آنهايی كه حقيقت ها را هم مي دانند خموش اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۲    ۱۳۹۶/۹/۲۸ کد خبر: 143404 منبع: پرینت

من در دو دور انتخابات به والي صاحب بلخ گفته بودم كه عامل اصلي شكست حكومت اسلامي وزمينه ساز اختلافات ميان جناب استاد رباني وامر صاحب وحتي زمينه ساز اختلافات ميان تمام احزاب همين جناب داكتر صاحب است روزي پشيمان خواهي شد اما ايشان باور مندي زيادي داشتند.

من بار ديگر عامل قتل استاد و امر صاحب عوامل داخلي را مي دانم و كسانی كه افغانستان و تحولات تاريخي افغانستان بگونه هاي اشكار به بهاي اندك در داخل جمعيت فروختند در زير كرسي امر صاحب بم را گذاشتند، در بُن ملت افغانستان را معامله كردند، با پنج میليون دالر آمریکا را دعوت كردند و استاد رباني را بي عزت كردند و حتي اجازه ورود به كابل ندادند و اكنون فكر مي كنم انها خودشان و يا اعضاي خانواده هايشان همه و همه در كرسي هاي بدون زبان با قامت بدون عيب ایستاده اند و تعداد ديگري از آنها با صداهاي خموش نظارت دارند همه و همه عاملين بدبختي مردم ما هستند.

آنهايی كه حقيقت ها را هم مي دانند خموش اند. كجا هستند آن مزدورانی كه اشرف غني را ملايك گفتند، كجا هستند روباه هايی كه فرمودند تنها داكتر غني اين نسخه ها را مدرن ساخت و روح تازه بخشيد و....

امان الله


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داکتر عبدالله
عطامحمد نور
نظرات بینندگان:

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
اگر مقاومت نشود؟
اشرف غنی با عزل عطامحمد نور، وارد فینال بازی خود شده است. هدفش فقط تضعیف جنگ‌سالاران نیست، بل‌که تحقیر اقوام است. در این راستا؛ هم مراکز قدرت‌ اقوام را هدف گرفته است، هم روشنفکر و محصل را به خاک و خون می‌کشاند، هم منطقه‌‌شان را زندان جغرافیایی می‌سازد. حتی اگر تن به مهاجرت دادند به دنبال‌شان تا اروپا و استرالیا هم می‌آید تا آب خوش از گلوی پناهنده بی‌سرنوشت پایین نرود.

اشرف غنی این‌گونه رویای رهبری پشتون‌‌ها را در سر دارد، الگوی تاریخی در ذهن‌اش عبدالرحمان‌خان است و در روش و تاکتیک از حفیظ الله امین الگو می‌گیرد. آرزوی رهبری پشتون‌ها را کرزی هم داشت که با وجود تلاش‌های زیاد ناکام ماند. اما اشرف غنی زعامت پشتون‌ها را نیز بدست‌آوردنی نیست، به دو دلیل مهم؛ اول. دست‌نشانده امریکاست و پشتون‌ها بنا به تجربه نفر امریکا را به زعامت خود نمی‌پذیرند، دوم. به مسلمانی‌اش کسی باور ندارد. البته محبوب حلقه تندروترین ناسیونالیست‌هایی شده است که باوجود سروصدای زیاد، هیچ‌گاهی در میان جامعه پشتون جایگاه واقعی نداشته‌اند.

پ.ن: با تحلیل جورنالیستی سطح خرد رفتار و تاکتیک‌های روزمره سیاست، آنچنان هیجانی نشوید که چشم‌تان تمام تصویر را نبیند.

>>>   Lalzad
تکرار اشتباهات تاریخی!
==============
امیر حبیب الله کلکانی حدود ۹۰ سال پیش به سوگند نادر خان و مُهر او در قرآن اعتماد می کند و وارد ارگ می شود... اما روانه چوبه ای دار می شود!
استاد عطا به خاطر جلب اعتماد غنی خان، استعفا نامه ای پیشکی به او می نویسد و وارد مذاکره با ارگ می شود و حال...
یگانه راه و چاره و کسب آبروی دوباره همانا رد قاطع فرمان غنی و «مبارزه و مقاومت» همه جانبه در مقابل تیم فاشیستی ارگ و سپیدار است و بس...
نه شکوه و شکایت!
در غیر آن باید با زندگی سیاسی وداع کرد و جام زهر را نوشید...
مسعود بزرگ زمانی در مورد تسلیمی کلکانی به نادر با دریغ و درد می گوید:
آدم به دشمن تسلیم می شود؟ هیچ جنگی اگر نمی کردی و فقط در دامنه های شمالی گشت می زدی و هر یک ماه یا سه ماه بعد یک تک تفنگ می کردی، سرنوشت نظام و سیاست در افغانستان در بست در دست یک خاندان باقی نمی ماند...

>>>   Mazdak Farid
غلزایی های سیاسیِ تمامیت خواه به رویداد های کشور برخورد گله یی میکنند . هرچه غیر خودی را تکفیر می کنند ، دروغ می گویند ، فتنه برپا می کنند و از هیچ بد و ردی برای مزدوری به دیگران دریغ نمی کنند . آنها شمال هندو کش را برای داعشی شدن می فروشند و به ویرانی سوق می دهند . نگذاریم سرزمین ما ، خانه ی ما ، وطن ما بیشتر ویران شود .

>>>   تا مادامیکی فرشته سازان کرزی و نابغه ستا یشان دیوانه غنی احمدزی در یک کلمه قاتلان مسعود بزرگ استاد ربانی ودگر شهیدان ما عبداله امراله قانونی وگروهی کو چکشان وجود داشته باشد باسداران وره روان سردار مقا ومت یا ترور می شوندویا مانند امیر اسماعیل خان استادعطامحمد نور وغیره ازسری راه به دستور بادار شان بر داشته خواهد شد.
این ا قا یان حتا ازمرگ مارشال صاحب که توسط مواد زهری کشته شد داد خواهی نکردند .این اقایان رفتارشان از خواجه بهاودین شروع ودر بن زمینه سازی سقوط مقاومت را راه سازی کرده فعالیت خویش راسرعت بخشیدند.کار این اقایان تسلیم کردن یاران خود به دست جلادان ماننددبعضی از یاران امیر خادم دین که قبلن بانادرغدار ارتباط بر قرار کرده بودند شبا هت دارد.

>>>   موضوع دزد های شمالی چی است ؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است