عطا یک سر و گردن از هر والی بالاتر است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۴    ۱۳۹۶/۹/۳۰ کد خبر: 143499 منبع: پرینت

حکومت باید دلایل برکناری عطا محمدنور را واضح سازد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عبدالرووف انعامی عضو مجلس نمایندگان در نشست روز چهارشنبه 29 قوس 96 این مجلس در واکنش به برکناری والی بلخ از سوی رییس جمهور گفت: چرا نور باید از وظیفه برکنار شود؛ آیا بلخ از هر ولایت کشور زیباتر نیست و عطا یک سر و گردن از هر والی دیگر بالاتر نیست؟

انعامی با بیان اینکه هر گپی که برای حق خواهی مطرح کردیم گفتند که بغاوت و خلاف وحدت ملی است اظهار کرد: کدام دلیلی برای برکناری والی بلخ وجود ندارد، آیا مردم از وی شکایت کرده اند یا توده ها علیه اش تظاهرات کرده اند که برطرف شود!

وی تاکید کرد که حکومت با اقدامات اینچنینی هر روز برای مردم کشور غم خلق می کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انعامی
نور
نظرات بینندگان:

>>>   گفتی از هر والی دزدتر است ما به دزدی اکه یقین داریم.

>>>   سرو گردن شاید اما از نظر عقل بعید میدانم.

>>>   ریس جمهور تمام مردم را به استثنای قوم خودش غلام و برده خود میداند وباید که از هرکاری ریس جمهور بدون هیچ حرفی و انتقعادی مانند برده های خرید شده قبول گردد در حالیکه یک ریس جمهور توافقی قانون شکن قومگرا خود خواه زور گو باعث بسیار مشکلات زیادی در کشور شده و کشور را به نا امنی بیشتر فروبرده است .

>>>   دلیل اصلی فشار های شدید و قوی احمقانه و بیخردانه فاشیستهای رذیل بطور مثال اسماعیل ........حواریونش ، حزب افغان ملت و همچنان رقیب سر سخت خونی آن آمر فراری و تسلیم شده کنونی به آمریکائی ها گل بیدن راکتیار و بعضی ........که شریک جنایات قتل و غارت وی میباشند از داخل و خارج کشور در عقب اش دنبک میزنند . دیگر دلیلی وجود ندارد از نگاه عمران آبادانی فقط ولایت قندهار نسبی به ولایت بلخ مقایسه میشود. اما باقی ولایات در مقابل ولایت بلخ زیز صفز قرار دارند اشخاصی را که اشفرغنی بصفت والی تعین کرد یکنفر شان ولایت بغلان را به طالبان فروختن و شخص دوهم خائنانه و به نامردی ولایت قندز را با همدستی طالبان سقوط داده و افتخار هم کرد هیچ از ایشان پرسان و سوالی هم نکرد.

>>>   می گویند، مورچه که زوالش رسید، بال می کشد، به هوا پرواز می کند وشکار پرنده ها می شود.
زوال معلم عطا زمانی رسید که تجهیزات ناتو را در بندر حیرتان به بهانه های مختلف متوقف ساخت، به ایران و روسیه نزدیک شد و با این کار خود بادار کلان را خشمگین ساخت.
بادارکلان هم با یک پسگردنی نوکر را از چوکی به پایان پرتاب کرد.

اما اگر از نگاه قانونی گپ بزنیم، در کدام قانون افغانستان نوشته شده است که یک والی انتصابی باید 15 سال در مقامش پایدار بماند و یا بیشتر ازین مدت را دعوا کند، ولو که "جان کری" نصف قدرت را در دولت افغانستان به حزبِ که این والی به آن منسوب میشود، ارزانی فرموده باشد.
معیاد وظیفۀ یک والی انتصابی با ختم دورۀ کاری رئیس جمهورِ که او را انتصاب کرده است، تمام می شود. بعد رئیس جمهور جدید والی های خود ش را در ولایات نصب می کند.

اما چون در افغانستان گپ آخر را قانون نه ، بلکه زور می زند، پس باید انتظار بود که زور معلم عطا و حزب جمیعت به بادار کلان می رسد یا مانند آن دایم الخمر دیگرش به ترکیه، ایران یا روسیه تبعید می شود.
به نظر من یک چانس دیگر معلم عطا دارد، که نزد بادار کلان خط بینی بکشد، پیشانیش را به زمین بساید، رابطه هایش را با رقیبان بادارکلان قطع کند و وعده نماید که بار دیگر این گستاخی را نمی کند. درین صورت شاید بادارکلان به او اجازۀ نوکری را در خانۀ خود بدهد.

>>>   هچ گپی از این به بعد نمی شود نه کدام جنگ و نه کدام چیزی دیگر هه شا ن جیب های شا ن پر شده است

>>>   اگر عاقل بود استعفا نامه بدون تاریخ نوشته و به دست غنی نمی داد تا چوب به ... زده ونامش را کشمش نمی ماند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است