حدید: استعفای نور مورد تایید مردم و جناب والی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۷    ۱۳۹۶/۹/۲۷ کد خبر: 143339 منبع: پرینت

سه میلیون باشنده بلخ، منظوری استعفای والی بلخ از سوی رییس جمهور را مردود می دانند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، حدید رییس شورای ولایتی بلخ در گفتگو با "نیمه روز" درخصوص پذیرش استعفای والی بلخ از سوی رییس جمهور گفت: استعفای نور پلان تقریبا یک جانبه حکومت است و مورد تایید مردم بلخ و جناب والی نیست.

حدید بیان کرد: بعنوان نماینده سه میلیون باشنده بلخ، استعفا را از دید حقوقی و مردمی مردود می شماریم و آن را قبول نمی کنیم؛ مردم بلخ در حکومت کسی را ندارند و از این حق خود نمی گذرند و من نیز بعنوان رییس شورای ولایتی بلخ تا زنده هستیم از حق مردم بلخ دفاع و حمایت می کنیم.

وی از حکومت خواست تا این استعفا را رد کند و با در نظرداشت عواقب همه مسایل تصمیمی بگیرد که مشکل حل شود.

رییس شورای ولایتی بلخ با بیان اینکه مردم درصورتی استعفای والی بلخ را قبول می کنند که وی بی کفایت یا کار نکرده باشد گفت: نور از کسانی است که در این حکومت حق دارد و ولایتش برای دیگر ولایت ها الگو است در این شرایط هیچگونه توجیه منطقی برای منظوری استعفای وی وجود ندارد و حکومت دراینباره فکر کند و کاری نکند که پشیمانی سودی نداشته باشد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استعفای نور
حدید
نظرات بینندگان:

>>>   برادران محترم خود نور استعفای خودرا پیش نموده است ونظر به خواهش خودش مقام ریاست جمهوری استعفای اورا پزیرفته است پس جار و جنجال چه است
روفی

>>>   کاملا مورد تایید مردم است خوب شد که مردم از تشویش های زور گویانه اقای نور نجات یافت حال اقای نور میتواند برای انتخابات اینده اماده گی بگیرد وازراه قانونی قدرت را تصاحب کند
مومن

>>>   مقام والی ها انتصابی ست نه انتخابی. چنانچه یک رئیس جمهور یک والی را در مقامش نصب می کند، به همین ترتیب او را از مقامش برکنار میکند به این گویند، نظام ریاستی.
در ضمن استعفاء را خود والی به تصمیم خودش پیشنهاد می کند. رئیس جمهور یا آنرا می پذیرد یا رَد می کند.
چون معلم عطاهمیشه منتقد حکومت بوده، واضح ست، که استعفایش پذیرفته می شود.
مردم باید از معلم عطا بپرسند، که چرا استعفای خود را به رئیس جمهور پیشکش کرد.

>>>   ببخشید حدید صاحب!
این ادعا را شما در خصوص حقوق خود باید میکردید که حد اقل با رأی مردم به شورای ولایتی آمده اید، والی بلخ مامور حکومت بود که به فرمان رئیس جمهور تقرر حاصل کرده و حالا که خود شان استعفا داده اند، حق شان است، مگر ایشان خسته نمیشوند؟ چند سال شده والی استند؟ اگر انکشاف ولایت بلخ از ابتکارات جناب ایشان باشد پس لازم است برای تره قی و انکشاف یگان ولایت عقب مانده ایشان منحیث والی بفرستند تا از خیر شان آن ولایت عقب مانده هم انکشاف نماید! مثلاً پیشنهاد مینمایم که استاد عطامحمد نور را منحیث والی بدخشان مقرر کنند، تا باشد این ولایت هم از خیر سر شان آباد گردد، بگزارید که انجینر داوود هم شانس خود را برای خدمت مردم بلخ بیازماید، فقط همینقدر فرق میان شان خواهد بود که آقای عطا یک سرمایه دار و انجینر داوود یک جمعیتی کم پول، بگزارید او هم پولدار شود، آخر او هم در زمانش مجاهد سرسخت تر از عطا بوده است.
میهن زرغون

>>>   دوستم امشب وارد مزار میشود.

