیر محمد آخوند زاده در هلمند تمام مکاتب دخترانه در تمامی ولسوالی ها باز بود، وقتیکه حاجی دین محمد والی جلال آباد بود در آنجا جنگی به نام داعش هرگز وجود نداشت و قدرت طالب نیز به این اندازه نبود.

وی اضافه کرد: حذف این برادران و سایر افراد در پکتیا و ولایت های شمال بنا بر مفکوره عده ای که تازه وارد کشور شده بودند و می خواستند حکومت را بدون عاقبت اندیشی به میل خود اداره کنند صورت گرفت و سبب شد دامنه گسترده طالبان در اکثر ولایت ها به حدی برسد که امروز نه تنها ولسوالی ها در محاصره هراس افکنان است که خیلی از ولایت های بزرگ کشور مانند ارزگان نیز ناامن شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسماعیل خان
برکناری نور
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی صرف بیست فیصد درین موضوع نقش دارد باقی هشتاد فیصد کار آن مار است

>>>   تمدید شورای ملی بعد ازختم دوره ای انتخابی به موجب مکتوب اشرف غنی
که اوهم رییس غیر مشروع است در کجای قانون اساسی ذکر است ؟؟؟

وزیران و روسای سرپرست ما دام الدوره به اساس کدام ماده از قوانین است ؟؟
بگویید اشرف غنی با کدام برد در انتخابات موفق شده است ؟؟؟
خلاصه کار این ملک به اساس یک قانون است که آن اصول جنگل می باشد.
م.ش.ف کابل

>>>   Amirzada
پشتونیزم ارگ دارای سه بازوی قدرت است:
۱) بازوی خارجی بحیث تکیه گاه اصلی قدرت.
۲) بازی راست آن حکمتیار بحیث تکیه گاه غلزایی محور قدرت.
۳) بازوی چپ آن عبدالله بحیث غلام بچه قدرت.
با سقوط عبدالله در واقع بازوی چپ پشتونیزم حاکم قطع میشود. در نتیجه پشتونیزم نمی تواند به سادگی هویت مردم را در شناسنامه های برقی حذف کند و یا به کمک عبدالله جلو جنبش عدالت خواهی مردم را بگیرد.

>>>   خاموشی ملت در برابر این حکومت فاسد وخون آشام تاسف بار است.
مردم شریف نجیب افغانستان اگر میخواهید زنده بانید این غنی صفاک متعصب وهمدستان فاشیست وجنایت کارش را از ارگ بیرون کنید و یک دست شوید سلاح بردارید در جای زندگی دشمن خاک ، دین و فرهنگ نیاکان تان حمله کنید.
بخاریکه همین غنی کثیف کم اصل مغز تعصب شیطان اقوام شریف افغانستان را بنام پشون دارانی غلجی تاجیک هزاره از بیک ترکمن جدا کرد بین مردم غیور دلیر شجاع نفاق قوم انداخته است.
بیـا هموطن همـدل شــویم از بهـر امن و آبادی میـهـن
هزاره تاجک و پشتون ترکـمن از این میهن
سـنی و شیـعه گلـهای یک باغ این میهن
با همدیگر پذیر ریشــه بر کنیــم بنیـاد زمامدار استبدا میهن
بیاید ملک را از دست زمامدار استبداد آزادسازیم با همدلی یکدیگر آباد سازیم

بـیـا ای همـوطن تا یار باشیم
به اهل مملکت همکار باشیم
نورعلم و معرفت سازد بری
ملک آباد وصفای رهبری
این کم اصل غنی احمدزی شوونیسم قبیله فاشیت تا ارگ را ترک نکنند اوضاع بهبود نمی یابد
قرن ها هم طول بکشد اوضاع نه تنها بهتر نخواهد شد بلکه روزبروز بدتر هم خواهد گردید.

