عبدالله: چالش ها در عرصه مهاجرت هنوز بزرگ است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۳    ۱۳۹۶/۹/۲۷ کد خبر: 143331 منبع: پرینت

مراسم روز جهانی مهاجرین با حضور رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، وزیر مهاجرین، اعضای شورای ملی، نمایندگان سفارت ها و همکاران بین المللی در کابل برگزار شد. 18 دسامبر روز بین المللی مهاجرین نام دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی صبح امروز دوشنبه 27 قوس 96 در مراسم بین المللی روز مهاجر در کابل گفت: مردم کشور ما همواره با پدیده مهاجرت مواجه بوده اند و اصلاحات و اجراآتی که وزارت مهاجرین در این بخش آورده است قابل قدر است و در ختم وظیفه وزیر، یک مدال به وی خواهیم داد تا از همه خدماتی که انجام داده است تشکر شده باشد.

عبدالله گفت: بعد از ایجاد حکومت وحدت ملی، وزارت مهاجرین از مدیریت خوب و سالم برخوردار شد و نیز هماهنگی میان نهادهای بین المللی و همکاران داخلی به مراتب بهبود یافت و در راستای تحقق اهداف و وظایف حکومت در مساله مهاجرین، اقدامات های بسیار خوب صورت گرفت اما این به معنای از خود راضی بودن نیست و تا هنوز چالش ها بسیار بزرگ است و توجه دوامدار می طلبد.

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، از کشورهای همسایه (ایران و پاکستان) که سهولت هایی را برای زندگی مهاجرین افغانستانی در کشورشان فراهم کرده اند تشکر کرده و در خصوص مهاجرین موجود در کشورهای اروپایی نیز اظهار کرد: کار مشترک با اتحادیه اروپا نتیجه بخش بوده است و از یکسو رقم مهاجرت کاهش یافت و از سوی دیگر درمورد بازگشت مهاجرین نیز هماهنگی های خوب صورت گرفت.

وی بیان کرد: بودجه ای که برای مسایل مهاجرین در سال آینده پیش بینی شده بالاتر از 400 میلیون دالر است که بدست می آید و از اینکه کشورها شرایط افغانستان را درک کرده اند، تشکر می کنیم و در بدل این رفتار استثنایی تعهد می دهیم که اجراییات شفاف باشد و برای این مورد که دیگر مهاجری از افغانستان به بیرون از کشور نداشته باشیم، کار و کوشش لازم را انجام خواهیم داد.

عبدالله افزود: شخصا بالاتر از یکسال مهاجر بوده ام و هر چند که شرایط من با آنها یکسان نبوده است اما احساس آنها را درک می کنم و در تعهد وظیفوی خود صادق هستم و امیدوارم زمینه بازگشت داوطلبانه و زندگی باعزت برای آنها در کشور فراهم شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روز مهاجرین
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   این در حقیقت یک گژدم است !

>>>   محمد همایون صادقی
اخوانیزم موریانه بود که در جان تاجیک ها جا گرفت .
شوونبست های پشتون بشمول گلبدین نه نعره تکبیر سر میدهند و نه نعره کبگیر و نه در فکر اسلام استند .
آنها اسلام ، کمونیزم ، مارکسیزم ، امپیریالیزم را ابزار به قدرت رسبدن ایشان استفاده میکند به یکی از اینها باور ندارند .
برای شوونیست های پشتون نخست قومیت دوم قدرت سوم در هنگام ضرورت خدا مطرح است .
اخوانی های تاجیکتبار ما از ترس دوزخ از بس که جانماز هموار کرده اند و مدهوش شده اند و سر به سجده گذاشته اند شوونیست ها و فاشیست های پشتون اگر لباس ایشان را در هنگام نمازخواندن از تن ایشان در بیاورد باز هم نعره تکبیر میگویند .
غنی روانی با وجود کشتار های بیشمار غیر تباریش یک کار خیر کند همه رهبران اخوانی حزب جمعیت را در سفارت اوغانستان در پاکستان مقرر کند و از برکت دعای ما خداوند برای غنی رحم خواهد که مغزش را به مغز انسان تبدیل کند .