>>>   آقای حدید آقای نور دور شد لرزه به جان تو چرا افتاد شاید برای آقای نور موقف خوب دیگری در نظر گرفته شده باشد که او راضی باشد نمیدانم ترس شما از چی است مثلیکه در چور و غصب دست های توهم آلوده است در گذشته میگفتند پوکی حکومت لنگ حمام است امروز نزد یکی فردا نزد دیگر بنآ در جایت بنشین واز حکومت محلی نظارت کن

>>>   كار بس نيكو است، رئيس اجرائيه جمعيت اسلامي بايد فرصت سياست كافي در مركز داشته باشد. و انشاءالله در آينده مصدر خدمت خوبتر در مركز براي همه مجاهدين و ملت مجاهد پرور ميگردد.

>>>   چگونه عاجل سروی کردند که سه ملیون مردم بلخ همه مخالف این استعفا هستند؟ آیا آصف مهمند که او هم از بلخ است مخالف استعفا است؟؟؟
ر

>>>   انجنیر صاحب داود هم از بلخ است

>>>   هیچ کرده نمیتوانید ... خیر است دیگه والی که امد دور دسترخوانش چرب بخو یک لقمه به تو میرسد

>>>   عطای نور باید حساب دوملیارد دالر خویش را به ملت بدهد که از کجا کرده است.
زلمی

>>>   Mansoor Badry

چند سخن باجناب والی صاحب بلخ !
فراورد سیاست وحدت ملی و حکومت وحدتی که شما در شکل گیری آن نفر نخست بوده پیرو آن بودید و به خاطر خوشی چند ناقل قبایلی چارراهی نوبهار را به نام بی فرهنگ ترین و جانی ترین فرد قبیله نام گذاری کردید ، همین است که امروز باید به گونه مصالمت آمیز استعفا بدهید .
در غیر آن شوونیست های قبیله با پشتیبانی گلبدینی های بلخی ، چاربولکی و چمتالی که خود در رشد و تقویه آنها دست بالایی داشتید ، زیر نام سرکشی از حکم قانون اساسی و تمرد والی بلخ از حکم رییس جمهور منتخب مردم ، مردم بی دفاع ، خوش باور و افتاده در خاک شمال را یاغی و باغی یاد نموده چنان سرکوب کنند که جنگ سالهای ۱۳۷۱ یادتان برود .
جناب والی صاحب !
شما خود در راستای افاغنه سازی شمال کار های عمده و بنیادی را کرده اید ، چند نمونه کوچک :
-- بیشتر از ۶۰% آمرین ادارات سیاسی دولتی و نظامی را به نام وحدت ملی به افاغنه سپرده اید ،
-- در دفتر کاری تان ( مقام ولایت بلخ ) بیشترینه مدیران ادارات بخش ها افاغنه هستند ،
-- ناقلین جدید که زیرنام کوکنار کاری در شمال سرازیر شدند بودند را به دهات و قشلاق های ناقلین جا به جا نموده اید ،
-- کدر ها و شخصیت های وطنپرست و مجرب بلخی را از خود دور ساخته ، بی تجربه ترین ، ناکارا ترین ، بی سواد ترین و ترسو ترین اشخاص و افراد را بنا بر سلیقه های شخصی و حزبی به نماینده گی از بلخ و شهروندان فرهنگی بلخ به شورای ملی و شورای ولایتی فرستاده و راه داده اید ،
اینک آرزو دارید با این افراد جاه طلب ، مغرض ، بی سواد و پالیسی بی هدف ، بیشتر در قدرت بمانید ؟ شاید شهروندان بلخی بخواهند که شما در قدرت باشید و بمانید ولی فرمانروایان مکار و شوونیست های قبیله نمی خواهند . مشکل اینجاست . نتیجه و فرآورد خدمت خالصانه و بی شایبه برای شوونیست های قبیله همین است جناب والی صاحب که باید از کار کنار بروید . آیا شما این چال تخته شطرنج سیاست شوونیست ها را خوانده بودید ؟
شما و همه اعضای جمعیت اسلامی که نام خدا از برکت جهاد فی سبیل الله به جاه و جلال و مقام و مکنت رسیده اید ، توانایی ایستاده گی جنگی در برابر پلان های اوغانی سازی ، طالبی سازی و داعشی سازی شوونیست های تمامیت خواه و غربی های دموکراسی فروش ندارید ، لطفا جنگ نکنید و مردم آستان بلخ را به کشتن ندهید .
تنها شما با چند نفر از اعضای جمعیت می توانید زیر چطر حاکمیت شوونیست های طالبی و داعشی به حرکت های مدنی نارنجی ، سبز ، گلابی ، شیرچایی ، بنفش و در پایان زرد اقدام کنید و بس ، انهم در صورتی است که به شما اجازه بدهند .

