حکومت هرگز انتخابات را برگزار نخواهد کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۶    ۱۳۹۶/۹/۲۵ کد خبر: 143215 منبع: پرینت

مردم اجازه تمدید حاکمیت را به رهبران حکومت وحدت ملی نخواهند داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، فضل احمد معنوی رییس پیشین کمیسیون انتخابات روز پنجشنبه 23 قوس 96 در نشست اعلام حمایت جنبش گذار از ایتلاف نجات افغانستان می گوید که حکومت هرگز انتخابات را برگزار نخواهد کرد چرا که اعتقادی به آن ندارد و از طریق آن به قدرت نرسیده است.

معنوی که بزرگترین تقلب انتخاباتی تاریخ کشور در زمانیکه وی رییس کمیسیون انتخابات بوده است رخ داده گفته است که اگر قرار باشد انتخابات آینده هم مانند انتخابات قبلی باشد بهتر است که اصلا برگزار نشود!

وی با بیان اینکه اگر انتخابات آینده در زمان مشخص شده برگزار نشود مردم اجازه تمدید حاکمیت را برای رهبران حکومت وحدت ملی نخواهند داد افزوده است که حکومت در پی استمرار کار خود است اما به قدرت جوانان کشور باور داریم و مطمین هستیم که آنان اجازه اینکار را به این حکومت نخواهند داد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معنوی
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   هرچه میکند کاری کند که همی شرو پسادرا کاملا از حکومت پاک سازد چهل سال میشود که تمام مشکل وجود همین هاست

>>>   Khurrami
می دانم سنا برخلاف مجلس نمایندگان فرمان تقنینی رئیس جمهور تٲیید کرد. ولی دراین گونه موارد که تصامیم دومجلس متفاوت باشد ؛ تصمیم کمیتهٔ مشترک هردو قانون نافذه شمرده می شود. کاری که تاکنون دررابطه با قانون ثبت احوال نفوس عملی نشده است. اگر چنین کاری تا هنوز عملی نشده باشد ؛ آوازه ها برای آغاز توزیع شناسنامه های الکترونیک فقط یک آوازه درحد یک جنگ روانی است که ما متٲسفانه گاهی شکاراین جنگ می شویم.

>>>   Khorosoni
خاک افغانستان معجزه آسا است. زیرا همه چیز ممکن است. وقتی یک مریض روانی حاکم یک کشور 30 میلیون انسان باشد واین مردم هم درسکوت فرورفته باشند..پس همه چیز ممکن است. ممکن {داعشا} شود که به علاوه یک الف اضافی افغانستان هم شامل شود.

>>>   Hakimi
نمیدانم تا چی وقت شما مرد ها و زن ها از غنی عیسوی پشتیبانی میکنین..فکر کنم اکثریت شما از اسرائیل هستین به شمول غنی کلمرغ

>>>   Salam
بعد از مسعود در ميان مدعيان رهبرى تاجيكان اگر يك (آدم) وجود داشته باشد او دكتر پدرام است ، ديگران همه تسليم شده ها ، شكمبو ها و مزدوران قبيله اند . و اما از اينكه جيبش خالى است و در دزدى و زر اندوزى بى استعداد است كسى برايش محفل نمى گيرد و برايش امضا جمع آورى نمى كند .واقعيت اين است كه پدرام با دست و جيب خالى برنده يى اصلى در اين هفده سال اخير است ، هر چه او گفت واقعيت هاى تلخ از آب در آمدند ، باور دارم كه سر انجام دوستان و دشمنانش به اهداف او صحه خواهند گذاشت ، زيرا پدرام براى عدالت مى رزمد و ديگران براى مقام و سرمايه .

>>>   باید در نظر داشته باشیم که بزرگترین تقلبات انتخاباتی در زمان جناب معنوی نبوده بلکه در زمان آقای نورستانی صورت گرفت .

>>>   نچه حقیقت است بگو
#تازه و خيلي هم مهم هزاره، تاجيك، ازبيك باخبر
همايون محتاط ريس اداره شناسنامه هاي برقي گفته قراراست روند توزيع شناسنامه هاي برقي اغاز شود .
#شناسنامه هاي برقي غير قانوني است و مبناي قانوني ندارد بنابر چند دليل .
در سال سال ٢٠١٣قانون ثبت احوال نفوس باحذف واژه هاي #افغان و دين تصويب شد در هر دو مجلس و بعد رفت به توشيح رييس جمهور انوقت كه حامد كرزي بود . كرزي قانون ثبت احوال نفوس را توشيح نكرد منتظر رييس جمهور منتصب ماند اشرف غني در روزهاي نخست كاري خود اين قانون را توشيح كرد و از طرف وزارت عدليه در جريده رسمي به چاب رسيد از ان يكسال بيشتر گذشت بعدش تيّم ارگ فاشيست ها در تلاش تعديل اين قانون شدن
١-هرگاه يك قانون از طرف هر دو مجلس تصويب مي شود وبه توشيح رييس جمهوررسيده در جريده رسمي چاب شده و يك سال از ان گذشت ديگر اين خودش قانون است هيچكس انرا تعديل نه ميتواند بعداز سال ٢٠١٣ هرچي شناسنامه ورقي توزيع شده مبناي قانوني ندارد
٢- رييس جمهور منتصب قانون ثبت احوال نفوس را به دادگاه عالي إرسال كرد اما از آنجا هم پاسخ رد دريافت كرد
٣- بعدش فرمان تقنيني صادر كرد و خواهان درج واژه منحوس#افغان شد و خواهان تعديل اين قانون شد و فرمان اش رد شد از سوي مجلس نماينده گان .
بنابراين دليل هااگر بر مبناي قانون تصويب شده و توشيح شده سال ٢٠١٣ كه با حذف واژه افغان و دين بودتوزيع شود شناسنامه هاي برقي مبناي قانوني دارد و در غيران هيچ مبناي قانوني ندارد و غني نه ميتواند به فرمايش خود قانون بسازد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است