غنی: انتخابات در زمان معین برگزار می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۳۹۶/۹/۲۶ کد خبر: 143257 منبع: پرینت

انتخابات شورای ملی و شوراهای ولسوالی در زمان معین آن برگزار خواهد شد.

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در دیدار با بزرگان و نمایندگام قوم خوگیانی از حمایت آنان از برنامه های دولت تشکر کرده و گفت: به وزرات دفاع ملی هدایت داده ام تا مناطق مربوطه ولسوالی خوگیانی ننگرهار را از وجود دشمن پاکسازی کنند.

غنی همچنین درخصوص مشکل برق منطقه خوگیانی اظهار کرد: با برق وارداتی 1000 مگاوات از آسیای میانه، مشکل ولایات ننگرهار، لغمان، کنر، لوگر، پکتیا و خوست از ناحیۀ کمبود برق رفع خواهد شد و نیز 20 مگاوات برق آفتابی نیز برای ولایت ننگرهار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه آب عزت و آبروی ما است و حکومت در راستای مهار کردن آن، تدابیر اساسی را در نظر دارد افزوده است که بالای بندها و معادن کارهای اساسی صورت خواهد گرفت.

غنی بار دیگر از تعهد حکومت به برگزاری انتخابات گفت و تاکید کرد که انتخابات شورای ملی و شوراهای ولسوالی در زمان معین آن برگزار خواهد شد.

در پایان این دیدار، بزرگان قوم خوگیانی دستار عزت بر سر رییس جمهور گذاشتند و یک ثوب چپن را برای وی هدیه دادند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
قوم خوگیانی
نظرات بینندگان:

>>>   Baraki
اشرف غني مدافع طالبان و طالبانیزم است:
در زمان حاکمیت طالبان در افغانستان اشرف غنی احمدزی از مدافعین و سخنگویان طالبان بود و از طریق مصاحبه های خود با بی بی سی و سی ان ان آنها را نیروهای ملی و بومی گفت. همین اکنون نیز غني حمایت خود را از طالبان پنهان نمیکند و زندانيان طالبان را كه دسترخوان غم را هميشه به خانه هاي عزيزان مان گذاشته از بگرام آزاد
نموده. با بودن غني بي سواد و تفرقه انداز و عبدالله چاپلوس و نوکر غني هرگز صلح و ثبات در كشور برقرار نخواهد شد.

>>>   Amirzada
فلسفه سیاسی " مقاطعه" در دولت وحدت ملی چیست؟
فلسفه سیاسی مشروعیت و تداوم حکومت های معروف به" دولت وحدت ملی" در سیستم سیاسی دولت های معاصر اینست که در صورت بیرون شدن یکی از اعضای دولت وحدت ملی از حکومت، دولت وحدت ملی مشروعیت سیاسی خود را از دست داده، منحل اعلام میشود و انتخابات زود هنگام بر گزار می شود.
در بحران سیاسی پیش آمده میان جمعیت اسلامی افغانستان بحیث یکی از بنیانگذاران و پایه های مشروعیت سیاسی حکومت وحدت ملی، اگر جمعیت اسلامی از حکومت خارج میشود، توافقنامه سیاسی فلسفه سیاسی موجودیت و مشروعیت خود را از دست می دهد. در نتیجه دولت وحدت ملی فرو می پاشد.
اصطلاح"مقاطعه " در قطع نامه جمعیت اسلامی افغانستان بحیث پیش شرط مقام ولایت بلخ به معنای پایان عمر حکومت وحدت ملی نیز است. رئیس جمهور توافقی صلاحیت بر کناری اعضای تیم خود را از حکومت دارد، چنانچه در مورد جنرال دوستم این کار را در شکل تبعید کرد. ولی صلاحیت برکناری تیم مقابل را ندارد.
صلاحیت های رئیس جمهور و رئیس اجراییه توافقی از قانون اساسی سر چشمه نمی گیرد، بلکه از توافقنامه سیاسی با تضمین جامعه جهانی تعریف و محدود شده است.
تمامیت خواهان تصور می کنند که با بیرون شدن جمعیت اسلامی از دولت وحدت ملی حکمتیار خلای آنرا پر می کند. فراموش نباید کرد که جمعیت اسلامی با متحدین شان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۴را برده بودند، نه حکمتیار تروریست بین المللی مقیم کمپ شمشتو.

>>>   ۲۰ میگاوات برق آفتابی بهه بهه عجب پروژه یی این یک خیال است و بس و یا فریب مردم ننگرهار! از بند درونته برق تولید نمیتواند پنجه بر آسمان انداخته ۲۰ میگا برق از افتاب برق تولید میکند وای بر ما و وای بر حال این مردم گوسفندی ! که این حرف ها را می شنوند. نمیدانم که باور میکنند یانه!
تدویر انتخابات هم مانند تولید ۲۰ میگاوات برق آفتابی خواهد شد و دایر نخواهد شد.

>>>   Qasani
فاصله ميان حكومت و ملت را در ايستگاه ها به خوبى ديده مي توانيد.
حكومت وحدت ملى براى ارائه ابتدايى ترين خدمات شهرى كه ترانسپورت است، برنامه ندارد.

>>>   Shaheer
ولی برعکس حکومت از صبح تا شام وقت خود را اینگونه سپری میکند که چگونه دوستم را تبعید کند چگونه محقق را محروم شورای امنیت کند و در نهایت چگونه عطامحد نور را از بلخ برکنار کند. شرم باد بر تو غنی بیا به مردمت سهولت فراهم کن کار کن بیا کسی باش که نقطه وصل اقوام در افغانستان باشی خود را به یک سمبول وحدت ملی تبدیل کن.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است