>>>   Badry gedeeld.

هموطنان ارجمند متوجه ناقلین تازه وارد در شمال زیر نام کوچی باشید .
دولت شوونیست و پیروان سنت اوغانوالی حاکم در قدرت سیاسی اوغانستان تصمیم گرفته اند در همه آستان های شمال به نام کوچی ها ، قبایل آنسوی سرحد را جا به جا نموده با احکام غیر قانونی برای این ناقلین تازه وارد زیر نام کوچی شناسنامه توزیع نماید . شرط گرفتن شناسنامه ناقلین تازه وارد هم تصدیق یک کوچی شناسنامه دار و تصدیق سرخیل یا کلان کوچی هاست . ( روباه را گفتند شاهدت کیست گفت دمم ) یک کوچی کوچی دیگر را تصدیق می کند که او هم از همین یا از فلان آستان است . این است قانونیت، اوغانیت و اسلامیت .
پیامد این کار دولت شوونیست کوچی ها مستقر در کابل چنین است که در انتخابات پوشالی آینده از هر آستان شاید یک یا دو کوچی را بر علاوه دیگر کوچی های انتصابی به نام وکیل منتخب کوچی ها در مجلس نماینده گان جا به جا نماید ،تا تصمیم های مجلس را برابر با خواست ارگ و شوونیست های حاکم در قدرت عیار نمایند .
با وجود اینکه ده ها ناقل سلیمانکوهی طالب دوست شمال امروز عملا در مجلس نماینده گان حضور دارند و سیاست طالب سازی را در همه عرصه های سیاسی ، نظامی ، فرهنگی و اجتماعی در عمل پیاده می کنند ، باز هم عطش این دولت کوچی ها در کوچی گری فرو نه نشسته است .
دولت کابل این پلان نهایت زیرکانه و خطرناک را گرفت استه و با چنین نیرنگ ها ، حیله ها و کوچی گری ها می خواهد در آینده زمام امور را کاملا در دست گیرد .
با چنین فرمان غیر قانونی که هیچگونه اساس اداری و پرنسیپ های قبول شده توزیع شناسنامه در آن دیده نمی شود ، همه صوبه سرحدی ها می توانند شناسنامه اوغانی بگیرند و کسی هم پیدا نخواهد شد بپرسد که قانون و قانونیت چی شد ؟

>>>   اگرعطامحمدنوروالی بلخ نیست پس اشرف غنی هم ریس
جمهورنیست

>>>   Arianfar
جمعیت به عنوان یک حزب زاییده جنگ سرد و عصر نبرد ایدئولوژی های وارداتی با بحران عمیق ساختاری و بافتاری دست به گریبان است. این حزب باید هر چه سریعتر کنگره خود را برگزار، نام، آرمان، اهداف، مرامنامه و آیین نامه خود را تغییر بدهد و آشکارا اعلام نماید که ایدئولوژی ضاله اخوانیسم جهانی و اندیشه های تحقق ناپذیر و خیالی تشکیل خلافت اسلامی را به رهبری شیوخ عرب یا اردوغان به زباله دانی تاریخ سپرده است و از آن فاصله گرفته و همه پیوندهای خود را با اخوانیسم جهانی بریده است. در غیر آن، باید فاتحه آن را خواند. زیرا اگر در سیمای نوین ظاهر نشود، با گذشت هر روز تجرید شده و به چند شاخه فروپاشیده ومنفور و تجرید خواهد گردید.

