دانشمند آمریکایی از دست ترامپ فرار کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۹    ۱۳۹۶/۱۰/۳ کد خبر: 143628 منبع: پرینت

بیش از ۲۰۰ نفر از دانشمندان آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا در اعتراض به سیاست‌های دونالد ترامپ این اداره را ترک کرده‌اند.
به نقل از نیوزویک، بیش از 200 دانشمند در سال جاری به دلیل ناامیدی از سیاست‌های «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا، آژانس حفاظت از محیط زیست را ترک کردند.

پس از اینکه دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری رسید و «اسکات پرویت» را -که نقش بشر در تغییرات آب و هوایی را قبول ندارد- به عنوان رییس این آژانس منصوب کرد، بیش از 700 نفر از کارکنان این مجموعه که بیش از 200 نفر از آنها دانشمند بودن، آنجا را ترک کردند.
این دانشمندان یا استعفا داده‌اند یا خود را بازنشسته کرده‌اند و اداره علوم را ترک کرده‌اند.

روزنامه تایمز گزارش داد: «کارمندان می‌گویند این اتفاق باعث شده علم و دانشی که طی سالها برای محافظت از آب و هوای آمریکا جمع‌آوری شده بود، حالا این مجموعه را ترک کند. بیش از 27 درصد کسانی که در سال جاری این آژانس را ترک کردند دانشمندی بودند که 34 درصد آنها را زیست شناس و میکروب شناس، 19 درصد را شیمیدان، 81 درصد را دانشمندان محیط زیست و مهندسان محیط زیست و چندین سم‌شناس و زمین شناس تشکیل می‌دادند».

گزارش ها نشان می دهد 9 نفر از رؤسای این اداره و چندین وکیل و مدیر برنامه نیز در ماه سپتامبر این آژانس را ترک کرده‌اند. تعداد زیادی از پست های ترک‌شده همچنان خالی مانده‌اند و تنها 129 نفر استخدام شده‌اند که 7 نفرشان دانشمند هستند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
دانشمندان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است