دولت زابل را به تروریست ها داده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۳    ۱۳۹۶/۹/۲۵ کد خبر: 143204 منبع: پرینت

سطح تعلیمات در زابل صفر است و مردم آن بیسواد نگه داشته می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داوود حساس سناتور پیشین در گفتگو با "نیمه روز" در مورد وضعیت مکاتب و تعلیمات در ولایت زابل گفت: کسی از دل زابل و اینکه چه در آن ولایت می گذرد خبر ندارد؛ در زابل سطح تعلیمات صفر است و دولت نیز می خواهد که مردم آن بیسواد باشد.

حساس می گوید: امنیت به اندازه ای در زابل خراب است که در مسیر یک کیلومتر بازار شهر مردها نیز امنیت ندارند چه برسد به اینکه مسیر برای دختران امن باشد. هر دختری که به مکتب می رود، معلوم نیست که زنده به خانه بر می گردد یا خیر.

این آگاه سیاسی با تاکید بر اینکه همه باید تاریخ زابل را مطالعه کنند اظهار کرد: دشمنان از گذشته تا امروز از زابل بسیار خوب استفاده کرده اند چنانچه در زمان طالبان مسوولیت جنگ کل کشور بر عهده زابلی ها بود.

وی بیان کرد: دولت مرکزی به زابل توجه ندارد و زابل را به دست تروریست ها داده است. کیفیت مکاتب اصلا در مکاتب این ولایت وجود ندارد و مانند دیگر پروژه هایی است که در این ولایت اجرا می شود.

سناتور پیشین درخصوص انیکه وکلای مردم زابل در مجلس چه می کنند تصریح کرد: وکلای زابل تجارت می کنند و به اوضاع ولایت کاری ندارند، هر تعمیری که در این ولایت راه می افتد بچه یک وکیل آن را برعهده می گیرد و برای همین هم مردم به حکومت و نمایندگان هیچ عقیده ای ندارند.

حساس افزود: قوماندان امنیه زابل در کویته خانه دارد؛ ترویست هایی که از کویته می آیند و مکاتب زابل را منفجر می کنند آیا با قوماندان همدست نیستند؟ دراین شرایط چطور اولادمان را به مکتب بفرستیم. 5 سال است که بیشتر از 100 مرتبه گفته ایم که زابل مرکز ترویست های بین المللی شده است اما نه حکومت با طالب کار دارد و نه طالب با حکومت تا حال حتی یک فیر از حکومت به سمت طالبان نشده است.

این آگاه سیاسی بیان کرد: یگانه راه حل بحران کنونی کشور توجه به معارف زابل است. امروز کلان ترین طالبان موجود در کشور در ولایت های قندوز، لوگر و میدان وردک از زابل هستند و اگر برای معارف زابل کوشش نشود، کشور از حالت بحران خارج نمی شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زابل
حساس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است