امرالله صالح پشت عبدالله را خالی نکرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۵    ۱۳۹۶/۹/۲۸ کد خبر: 143403 منبع: پرینت

یکی از ویژگی هایی که ریاست اجرایی و داکتر عبدالله دارد این است که پس از سقوط طالبان ما داعیه را که به میراث برده بودیم، هر کدام ما به سهم خود چه در جبهه نظامی، چه در جبهه فرهنگی و چه در جبهه سیاسی این پرچم را بدست گرفتیم.

خداوند غریق رحمت کند مارشال صاحب، تا وقتی او حیات داشت ما به یک شیوه در حکومت حضور داشتیم حال که او در میان ما نیست، همان پرچم در ساختارهای رسمی به دست داکتر صاحب عبدالله است. داکتر صاحب عبدالله با مشروعیت جهانی که شما می بینید، هم در سعودی به حیث صدراعظم به او نگاه می شود، هم در چین، هم در کشور های همسایه و هم در امریکا، که بازی را مطابق قاعده از داخل نظام به پیش می برد.

حال دوستانی که می خواهند ما به حق مان برسیم. من منطق یک نقطه را درک نمی کنم که از تضعیف بیشتر داکتر عبدالله ما چه بدست می آوریم. تضعیف ریاست اجرایی و تضعیف جناب داکتر صاحب عبدالله، غیر از اینکه تیشه زدن به ریشه خود ما است، غیر از اینکه حریف را قوت می بخشیم و غیر از اینکه گسست و پراکندگی را در میان خود ما بوجود می آوریم، چیزی دیگری دستاورد نداریم.

کسانی که گلایه دارند که کمبود وجود دارد، درست است کمبود وجود دارد اما اگر در جستجوی مسعود ثانی هستیم، پیدا نمی شود. او یک پدیده خارق العاده و استثنایی تاریخ بود که امروز نیست. اگر منتظریم که یک استاد شهید دوباره ظهور کند، این سادگی توقع ما را نشان می دهد.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امرالله صالح
رییس اجرایی
نظرات بینندگان:

>>>   صالح بچیم اگر توخوب میبودی از دولت کنار نمی رفتی
داد خداپنجشیری

>>>   وقتش رسیده است که با شوونیزم تصفیه حساب شود.

>>>   پس به نظرجناب عالی باید بی عزتی را قبول کنیم وسرخودرا خم نمایم بخاطرزنده ماندن؟

>>>   شما هر دو نوکر حاکمان افغان

>>>   همی امرالله صالح راست میگوید.
بگذارید اشرف غنی تمام سمت شمال را خلع سلاح و خلع قدرت کند. تنها داکتر عبدالله کفایت میکند و آنهم تا اخیر دوره اول ریاست جمهوری اشرف غنی.
بعدآ اشرف غنی با داکتر عبدالله نیز خدا حافظی کرده و یک مدال جانانه وزیر اکبر خان را در سینه اش نصب میکند و داکتر عبدالله بعدآ در تمام محافل از مدال خود یاد آوری کرده خواهد گفت:
این مدال را من مفت بدست نیاورده اند. این مدال را به پاس فروختن سمت شمال و مردم اش به اشرف غنی بدست آوردم.

>>>   امر الله بای از خود نپرسیدی که مردم به داکتر اودولا برای ارزشهای جهاد و مقاومت رای دادند یا برای سیاهی چشم و ارایش او؟از خود نپرسیدی که همان مردم که به اودولا رای دادند حالی به یک قیران اورا و تورا و امثال شمارا نمیخرند. از خود نپرسیدی که بسیار خوب همین داکتر اودولای شما که صدر اعظم است و فلان و بسدان است در بارهء غیر مرکزی سازی نظام چه کار کرده در باره توزیع شناسنامه ها که کاملا قومی است چه کرده؟ در باره حضور مجاهدین در مراکز درت چه کرده؟ در تصمیم گیری های کلان چه قدر ارزش دارد؟ بان امر الله بچیم مردم تاجک هم شما را نمیخواهند مجاهد هم از شما متنفر است در اینده هم یک رای نمیبرید مگر اینکه کدام معامله بکنید که صبا روز مثل تشله رخصت میشین بخیر.. حساب مجاهدین از شما کاملا جدا است برو خودت مارینز امریکا شو
ملا عبد المتین فرخاری