>>>   Arianfar
جمعیت به عنوان یک حزب زاییده جنگ سرد و عصر نبرد ایدئولوژی های وارداتی با بحران عمیق ساختاری و بافتاری دست به گریبان است. این حزب باید هر چه سریعتر کنگره خود را برگزار، نام، آرمان، اهداف، مرامنامه و آیین نامه خود را تغییر بدهد و آشکارا اعلام نماید که ایدئولوژی ضاله اخوانیسم جهانی و اندیشه های تحقق ناپذیر و خیالی تشکیل خلافت اسلامی را به رهبری شیوخ عرب یا اردوغان به زباله دانی تاریخ سپرده است و از آن فاصله گرفته و همه پیوندهای خود را با اخوانیسم جهانی بریده است. در غیر آن، باید فاتحه آن را خواند. زیرا اگر در سیمای نوین ظاهر نشود، با گذشت هر روز تجرید شده و به چند شاخه فروپاشیده ومنفور و تجرید خواهد گردید.

>>>   محمد اسلم سلیم
پاسخ حلقهء خبیثه ارگ یا همان کانون توطئه شعار نیست!
من هیچ مناسبت حزبی وسیاسی با عطا محمد نور ندارم ولی از موضع یک تاجیک با قلم وقدم درکنار او برای دفاع از هویت وعزت تاجیک ها قرار دارم.
باید به اقدامات متقابل متوصل شد !
امروز روز شعار نیست همه باید با قلم وقدم وتفنگ دار با تفنگ به میدان بیآیند از هویت وعزت مردم باید دفاع صورت بگیرد.
کنار زدن عطامحمد نور در برنامه نانوشته ائتلاف گلبدین غنی بود و همه پافشاری ها برای زمینه سازی حاکمیت فاشیزم در بلخ و یکسره سازی تاجیک ها حتی از حاکمیت دریک ولایت می باشد.
راه شمال از دند شمالی تا مزار را به روی غنی وهوادرانش باید بست .
دند شمالی کوهدامن ، پروان ، کاپیسا و پنجشیر باید مردانه وار درکنار عطا محمد نور به ایستند ، بغلان ، سمنگان ، بلخ ، سرپل ، جوزجان وفاریاب باید برای دفاع کامل آماده شوند .
سالها گفته ام که راه دیگری به جز ایجاد جبههء مقاومت مسلحانه در برابر فاشیزم وجود ندارد و از همین روز باید آغاز شود .

>>>   Khorosoni
وطنداران باشرف پنچشیری از شما تمنا داریم !!
به داد این دلقک جاسوس وچند خود فروخته دیگرخویش برسید ؛ ودیگر نگزارید این وطنفروشان شرفباخته با کلمات شرمگین ونگبد خویش به سرنوشت مردم تاجیک بازی کنند.

>>>   بگذار واضح تر حرف بزنم حمایت و شعار اسلامیت، افغانیت و استفاده از سایر کلمات همگانی مانند وحدت ، ملت، ملی، صلح، منافع ملی .... توسط پشتونها فقط و فقط بخاطر منافع قومی و لسانی بوده نه عمل به حقیقت معنای این کلمات ولی افسوس اینجاست که مردم هنوز هم فریب اینگونه کلمات و جلاداهای پرستار نما را می خورند و از حقیقت امر غافل اند.

>>>   ع وغ اگر درایت دارند اول کاری کنند که مردم مجبور به مهاجرت نشوند.
دوم اینکه زمینه زندگی آبرومندانه را در داخل وطن مهیا کنند تا حد اقل یک تعداد مهاجرین پاکستان و ایران بر گردند.
سوم فامیل های ع و غ و ف و ق ک وگ ل و م و همه اراکین سه گانه دولت به وطن برگردند تا زمینه اطمینان مردم مهیا شود.
چارم برای برگشت مهاجرین وعده های زمین و خانه و پول ندهند چون غیر ممکن است که برای 4ت 5 ملیون مهاجر خانه و زمین و پول توزیع شود. در عوض زمینه زندگی بهتر از ایرانو پاکستان در تمام افغانستان مهیا کنید مردم خودشان بر میگردند.
وقتی به شربت گل به خاطر چشمانش و لسانش خانه آنچنانی داده میشود دیگران هم مستحق هستند.

>>>   foto's toegevoegd.
امريكا موفق شده بود در اطراف مسعود نفوذ كند و عبدالله عبدالله و صالح را جذب ، CIA كند ، وقتى مسعود را استكبار ترور كرد، صالح اولين فردى بود كه CIA را از پيروزى قتل مسعود آگاه كرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است