عدم مصرف بودجه، پای سه وزیر را به مجلس کشاند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۰    ۱۳۹۶/۹/۲۸ کد خبر: 143394 منبع: پرینت

وزیران وزارتخانه های حج و اوقاف، مبارزه با موادمخدر و انرژی و آب به علت ناتوانی در مصرف بودجه انکشافی سال 1395 به مجلس خوانده شدند.

اریانا نوشت، مجلس نمایندگان در نشست روز دوشنبه 27 قوس 96 سه وزیر وزارت های حج و اوقاف، مبارزه با مواد مخدر و انرژی و آب را به علت مصرف کمتر از 50 درصد بودجه انکشافی به مجلس فرا خواند.

کمال ناصر اصولی نماینده مردم خوست در این نشست گفته است که وزیر انرژی و آب مانع مصرف بودجه شده است و باید بجای استجواب، استیضاح می شد؛ چراکه وی نتوانست بودجه وزارتش را مصرف کند درحالیکه نیازمندی های این بخش در کشور بشدت زیاد است.

سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر در خصوص عوامل عدم مصرف بودجه وزارت اش گفته است که درسال 1395، 47 درصد بودجه مصرف انکشافی وزارت مصرف شده است و دلیل این امر عملی نشدن برخی پروژه ها بدلایل ناامنی و پرداخت نشدن 7 میلیون و 300 هزار افغانی پول پروژه ها توسط دونرها است.

بگفته علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب نیز این وزارت در سال 1395، 48 درصد و در سال 1396، 64 درصد بودجه انکشافی خود را در مصرف کرده است.

وزیر حج و اوقاف نیز بیان کرد که وزارتش برای مصرف بودجه تلاش می کند و تا کنون 56 درصد بودجه انکشافی را به مصرف رسانده است.

اظهارات سه وزیر خوانده شده درحالی است که بسیاری از نمایندگان تاکید دارند که نبود ظرفیت در نهادهای بودجه ای سبب شده است که بودجه انکشافی که نیاز مردم است بگونه درست به مصرف نرسد و اینکار روند حکومتداری را با چالش مواجه کرده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بودجه
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   وزیر آب وبرق باید بیشتر ازهمه بودجه مصرف کرده باشد چون یک وزیر فعال است

>>>   وقتی مصرف نکرد سال آینده بودجه اش را کم کن
نه جنگ نه دعوا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است