>>>   Amirzada
تلخ کامی های کریسمس ۲۰۱۷ در ارگ کابل و کاخ سفید
حوادثی عجیبی در کریسمس امسال و آمادگی ها برای سال ۲۰۱۸ در کاخ سفید و ارگ کابل اتفاق افتیده است.
دونالد ترامپ در یک اقدام متکبرانه می خواست که بیت المقدس را بحیث پایتخت اسراییل تحفه جشن کریسمس ۲۰۱۷ به اسرائیل و داماد یهودی خود بدهد ،اما با مخالفت گسترده جهانی ۱۲۸ کشور جهان حتا کشور های جیره خوار آمریکا مثل افغانستان مواجه شد.
رئیس جمهور پوشالی افغانستان در یک حرکت کودتاگونه تلاش کرد ، که ولایت بلخ را به عنوان تحفه کریسمس به بی بی گل بدهد و با شام پاین فرانسوی در ارگ کابل تجلیل کند. ولی با مقاومت والی مقتدر بلخ و مردم شمال مواجه شد. اما در یک اقدام دیگر غنی موفق شد که سنگ بنای یک کلیسا به عظمت تاج محل، نمادی از عشق شاه جهان به همسرش بحیث تحفه کریسمس به بی بی گل را در قلب باغ ارگ بگذارد. هم زمان به آن علمای شمال رئیس جمهور پوشالی ارگ کابل را متهم به بی دینی نموده علیه او و همسر عیسوی اش اعلام جهاد کردند.

>>>   Arianfar
اگر اشرف غنی ناجوانمردانه و ناروا پیمانشکنی نمی کرد و به مفاد سازشنامه دولت وحدت ملی تمکین می کرد و تقسیم پنجاه درصدی قدرت را به گونه یی که جامعه جهانی هم آن را تضمین کرده است، می پذیرفت؛ امروز کشور دچار بحران و کشمکش نمی شد.
آوخ!
خودپرستی، خودخواهی و تبارگرایی افراطی چشم های او و باند مافیایی اش را کور کرده است.
اکنون خواباندن بحران هم در گرو آن است تا مردم یکپارچه فشار سهمگینی بر او وارد کنند تا سر انجام با انحصارگرایی لگام گسیخته پدرود گوید و متن توافقنامه را مو به مو عملی کند. در غیر آن کشور به سوی آشوب و ناآرامی فزاینده پیش خواهد رفت.
غلزایی گرای افراطی هیچ توجیهی ندارد و سودی هم ندارد. از یک سو درانیان بیرون از قدرت مانده اند و شکوه و شکایت دارند و از سوی دیگر سایر اقوام از عدم مشارکت در مدیریت دولت و عدم اشتراک در تصمیمگیری ها گلایه دارند.
بایسته است تا چنان بستری هموار گردد و چنان زمینه یی فراهم شود تا همه اقوام با هم بردار کشور دست در دست هم و در کنار هم بدون تبعیض و امتیاز در مدیریت کشور مشارکت ورزیده بتوانند.
باید دموکراسی، دادگری اجتماعی، برابری و برادری تامین شود. هر گونه افزونخواهی و برتری جویی و سلطه طلبی مردود و مطرود است و سزاوار هر گونه نکوهش و سرزنش.

>>>   Ariaie
شعار وحدت در اين چند دهه براى مردم چى داده است؟ هيچ
سياست مصلحت جز نقصان، چى سودى رسانده است؟ هيچ
شكم صالح سير، حساب بانكى اش پر، از ان مادر و پدر گرسنه بدخشان و اندراب كه اولاد خود ، حاصل زندگى خود را با دستان خود دفن كرده اند و ميكنند، و براى نان يتيم و بيوه زن فرزند خود جز خدا تكيه گاه ندارند ، چى اطلاعى دارد؟
مردم ! در هيچ جاه دنيا حق با تضرع گرفته نشده، اگر دشمنان انسانيت وجدان داشتند نياز به بحران نبود، خود ميساختند اين ويران شده را!

