احتمال کودتا در تصویب قانون ثبت احوال و نفوس
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۵    ۱۳۹۶/۹/۳۰ کد خبر: 143497 منبع: پرینت

مجلس 8 نفر را برای عضویت در کمیته مختلط معرفی کرد اما تنها 4 نفر به این کمیته رفتند و 4 نفر در نشست کمیته شرکت نکردند، اگر آنها در افغانستان بوده اند و در جلسه شرکت نکرده اند که معامله کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، فکوری بهشتی عضو مجلس نمایندگان در نشست روز چهارشنبه 29 قوس 96 این مجلس در واکنش به شرکت نکردن 4 نماینده مجلس در کمیته مختلط شورای ملی بدنبال آن تصویب فرمان تقنینی رییس جمهور در رابطه با درج قومیت و ملت در شناسنامه های برقی گفت: کودتایی بر سر این قانون صورت گرفته است.

بهشتی گفت: مجلس 8 نفر را برای شرکت در کمیته مختلط معرفی کرد و 4 نفر از این تعداد در نشست کمیته شرکت نکرده اند، اگر آنها در افغانستان بوده اند و در جلسه شرکت نکرده اند که معامله کرده ند و اگر به سفر رفته اند چرا اینطور ناگهانی سفر کرده اند؟

گفتنی است که اشتراک نکردن چهار عضو مجلس نمایندگان افغانستان در کمیته‌ مختلط بمنظور نهایی‌ کردن فرمان تقنینی رییس جمهور در مورد قانون ثبت و احوال نفوس، واکنش‌های تند رییس و شماری از عضوهای پارلمان را برانگیخت و شماری از نمایندگان، اعضای غایب در کمیته مختلط را به خیانت متهم کردند.

میرداد نجرابی، ناجیه ایماق، عبدالودود پیمان و عبدالقیوم سجادی از قانونگذارانی بودند که ظاهرا مخالف فرمان تقنینی رییس جمهوری بودند و در کمیته مختلط شورای ملی اشتراک نکردند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرمان تقنینی
کمیته مختلط
نظرات بینندگان:

>>>   هر چار نفر باید از مجلس اخراج شوند

>>>   میرداد نجرابی،
ناجیه ایماق،
عبدالودود پیمان
عبدالقیوم سجادی
روی شما سیاه ! محافظه کاران بی شخصیت ،

>>>   از سخن سخنگوی اداره ثبت احوال نفوس که در برنامه فرا خبر تلویزیون طلوع بصراحت و قاطعیت از توزیع تذکره برقی مطابق فرمان تقنینی ریس جمهور غنی احمدزی در هفته اینده تاکید بر تاکید و با اطمینان کامل حرف میزد این خود نماینگر انست که سخنگوی اداره توزیع تذکره های برقی از تایید فرمان تقنینی قبل از تایید ان توسط کمیته مختلط خبر بود و برایش گفته شده بود در رابط به عدم اشتراک چهار تن از مجلس نمایندگان وعدم اشتراک انها در جلسه مختلط واضح است که معامله را با ارگ کرده بودند اما سوال درینجا هم استکه چگونه بدون تکمیل نصاب فیله کردند و فرمان تقنینی را مهر تایید زدن که این هم غیر قانونی و غیر اصولی است .

>>>   این چارنفر خاین به امر ملی استند و باید مجلس نمایندگان آنرا تحقیق کند
که شاید تطمیع شده اند . و تصمیم یک جانبه ای کمسیون که در حقیقت غیر
مختلط بوده ملغی و باطل دانسته شود .
گامگار ایوبی

>>>   هر زمان که یک حکومت قانونی با رای شفاف مردم به میان آمد، باید این قوانینی جعلی غنی که با جعل و تزویر ساخته شده است، ملغی گردد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است