دولت در حق استاد مکتب افغان ترک اشتباه تاریخی نکند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۸    ۱۳۹۶/۹/۳۰ کد خبر: 143487 منبع: پرینت

تسلیم بدون سند استاد ترک مکتب افغان ترک به مقامات ترکیه، مخالف تمام قوانین بین المللی و اعلامیه های جهانی حقوق بشر و کمیسیون های مربوط است و حیثت و اعتبار کشور را زمین می زند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، رنجبر نماینده پیشین مجلس، امروز پنجشنبه 30 قوس 96 در نشست خبری کمیته والدین شاگردان مکاتب افغان ترک گفت: موسسه افغان ترک و شبکه مکاتب آن در افغانستان از زمانیکه جناب اردوغان صدرالاعظم بودند مورد محبت و تفقد اولیای امور ترکیه قرار داشت و هیچ صحبتی از ارتباط ان با شبکه های تروریستی وجود نداشت اما بعد از کودتا و بخاطر خصومت های داخلی ترکیه با یکی از رهبران اپوزیسون مخالف، مکاتب افغان ترک در تمام دنیا مورد ضربه قرار گرفته است.

رنجبر بیان کرد: بعد از ثبت و راجستر مکاتب افغان ترک در وزارت اقتصاد، هیچ نوع ارتباطی میان آنها با موسسه هایی که در ترکیه وجود دارد، نیست و آنها تنها با هزینه ای که از اولیای شاگردان می گیرند، تامین می شوند و خودکفا هستند و هیچ پولی از خارج از کشور دریافت نمی کنند.

عضو کمیته والدین شاگردان افغان ترک، با تاکید بر اینکه تا هنوز یکی از استادان ترک مکتب در بند خانگی امنیت ملی است تصریح کرد: الماس استاد ترک مکتب افغان ترک در حبس خانگی است و هیچ تماسی به بیرون ندارد و تمام پاسپورت های وی و خانواده اش توسط امنیت ملی ضبط شده است و تشویش دارم که مبادا دولت ما یک ظلم کلان در حق این آدم بیگناه انجام بدهد و وی را به دولت ترکیه تسلیم کند.

وی افزود: دولت باید این را بفهمد که تسلیم بدون سند و مطالعه این استاد ترک به مقامات ترکی، مخالف تمام قوانین بین المللی و اعلامیه های جهانی حقوق بشر و کمیسیون های مربوطه اش است و حیثت و اعتبار کشور را زمین می زند.

عضو سابق مجلس با تاکید بر اینکه قصد خانواده های شاگردان مکاتب افغان ترک از حمایت الماس تنها مبارزه در راه حق است و هیچ منفعت شخصی نمی برند، بیان کرد: مبادا که دولت با تسلیم وی به ترکیه یک اشتباه تاریخی انجام دهد چراکه مطمینا در آن کشور برای وی مشکلات زیاد شخصی ایجاد خواهد شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغان ترک
الماس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است