بخت بالای دمکرات ها برای تسلط بر کنگره آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۲    ۱۳۹۶/۹/۲۷ کد خبر: 143299 منبع: پرینت

شبکه خبری «ان بی سی نیوز» روز یکشنبه گزارش داد: نتایج یک نظرسنجی از بخت بالای دمکرات ها برای در اختیار گرفتن کنگره آمریکا در سال آینده میلادی حکایت دارد.

براساس این گزارش، این نظرسنجی که به همت شبکه ان بی سی نیوز و روزنامه وال استریت ژورنال انجام شد، فضای سیاسی خطرناکی را برای جمهوریخواهان در جهت موفقیت در انتخابات میان دوره ای کنگره در سال 2018 ترسیم می کند.

به موجب یافته های نظرسنجی انجام شده، 50 درصد از رای دهندگان، کنگره ای تحت کنترل دمکرات ها را به کنگره تحت سلطه جمهوریخواهان ترجیح می دهند، در حالی که تنها 39 درصد خواهان تسلط جمهوریخواهان در این مجلس هستند.

آخرین باری که دمکرات ها از جمهوریخواهان پیش افتادند و نظر مساعد 50 درصد از رای دهندگان را جلب کردند، در جریان نظرسنجی ان بی سی و وال استریت ژورنال در سال 2008 به هنگام راهیابی نماینده حزب دمکرات به کاخ سفید و احراز تعداد بالایی از کرسی های مجلس نمایندگان و سنا از سوی این حزب بود.

در نظرسنجی قبلی که در ماه اکتبر (میزان/عقرب) انجام شد، دمکرات ها برای پیروزی در کنگره هفت امتیاز بیشتر از جمهوریخواهان داشتند، به طوری که 48 درصد از رای دهندگان در مقابل 41 درصد از آنها، دمکرات ها را برای این مجلس ترجیح دادند.

اما در نظرسنجی اخیر، دمکرات ها پیشتازی 48 امتیازی در میان رای دهندگان 18 تا 34 ساله (69 درصد در برابر 21 درصد)، پیشتازی 20 امتیازی در میان رای دهندگان زن (54 درصد در برابر 34 درصد) و پیشتازی 12 درصدی در میان رای دهندگان مستقل (43 درصد در برابر 31 درصد) را به دست آوردند.

در مقایسه، جمهوریخواهان از امتیاز 2 درصدی نسبت به دمکرات ها در میان رای دهندگان سفید پوست (46 درصد در مقابل 44 درصد) و پیشتازی 12 درصدی در میان سفیدپوستان بدون مدرک دانشگاهی (50 درصد در مقابل 38 درصد) برخوردار شدند.

به علاوه، دمکرات ها در مقایسه با جمهوریخواهان در میان رای دهندگان مرد به پیشتازی 2 درصدی (46 درصد در برابر 44 درصد) و در میان سالمندان جامعه به پیشتازی 4 درصدی (46 درصد در برابر 42 درصد) دست یافتند.

در همین حال، 62 درصد از افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها رای دادند، از میزان علاقه مندی بالایی برای شرکت در انتخابات میان دوره ای سال آینده کنگره برخوردار بودند، در حالی که این رقم در میان رای دهندگان به دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان، 50 درصد بود.

این نظرسنجی که بلافاصله پس از پیروزی نامزد دمکرات ها از ایالت آلاباما برای راهیابی به سنا انجام شد، نشان می دهد که میزان رضایت از عملکرد ترامپ در میان همه آمریکایی ها به 41 درصد رسیده، در حالی که میزان نارضایتی مردم این کشور از کارایی وی 56 درصد است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
دمکرات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است