حکومت به حاکمیت طالب قانع است
جمعیت با اینکه کلان ترن حزب کشور است اما فاقد روش های موثر در سیاست ورزی و حکومتداری است. کادرهای فراوان دارد اما سیاست ندارد. کسانیکه هیچ حزبی ندارند مسلط بر جمعیت هستند و هر روز آن را گام به گام به عقب می برند 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۲    ۱۳۹۶/۹/۳۰ کد خبر: 143504 منبع: پرینت

حرکت ها علیه دوستم، احمد ضیا مسعود و حرکت اخیر علیه عطامحمد نور بعنوان سه چهره شاخص در شمال برای این است که داعش و طالب به شمال افغانستان منتقل شوند و نظام در این مساله مشارکت دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، رحمت الله بیژن پور فعال سیاسی در گفتگو با "نیمه روز" درخصوص پیامدهای برکناری والی بلخ گفت: سفر محقق و عطا محمد نور به ترکیه و تشکیل ایتلاف نجات، ارگ و سفارت آمریکا را بشدت سراسیمه کرد و از آن زمان برنامه به چالش کشیدن آنها روی دست گرفته شد.

بیژن پور می گوید: بحث ایتلاف نجات این بود که دولت کنونی معطوف به خدمتگذاری و حکومتداری در افغانستان نیست؛ بلکه پروسه داعش و طالب را افغانستانی می کند.

این آگاه سیاسی، با بیان اینکه تبدیل والی مساله ای عادی است اما برای عطامحمد نور مساله فرق می کند اظهار کرد: قدرت و مدیریت والی بلخ باعث نگرانی ارگ و کسانی است که از دیدگاه مسایل قومی و غیر مردمی به مسایل نگاه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه نجات باید آستین خود را بالا بزند تصریح کرد: جمعیت با اینکه کلان ترن حزب کشور است اما در سیاستمداری موفق نیست و فاقد روش های موثر در سیاست ورزی و در باب حکومتداری است. کادرهای فراوان دارد اما سیاست ندارد و باوجود امکانات زیاد فاقد راهنمای عمل است و علاوه بر این کسانیکه هیچ حزبی ندارند مسلط بر جمعیت هستند و هر روز آن را گام به گام به عقب می برند.

بیژن پور درباره ارتباط برکناری والی بلخ و ناامنی های شمال می گوید: حرکت ها علیه دوستم، احمد ضیا مسعود و حرکت اخیر علیه عطامحمد نور بعنوان سه چهره شاخص در شمال برای این است که داعش و طالب به شمال افغانستان منتقل شوند و نظام در این مساله مشارکت دارد.

وی درباره اینکه آیا با حاکمیت طالب در شمال، حاکمیت حکومت زیر سوال می رود روشن کرد: حکومت به حاکمیت طالب قانع است و همین کسانیکه حکومت می کنند در زمان طالبان سخنگوی آنان بوده اند. افراد و دیدگاه هایی در حکومت هست که دیدگاه شان عین داعش است و مفکوره های شان ملی نیست.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بیژن پور
برکناری نور
نظرات بینندگان:

>>>   او ....تفرقه اندازى نكن پاسپورت ناروجى در جيب دارى و فأميل تو هم از حكومت ناروى سو سيال ميگيرند تو يك ادم فهميده استى مگر از مجرمين جنگى كه سالها دست هاى شان به خون ملت الوده است دفاع نكن كه يك روز در نزد تاريخ و ملت رنج ديده خجالت نباشى

>>>   اقایی ایرانی از اینکه شما یک ګروهی کوچک دزدان و لندغر ها را حزب بزرګ میدانید از همسن سخن تان معلوم میشود که شما هم از پشت کدام .....مانند محقق امده اید و سخن دیګر بسیار خنداور اینکه حکومت و سفارت امریکا را به مسخره ګرفته اید ایا این را یک حیوان قبول خواهد کرد که امریکا از این دو نفر دزد در هراس است این را باید بدانید که دزدان هیچ کرده نمیتواند اګر میتواند حالا بقه را نعل میکرد. باید شما بی هوده ......نزنید.

>>>   تحلیل بجا، صد در صد موافقم۰
حکومت کوچی پکتیاوال تمامیت خواه و قومپرست اعتماد و وحدت مردمان مختلف کشور را روز بروز تضعیف میکند و کشور را بسوی جنگ ویرانی و تجزیه سوق میدهد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است