>>>   مهم این نیست که کی از کی حمایت میکند.مهم این است که فاشیسم قبیله در فاز اول پروژه خود در تلاش است تا در بین جمعیت درز ایجاد کند. پس بر جمعیت تست که هشیار باشد

>>>   Amirzada
استاد عطا بعد از دو دوره حمایت از عبدالله در انتخابات فهمید که او " مار آستین" است ، ولی مسعود متاسفانه تا روزیکه شهید شد، این مار آستین مرموز را نشناخت. حالا این مار از آستین صالح سر بیرون کرده است.

>>>   جنرال بی ستاره شما بالای خود فکر تان را بګیرید اګر مردید سبزه نیستید که دوباره بروید.

>>>   Farid
آنچه در کشور می گذرد ؛ برآیند تمامیت خواهی ، تمرکز طلبی و قومی سازی قدرت است و این بسیار بد است ، برای همه بد است ، برای تمام قوم های ساکن در سرزمین ما بد است ، برای مردم بداست ، برای تفاهم و مصالحه و اجماع بد است ، برای پیشرفت و خوشبختی ما بد است ، برای منطقه و همسایه ها بد است ... تاکید بر تداوم این بد برای همه بیشتر بدی و ویرانی می آورد . نه گفتن به این همه بد و بدی ستودنی است .

>>>   Rahimi
آقای ایمل مسعود، اول اینکه به خدا تکیه کردن را در گام نخست به غنی احمدزی بیاموزید، زیرا او نه خود مسلمان است ونه خانمش، خودش به خاطری مسلمان نیست که امام حسین را نواسه خدا می نامد، در نماز جنازه رکوع می کند، پیامبر را صلی صلم می گوید وهزاران ریشخندی دیگر بالای دین اسلام کرده ومی کند.، دوم اینکه عطا محمد نور مسلمان است ونسبت به غنی ، کرزی وسایر سر دمداران قبیله از گاو غدود دزدی کرده ونسبت به تمام اراکین دولتی در 15 سال اخیر به بلخ وبا شندگان آن خدمات ارزنده انجام داده است،اگر شما چشم بینا وگوش شنوا دارید، حتمآ می دانید که آقای نور کشت و قاچاق مواد مخدر را در بلخ بکلی از بین برد، بلخ را به امن ترین ولایت در سطح کشور تبدیل کرد، رونق تجارت، صنعت ، باز سازی ، سازندگی و بالندگی در این ولایت نسبت به تمام نقاط کشور برجسته تر است، شما غیراز اتهام کدام حرف دقیق دیگردر موردخیانت آقای نور دارید؟ واضح است که ندارید، شما اگر ریگی زیر دندان ندارید خوب می دانید که رهبران هم تبار شما قدم به قدم کشور را ویران می کنند، تروریستها، گلبدینی ها، طالبان وداعشی هارا برای کشتن مردم بی گناه ما آماده می کنند، گناه آقای نور این است که برخلاف اعمال خاینانه ووطنفروشانه کرزی و احمد زی عمل می کند و به همین جرم اورا می خواهند از کارش بر کنار کنند.

>>>   Nejrabi
۱۳۹۶ دی ۴, دوشنبه

عهدنامۀ نخستین «حکومت وحدت ملی» در 89 سال پیش

قرائت این متن و متن توافق بین غنی- عبدالله به جوجه «نخبه ها» واجب است.

متن عهدنامۀ نادرخان به امیر حبیب الله کلکانی

عهدنامه یی که نادر خان در آن غدر کرد و قرآن شکست

تهور نشان امیر حبیب الله خان و ارکان محترم شان با عافیت باشند!

به قرار آیه کریمه (انماالمؤمنون اخوه) که مسلمانان برادر هم بوده و در حقوق بالمساوات اند. بنا بر مکاتیب گذشته من تذکار داده بودم که باید برای انتخاب شاه آینده کشور لویه جرگه صورت گیرد، لیکن سران اقوام و قبایل وروحانیون و دیگران مرا وادار نمودند که این وظیفه خطیر را متقبل شوم. نظر به شرایط حساس ناگزیر این درخواست را اجابت نمودم. بنابران مرا منحیث برادر بزرگ قبول نموده باهم همکار شویم تا با اتحاد کامل به تشکیل یک حکومت دارای قاعده وسیع را اساس گذاریم. بازهم تذکارمیدهم هرگاه کشور آرام شد بازهم به تشکیل لویه جرگه (مجلس بزرگ ملی) اقدام خواهم نمود.

