علما از اشرف غنی امتحان دینی می گیرند
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۰    ۱۳۹۶/۹/۳۰ کد خبر: 143506 منبع: پرینت

تعدادی از هواداران عطا محمد نور، نوشته اند که علمای بلخ، خواهان امتحان مذهبی از غنی شده اند، چون فکر می کنند که او مسایل دینی اش را یاد ندارد!

این خبر و خبرهای مثل این به ما می گوید که این دوستان، ظاهرا بیش از اندازه سراسیمه شده اند و دارند کم کم تمامی سخنانی را که قبلا می گفتند و شعارهایی را که قبلا می دانند فراموش می کنند. آدم با شنیدن چنین چیزهایی فکر می کند که اندیشیدن و فکر کردن از میان این دوستان، رخت بربسته است. حتی یک آدم عادی که دچار دستپاچگی بیش از حد نشده باشد می فهمد که اگر این منطق در جهان امروز و حتی افغانستان امروز،کاربرد جدی و دگرگون کننده ی می داشت، روزگار طالبان و گروه های همفکر شان حالا باید بسیار بهتر از آنی که هست می بود، و گلبدین حکمتیار بدون هیچ شکی نباید می آمد و در گوشه ای از کابل و در زیر غرش طیاره های خارجی، ساکن شود.

علمای افغانستان هم دین را چون کالای تجاری، گاه به این و گاه به آن می فروشند. هیچ ترسی از زانو زدن در پیشگاه حضرت پول ندارند، و هیچ ننگی از انداختن متاع دین در پای زورمندان. اگر این دین فروشی ها و تکفیر کردن های تجاری می توانست گره از کار فروبسته ی ما بگشاید، بدون شک امروز یکی از خوشبخت ترین مردمان زمین بودیم. این دین فروشی ها و تکفیرکردن های تجاری اما بخش مهمی از دلایل بدبختی و تباهی ما بوده و هنوز هم است. حرف طالبان چیست؟ آیا آنها همین علما و افراد مورد حمایت شان را با همین منطق، تکفیر نمی کنند؟ آیا قرار است ما همه در این و یا آن دوره ی طالب شویم؟

جمعیت اسلامی افغانستان، یکی از قدرتمندترین و با نفوذترین احزاب سیاسی افغانستان است. نفوذ فراقومی دارد و دو بار انتخابات عمومی را برده است، اما نتوانسته است از آرای مردم پاسداری کند و در دفاع از خواست مردم، جدی و استوار باستد. چرا؟ چون کمر حزب را فساد، قدرت طلبی و پول اندوزی رهبران خرد و ریزش شکسته است. اینک در مقابل غنی و بازی های ماهرانه اش به جای رو آوردن به منطق طالبان و گروه های تروریستی دیگر، زمان آن است که جمعیتی ها طرح نوی در اندازند، به پاکسازی خانه و کاشانه سیاسی شان همت بگمارند، و یک نگاه جدی، دراز و صادقانه به خود و کارهای خود بکنند. راه طالبانی را انتخاب کردن، و پناه بردن به استفاده ی ابزاری و سیاسی از دین، می تواند جمعیت را بسیار بیشتر از این و کاملا ورشکسته و زمینگیر کند.

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
علما
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   رئیس جمهور ضرور نیست که ملا دین باشد علما باید از ........کاران که ادعای مسلمان بودن میکنند اما از هیچ جنایت دریغ نمیکنند امتحان بگیرد نه از یک شخصیت ملی.
نوت: به خصوص از .......این ...........و ...........وطنفروشان.

>>>   .........که اینهم یک نام انتخاب ....ات است ......رسانه ای ارگ هم هستی ایا تو کر و کور هستی که ارگنشینان قومگرایی و دور زدن دیگر اقوام را از بدنه قدرت با شدت تمام چگونه به پیش میبرند یکی را بنام این و دیگری را بنام ان از اقوام مخالف قوم خود شان با توطعه و دسیسه و عوام فریبی از پست های کلان دولتی دور ساخته میروند و بجای انها از قوم و قبیله خود شانرا جایگزین انها میکنند اسناد های رسمی قومگرایی و ضدیت با اقوام دیگر هم از داخل ارگ و هم از دستگاه کلان نظامی که به بیرون درز کرده بود و همگانی شده است چرا خاموش بودی وعمل خینانه انها را تقبح نکردی چون معاش خور ارگ نشینان هستی وهمیشه تو هم بر ضد کسانی که مظلوم قرار گرفته و بطرفداری از ظالمین ارگ نشین مانند بادار ارگ نشینت دروغگویی و بهتان میکنی.......