>>>   محمد اسلم سلیم
پاسخ حلقهء خبیثه ارگ یا همان کانون توطئه شعار نیست!
من هیچ مناسبت حزبی وسیاسی با عطا محمد نور ندارم ولی از موضع یک تاجیک با قلم وقدم درکنار او برای دفاع از هویت وعزت تاجیک ها قرار دارم.
باید به اقدامات متقابل متوصل شد !
امروز روز شعار نیست همه باید با قلم وقدم وتفنگ دار با تفنگ به میدان بیآیند از هویت وعزت مردم باید دفاع صورت بگیرد.
کنار زدن عطامحمد نور در برنامه نانوشته ائتلاف گلبدین غنی بود و همه پافشاری ها برای زمینه سازی حاکمیت فاشیزم در بلخ و یکسره سازی تاجیک ها حتی از حاکمیت دریک ولایت می باشد.
راه شمال از دند شمالی تا مزار را به روی غنی وهوادرانش باید بست .
دند شمالی کوهدامن ، پروان ، کاپیسا و پنجشیر باید مردانه وار درکنار عطا محمد نور به ایستند ، بغلان ، سمنگان ، بلخ ، سرپل ، جوزجان وفاریاب باید برای دفاع کامل آماده شوند .
سالها گفته ام که راه دیگری به جز ایجاد جبههء مقاومت مسلحانه در برابر فاشیزم وجود ندارد و از همین روز باید آغاز شود .

>>>   أين اقا بنام حديد از بلى گوى هاى آقاى نور است تحرير مضمون بالا كه گويا نماينده سه مليون است و أين مردم از آقاى نور طرف دارى ميكند. اولا كه أين يك بلوف مسخره است و نهايت خنده آور است بفكر من مردم ازارى نكنند به أصل فيصله مركزيا احترام بگزارند بهتر است و اگر نه همين كا كا ها را كه آقاى نور از خارج أورده و چندين دهه برأى شان .......... ميكرد و موره سوخته محسوب ميشود

>>>   Ariaie
تذكره را تحريم نماييد.
در پهلوى ان هوشيار باشيد كه ميخواهند به اقوام كوچك تقسيم تان كنند تا راحت تر قابل استثمار شويد.
همه تاجيكان با همه زير مجموعه هاى خانوادگى و قومى ان منحيث يك كلان هويت فرهنگى با هم متحدانه حركت نمايند. وطيفه ماست تا اين پيام و مسله مهم را خانه به خانه به گوش همه برسانيم!

>>>   حدید: استعفای نور مورد تایید مردم و جناب والی نیست؟؟؟

>>>   اخطارها جائی رانمیگیرد وبسیارخوب کارشد که معلم عطااین تیکه داردائیمی ازسمتش دورشد باید حالا دارائیهای راکه او وامثال شان ازراه حرام پیدا کرده است یکه یکه به مردم جواب بدهد منتظر آن روزی هستیم
کاریکه باید شود شدنی است بیغم باش حالا خود را جگرخون نساز

>>>   این نوشته های ضد اقای عطامحمد نور توسط .......جنایتکاران و جاسوسان ای اس ای مربوط به باند وطنفروش گلبدین که شامل اصف مهمند و جمعه خان همدرد و پسر خاین ...غاصب اموال مردم و زمین دولتی چنین چلندیات را مینویسند ورنه مردم ولایت بلخ همه از هر قوم و زبانی که هستند این استفعا نامه و منظور شده ارگ را مردود میدانند و رد میکنند وهم چنان اقای محمد داوود ازین تعین بستی یکجانبه ارگ اظهار بی خبری میکند و انرا قبول ندارد علاوتا بخاطر فریب مردم و حزب جمعیت نام داوود را که سابقه حزب جمعیت را دارد به حیث والی بلخ نام گرفته ولی در اصل چوکیولایت بلخ را بهجمعه خان همدرد یکتن از خاینین باند گلبدین به رهبر ان قبلا ارگ وعده کرده است و اقای داوود میداند که هدف از تقرر مذکور تفرقه بین اعضای جمعیت و خالی کردن جا برای جمعه خان همدرد است عدم موافقت اش را در پست والی بلخ بجای اقای نور با تماس به اعضای جمعیت بیان کرده است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است