جان کربی: سازمان ملل باشگاه دونالد ترامپ نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۷    ۱۳۹۶/۱۰/۲ کد خبر: 143585 منبع: پرینت

'جان کربی' سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا در دور ریاست جمهوری باراک اوباما در واکشن به سخنان نیکی هیلی سفیر کنونی آمریکا درسازمان ملل که به دیگر اعضای این سازمان در دادن رای مخالف به آمریکا هشدارداده بودبه سی ان ان گفت:سازمان ملل باشگاه کشورهای دونالد ترامپ نیست.

شبکه تلویزیونی سی ان ان روز چهارشنبه از جان کربی که در همین حال سخنگوی سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما نیز بود، پرسید، به دنبال 128 رای موافق در برابر 9 رای مخالف اعضای سازمان ملل درمجمع عمومی این سازمان در باره قدس که در آن تصمیم دونالدترامپ رییس جمهوری آمریکادرباره به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل محکوم شد، دولت ترامپ از طریق نیکی هیلی سفیر خود دراین سازمان به آنها هشدار داد و گفت که آمریکا این روز را به خاطر خواهد سپرد، نظر شما از این رفتار سیاسی چیست؟.
جان کربی در پاسخ گفت: سازمان ملل باشگاه کشورهای دونالد ترامپ نیست، اینگونه نیست که تمامی کشورهای عضو سازمان ملل قسم خورده و وفادار و تابع هرآنچه آمریکا به آن تصمیم می گیرد، باشند.

سخنگوی سابق پنتاگون در دوران باراک اوباما در ادامه گفت: سازمان ملل متشکل از کشور های مستقلی است که گردهم آمده اند تا مشکلات دشوار جهانی را بایکدیگر حل و فصل کنند.
کربی افزود: اما زمانی که نیکی هیلی درباره حق آمریکا به عنوان یک کشور مستقل برای انتخاب بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل سخن می گوید، البته مرتکب خطایی نشده است، چرا که این انتخابی است که توسط دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ، رییس جمهوری یک کشور مستقل اعلام شده ، اما دیگر کشورها نیز به عنوان کشورهایی مستقل حق دارند تا با چنین تصمیمی مخالفت کنند.

سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا در دوران باراک اوباما در ادامه گفت: کشورهایی که علیه این تصمیم رییس جمهوری آمریکا رای دادند، در واقع علیه آمریکا رای نداند، آنها به عنوان یک کشور مستقل با حق حاکمیت خود با دادن این رای تصریح کردند که نماینده مردم خود بوده و اعلام کردند که هرگونه تصمیم نهایی در باره قدس باید منتج از مذاکرات دو طرف و با در نظر گرفتن راه حل دو دولت گرفته شود.
جان کربی افزود: کاری که ترامپ دراین خصوص انجام داد، در واقع تعصب به خرج دادن بود که مشکل درهمین جا است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
قدس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است