>>>   موضوعات امتحان شامل نماز جناره هم میشود یانه ؟؟؟ شما چکاره که از سر قوماندان اعلی امتحان میگیرید شا نواسه خدا هستید ؟؟؟ اگر درامتحان کامیاب شد شما چادر بسر میکنید ؟؟

>>>   یک کار اساسی است
مگر بشرطیکه اگر غنی جواب داده نتوانست چه اقدامی علیه اش صورت بگیرد
و سراز سال نو یک کلیسا در ارگ هم ساخته میشود مطلع باشید!

>>>   ....را چه ميكنند و چه به درد ميخورد دنيا به كجا رسيد او بي ...ها غم مردم را بخوريد قتل و قتال غمش را بخوريد ...چه درد را دوا كرد دشمن ما را مصروف ضعف ماميكند .

>>>   ...... بسیار خام ونسنجیده وبدون ارائه دلیل بوده وحتی قیاس های بدون تناسب وبدون وجه کردید که ازیک ...هرچند ابتدایی بعید است، شماکه دائم از شخصیت غنی شکایت دارید وتمام بدبختی کشوررا را زیرسرآن میدانید وگاهی آن راعیسوی خطاب میکنید، این اقدام روحانیون بسیاربجا ومطابق بافرهنگ دینی کشورمان است، تمام کرده های غنی مشکوک وسوال برانگیزاست، این اقدام یک نوع به چالش کشیدن افکاروعقائد وحتی فرهنگ غنی می باشد، رهبران سیاسی، ایشان راحمایت کرده وبرمقدرات مردم حاکم ساختند حرفی نیست، ولی روحانیون هم وظیفه ای دارندکه باید عمل نمایند والا همان اشتباه سیاسیون رامرتکب شده وسکوت روحانیون بمعنی تٲیید کرده های غنی می باشد، تجارت دین تهمت ناروا و بدون دلیل شماست که افکار روحانی ستیزی تان مثل روز آشکاراست، به قول قرآن کریم شما نه اینطرفی ونه آنطرفی هستید، که به قول معروف هم به سیخ وهم به نعل می زنید. لطفا اینقدر اصطلاحات محلی خاص ایرانی هم درنوشتارتان به کارنبرید، بگونه ای که ازایرانی هم ایرانی ترنوشتید، که تانگاه مان به شما منفی ترنشود وهم آنانیکه به ایران نرفته نوشته تان را بفهمد. باکول باتجربه

>>>   وطندار
وقتی غنی پیش از تقرب والی و وزیر و شهردار و وکیل گز ر و امثالهم امتحان میگیرد. باید در مقام رئیس یک کشور اسلامی از الفبای اسلام آگاهی داشته باشد.

>>>   این مطلب را جناب رسول سهرابی برادر دکتورس حبیبه سهرابی و برادرزاده عبدالواحد سهرابی نوشته اند. شما میتوانید در صفحه فیسبوک شان مراجعه کرده و مطلب را مشاهده کنید
آقای عبدالله وطندار از صفحه ایشان این نوشته را کاپی و یا دزدی کرده به شما فرستاده اند

>>>   کاشکی این امتحان در دوره ای کاندتاتوری یا سه سال قبل یا لا اقل یک ماه قبل به راه می افتید
حالا تعبیر دیگر میشود. گرچه غلط از هر کجا شروع به اصلاح و تصحیح شود
به خیر است .
ع. رووف کندزی

>>>   عجيب، خود غني بيدين است، خانمش متدين مسيحي و اولاد شان بيدين و ......است، ضرورت به امتحان نيست.

>>>   علمای تخاری و بدخشی که تمام مساجد کابل از شان پر شده و درس دینی هم از بابه بازگل گرفتن

>>>   باید یک شرط اساسی در ریس جمهور شدن و کزیر شدن و وکیل شدن داشتن حد اقل ساد دینی باشد.

>>>   اگر من از غ امتحا ن دینی بگرم غ لا یق دو نمره را ندار د زیرا وی یهودی است و خانمش عیسوی است

>>>   ضرور نیست که همه عالم دین باشد و اګر سخن از این قرار باشد پس اولتر از پدر رصایی تان عطا چور امتحان بګرید که در دین خود کامل است یاخیر چون تمام عمرش در دزدی و بچه رقصاندن ګذشته است

>>>   از خود علما كي امتحان ميگيرد؟شايد امتحان شان را خداوند متعال ميگيرد. چي ميدانيم، يا اينكه امتحان شان را خو درين مدت به مردم داده اند؟
عالم بي عمل مثل خري ميماند كه كتاب بار شده است.
با احترام

>>>   منطق ملا عمر

>>>   غ را بردارش هم دوست ندارد زیرا وی گفت که از سبب این همرای غ جور نیستند زیرا غ زن یهودی گرفته است

>>>   يک سيلى سلم به رويش بزنند:
تجزیه افغانستان بهترين گزينه سيلى سلم است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است