>>>   قاسانی سپاس از گزارش نيک.اگر نشود دست خود را اقوام غيرپشتون از اين کشور بشويند ولاف و بات و گپهاى باد افغان و چرس افغان و جست زدن ....افغان نکنند.
به غير افغانان گوشزد مى کنم که دولت هاى اروپايى و امريکا آسترياليا کانادا وناتو همه با ميکروفونهاى جديد از هواو زمين جلسات محلى غير پشتون ها را رسد مى کنند و در اختيار دولت اگر قرار مى دهند و خودرا در ظاهر دوست تان وانمود مى کند.
همين ممالک نامبرده رهبران غيرپشتونان را "جنگ سالار"٬ "فسادگر"٬ قاچاق بر مى دانند.
خاينين "فسادگر"٬ قاچاق بر برادران وحاميان طالبان در ارگ ا ند.

>>>   ساده بچه ... استاذ تان و پدیده خارق العاده تانرا پاکستان پرورش داد تا ابزار مانند همیشه در تخریب کشور تان استفاده شوید مگر ندیدید که هیچ ارزش یی به خود حاصل نکردید به غیر از یخن پاره کردن شما خیلی کوچک هستین تا بدانید

>>>   عطا نور برود و نزد ناتو توبه کند که بار دیگر اکمالات نظامی آنها را در بندر حیرتان متوقف نمی کند و از روس و ایران دیگر کمک نمی خواهد. شاید توبۀ او را بپذیرند و دوباره والی بلخ مقررش کنند.

>>>   عطا صفوی
عدم استقرار فکری ویاهم احساسات میانتهی...!
---------------------------------------------
یک شخص بادودیدگاه باهم متضاد...
وقتی این آقایون می آیند در پرده تلویزیون ودرمیزخطابه ها بی پرده شکم پر دورغ میگویند وبدون اینکه فکر کنند که این جامعه نه هم وابسته ا اند ،نه بیسواد ونه هم نابینا . هرکدام اینها به نوبه خود سیاست را باریچه اطفال فکر کرده اند وبه سمت باد های موسمی در حرکت اند. وقتی می آیند در روز روشن درنزد خلق خدا برای یک مریض روانی مدح وثنآ میگویند وشباهت نزدیک به یاران صحابه معرفی میکنند وروز دیگر همین شخص وباهمین دیده درآیی همان شخص قابل احترام اش را ( غنی احمد زی ) توطیه گر معرفی میکند ، معلوم نیست که این وضعیت عدم استقرار فکری را به نمایش میگزارد ویاهم احساسات میانتهی ؟
طورمثال به این جمله شرم آور که هنوز وجدان انسانی را اذیت میکند توجه کنید :
" ما دردوران طالب ها وجهاد صفت های باخود داشتیم ، صلح شورهستیم ؛ خواهر شعر خواند ند که دریای طوفانی هستیم که عدو ودشمن رامیزنیم ولی دربین افغانهاکسی دیگری که یک دیدگاه را ترسیم کنند که مانفت داریم ، سرمایه داریم ؛ تاریخ داریم واین احساسات واین رود طوفانی بخاطر سرسبزی وآبادی استفاده کنند , این نیاز به یک ادبیات نو داشت ؛ این ادبیات نو را درافغانستان دااکتر صاحب« اشرف غنی احمدزی» معرفی کردند .. "
ولی شرم آور اینکه پیش از اینکه فکر کنند که چند روز پیش درمورد شخص مورد نظر ممکن به دستور بیرونی ها ویاهم برای مقامی چه مباحات ودرفشانی کرده ان وچیزی گفته اند... ، می آیند یکسره به حرف های دیروز خویش خط بطلان میکشند و دوست خویشرا "توطیه گر" میدانند ، معلوم نیست که چرا تا این حد سبکسری..؟ توجه کنید به درفشانی دیروز شان :
" ارگ میخواست پایگاه مردمی داکتر عبدالله را ضعیف تجرید ومنزوی کند. ارگ درپاشیدن جریان های سیاسی معامله گری - شکستاندن اقوام عملا دست دارد."
این دیگر پنهان نیست هرکدام اینها از عبدالله گرفته تا امرالله صالح ...ووو در منزوی ساختن حرکات دادخواهی مردم دست داشتند وهرکدام شان به نوبه خویش علیه مردم خویش موضعگیری نمودند و که آن پایگاه گویا مردمی که دیروز بنام جمعیت اسلامی بود این چنین اشخاص اولین ها شدند با ساختن حزب « سیاه وسبز »...ووو بالشکر جوانان بامنابع تموبل نامعلوم از بدنه دوستان وهمرزمان خویش جمعیت را منزوی وضعیف ساختید. وحالا گاهی درنعل میزنند وگاهی هم درمیخ. وگاهی هم خودرا بیطرف ..
اگر اینها واقعآ وجدان انسانی داشتند ودرکفش شان ریگی نیست ، پس چرا توطیه ارگ که امروز درصحبت های اینها منعکس گردید و از آن یاد کردند بامردم خویش شریک نساختند؟