من نظر به وعده قبلی هر مقامی را که برای خود و دوستان تان انتخاب می نمائید قابل قبول من است. نظر به شرایط حساس کابل نمی توانم درین جلسه اشتراک نمایم. لذا برادرم را با این هیأت محترم نزد شما فرستادم تا تضمین گفتارمن باشند. بنابرآن من نادرشاه به این قرآن های مجید قسم یاد میکنم این که شما و اعضای حکومت تان را با کمال مصؤنیت به کابل دعوت نموده و درحکومت وحدت ملی اشتراک داده و در پیمان خود صادق می باشم.

اینک در شش جلد قرآن پاک در حاشیه آن امضاء و مهر نمودم وبرای تضمین گفتار خود این هیأت که به عنوان شاهد بر گفتار وقول من است نزد شما فرستادم. (فقط)

امضأ محمد نادر شـــــاه"

منبع: تاجیکان در گذرگاه تاریخ نوشتۀ داکتر رسول رهین

اشاره: این متن را بدین جهت همرسانی کردم که خصلت جنگ یا رقابت برسر قدرت درافغانستان یک سرِ مو از دورۀ دهه استقلال تغییر نکرده است. بنا برین، صلح وثبات یک خیال محض است. نگرانی ازین نیست که عبدالله ها و جوجه های اداری از گسل یک حافظه تاریخی بیرون آمده اند، بحث این است که این ها بازیچۀ تاریخ کج مدار سلطه اند. بازنگرش تجربه های تاریخی، تشدید عامدانۀ خصومت و بددلی در برابر هیچ کس نیست؛ فراخوانی برای یک زنده گی به دور از شناعت های گذشته است.

>>>   Panjshir. gedeeld.
همايون همايون: ستانكزى گفت ما بايد كوشش كنيم ديگران از قدرت خلع كنيم و قدرت اصلى دست ما پشتون ها بايد باشد...

>>>   عطا قصد داشته چوکی ع را بگیرد آیا این بخشودنی است ؟؟؟؟

>>>   غنی متغصب همبر گر فروش کم اصل دو رویه فقد چند داکتر علوم را از قوم فاشست خود بطور نمونه داکتر قیومی و مصبا ح فاشست را بحث مشاور از خارجی دعوت کرده است و از دیگر اقوام بی سواد را مانند کمپودر مشاهد ، دین محمد جرت و حاجی آلماس را مشاور ساخت است و در حالیکه ده ها داکتر علوم در هم بخشها سکتوری که دارای طراح های جامع در دیگراقوام شریف کشور ما در خارج وجود ادرد.

>>>   جناب امیر صاحب محترم حیف شما که از نامردان حمایت کنید، روزی که شما از کار کنار رفتید آیا استاد عطامحمد نور از شما حمایت کرد؟ استاد عطامحمد در مقابل شما خود را به پست ریاست اجرائیه جمعیت کاندیدا نکرد، برای نفاق بین هراتی ها در مقابل شما حرکت های ایجاد نکرد، سزای نامردان چنین است.
روزش رسیده باید جزای اعمال خود را در دنیا و آخرت ببیند.
از چوکی پرستان و قدرت پرستان که چوکی و قدرت شان را بگیرند، به جز از شرمساری چیزی نمی ماند.

>>>   آقای امیر ! دفاع شما بسیار ضعیف بوده وباید که اخطار آمیز می بود وهمه شما به نوبت از صحنه سیاست دور شدید ؟
زره

>>>   مالک هوتل استقلال صرف دفاع گردونفر نباش بلکه دفاع گر 35 ملیون افغان باش ان بهترخواهد بود مانند اینها هزارها نفر برطرف ومقررشده اند آنوقت چرا خاموش بودی وصدایت نه برآمد چرا؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است