شرط روسیه برای رفع تحریم تسلیحاتی لیبیا
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۷    ۱۳۹۶/۹/۲۵ کد خبر: 143192 منبع: پرینت

«ایوان مولوتکف» سفیر روسیه در لیبیا روز جمعه گفت: در صورت یکپارچه شدن ارتش لیبیا، مسکو آمادگی دارد تحریم‌ تسلیحاتی ضد لیبیا را لغو کند.

به گزارش پایگاه خبری « البوابه نیوز »، سفیر روسیه افزود: البته هنوز تضمینی در لیبیا مبنی بر اینکه سلاح هایی که برای دولت ارسال می شود، در پایان کار به دست تروریست ها نمی رسد، وجود ندارد و با این حال در صورت متحد شدن ارتش لیبیا، مسکو آمادگی رفع تحریم تسلیحاتی ضد آن را دارد.

وی در ادامه گفت: روسیه آمادگی دارد با آمریکا برای حل بحران لیبیا همکاری کنند.

سفیر روسیه در لیبیا همچنین هرگونه حمایت کشورش از جنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش را نادرست دانست و گفت ما بارها اعلام کرده‌ایم که از هیچ یک از طرف های درگیر در لیبیا حمایت نمی کنیم .

وی در ادامه گفت: روسیه قصد به حاشیه راندن هیچ یک از بازیگران را در لیبیا جز گروه های تروریستی مانند داعش ندارد و در عین حال تلاش می‌کند همه طرف‌ها به سمت گفتگو پیش روند.

ارتش لیبیا از سازمان ملل می خواهد تحریم تسلیحاتی ضد آن را در پی حوادث سال 2011 لغو کنند تا این کشور با قدرت بیشتری بتواند با تروریسم مبارزه کنند و امنیت را در جاهای مختلف این کشور برقرار نماید.

لیبیا از زمان سقوط حکومت معمر قذافی در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است. این هرج و مرج سبب تقویت گروه های تندرو و تروریستی در این کشور شده و داعش نیز با شکست های پیاپی در عراق و سوریه سعی در تقویت جایگاه خود در این کشور دارد.

این کشور اکنون 2 دولت موازی دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی بوده و دیگری دولت طبرق در شرق لیبیا (دولت موقت) به ریاست «عبدالله الثنی» که از جنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش این کشور حمایت می کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
لیبیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است