>>>   Khan
غنی ،عبدالله ، صالح ،اتمر ، و و و و همه شان معاش خور و مزد بگیر یک سازمان اند و در جهت برآورده شدن اهداف سازمان های معاش دهنده حرف میزنند و کار مینمایند

>>>   Alimi
اين ........ درحد تيوريسن نيست بل يك جاسوس و چاپلوس اين وطن مشخص شده ميتواند بعد از شهادت قهرمان ملي به شيوه هاي مختلف جامه بدل نموده ودر خدمت ارگ قرار داشته

>>>   Ariaie
منافع استاد عطا تنها مورد بحث نيست. كشور به شدت به سوى قومى شدن روان است. از ادارات و نهاد ها مدارك تبعيضى دارد بيرون ميزند، عليه زبان هاى كشور تبعيض وجود دارد، هويت تحميل ميشود، در سطح پارلمان اخطار نسل كشى داده ميشود ، خلاف راى مردم عمل ميشود و قدرت سياسى حق يك قوم دانسته ميشود، افراد اگاه و شناخته شده يك جريان به صورت برنامه ريزى شده ترور ميشوند، محافل اقوام مشخص مورد حمله قرار مى گيرد، و ده ها مورد ديگر...

>>>   Khalid
اموختنی های از استاد سخن امرالله صالح
تضعیف ریاست اجرایی و تضعیف جناب داکتر صاحب عبدالله، غیر از اینکه تیشه زدن به ریشه خود ما است، غیر از اینکه حریف را قوت می بخشیم و غیر از اینکه گسست و پراکندگی را در میان خود ما بوجود می آوریم، چیزی دیگری دستاورد نداریم.
امرالله خان ایا بهتر چند صباحی گوشه خاموشی اختیار کنید و به خود برسید و سالهای پسین زندگی تان را باز بینی کنید تا اینکه مردم را نصیحت کنید. از دید من حمایت از عبدالله و تیمش و چند چاپلوسی که در کنارش قرار دارد خیانتی است نا بخشنودنی و این مساله را خودت نیز میدانی
حال چه اسمی شما برای این جناب که مستانه هروز به جهتی می خیزد میگذارید؟؟؟؟

>>>   امرالله از این بګو که صاحب چند ګاماز هستی ایا پرزه های کافی را وند زده اید یاخیر که بعد از عوارض پرزه جدید ګاماز را بیندازید از شما وند باز ها چیزی جور نمیشود.

>>>   .......بر پرچمی مأبان

>>>   وقتش رسیده است که با شوونیزم تصفیه حساب شود.!
این وقت هیچگاه نمیرسد!و این زنگ را کسی در گردن اش انداحته نمیتواند! اخر هم خاک به دهانتان خواهد بود!گویند شتر هرقدر تشنه باشد در شکمش یک گیلن اب موجود می باشد! ّشتون وترس از تزاریها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هیچگاه!اینها ازموده شده و ازموده را ازمودن خطا است!
ّپشتون
از تاریخ روشن

>>>   داکتر صاحب عبدالله عبدالله یک شخص سیاست مدار و مفتکیر میباشد صالح باسکیل رانی خود بکند وبس چیغ نزند که گلویش پاره میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است