افغانستان به مرکز تجمع داعش تبدیل می شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۲    ۱۳۹۶/۱۰/۱ کد خبر: 143530 منبع: پرینت

از آنجا که سازمان تروریستی داعش در افغانستان مکان مناسبی برای فعالیت پیدا کرده «کابل» به مرکز اصلی تمرکز شبه نظامیان این سازمان در حال تبدیل شدن است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «الکساندر بارتنیکف» رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه در جلسه شورای سران نهادهای امنیتی و ویژه کشورهای همسود از پیشگیری خدمات ویژه این اتحادیه از انجام حملات تروریستی به موسسات دیپلماتیک خارجی کشورهای مستقل مشترک المنافع خبر داد.

وی در سخنانی با خودداری از زمان و مکان رخ دادن چنین اقداماتی افزود: تعدادی از اقدامات تروریستی در روسیه و کشورهای آسیای مرکزی پیشگیری و تهدیدات حملات ستیزه جویان به موسسات دیپلماتیک کشورهای عضو اتحادیه همسود در خارج خنثی شدند.

این مقام امنیتی روس در ادامه گفت: سازمان های بین المللی تروریستی که در سوریه و عراق دچار شکست شدند نیرو و ابزارهای خود را در خارج از خاورمیانه متمرکز کرده اند.

بارتنیکف افزود: از آن جا که سازمان تروریستی داعش در افغانستان مکان مناسبی برای فعالیت پیدا کرده «کابل» به مرکز اصلی تمرکز شبه نظامیان این سازمان در حال تبدیل شدن است.

وی تصریح کرد: با مستقر شدن در قلمرو افغانستان شبه نظامیان گروه های تروریستی امکان نفوذ به قلمرو کشورهای مستقل مشترک المنافع را به دست خواهند آورد.

در تاریخ 6 دسامبر جاری ستاد مرکزی روسیه اعلام کرد که سوریه به طور کامل از وجود تروریست ها آزاد و تمام اهداف ستیزه جویان داعش در قلمرو این کشور خنثی شده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   وظیفه اصلی غنی و اتمر جابجایی داعش در شمال است
این بار روس ها غول را در تلک می اندازند

>>>   روسیه باید اولاغرامت تجاوز ارتش سرخ ورژیم های مزدورش را بدهد. بعد نیروهای داعش چچنی وازبک رامهارکند پس ازآن ازتسلیح وحمایت طالبان دست برندارد .
هرگونه مبارزه باتروریسم باید ازطریق دولت ونیروهای دفاعی افغان باشد وخارجیان فقط حمایت هارااز طریق هماهنگی با دولت ومجلس افغتنستان ومطابق قانون انجام دهند.
سید حسن کاندیدای احتمالی بلخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است