فشار ارگ بر عطامحمد نور ، هیات جمعیت در بلخ
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۱۲    ۱۳۹۶/۹/۲۵ کد خبر: 143167 منبع: پرینت

پیش از این، رییس شورای ولایتی بلخ و یکی از نزدیکان عطامحمد نور، گفته بود که فشارهایی از سوی کاخ ریاست جمهوری برای استعفای آقای نور از سمت والی بلخ وجود دارد.

به گزارش طلوع، پس از آن که شماری از نزدیکان عطا محمد نور، والی بلخ از فشارهای ارگ ریاست جمهوری بر آقای نور برای استعفای وی از سمت والی بلخ، سخن زدند، اکنون هیاتی از حزب جمعیت اسلامی برای گفتگو با آقای نور به بلخ رفته است.

این هیات به رهبری صلاح الدین ربانی، رییس حزب جمعیت اسلامی و سرپرست وزارت خارجۀ افغانستان، به دیدار عطا محمد نور، والی بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی رفته است.
تاکنون جزییات گفتگوها روشن نیست.

پیش از این، رییس شورای ولایتی بلخ و یکی از نزدیکان عطامحمد نور، گفته بود که فشارهایی از سوی کاخ ریاست جمهوری برای استعفای آقای نور از سمت والی بلخ وجود دارد.
جمعیت اسلامی نیز تاهنوز موضع خود را در این باره اعلام نکرده است.

این همه در حالی است که پیش از این خبرهایی نشر شدند که گفته می شد، رییس جمهور، والی قدرتمند بلخ را برکنار کرده است. اما، همزمان با آن خبرهایی نیز نشر شدند که از استعفای آقای نور در آنها سخن زده شده بود.

تنش ها میان عطا محمد نور و ارگ ریاست جمهوری پس از آن اوج گرفتند که آقای نور با جنرال عبدالرشید دوستم، معاون نخست رییس جمهور و محمد محقق، معاون ریاست اجرایی «ایتلاف برای نجات افغانستان» را شکل دادند.

چندی پیش، هنگامی که آقای نور با پسر جنرال دوستم قرار بود در یک نشست مخالفان سیاسی رییس جمهور، در قندهار شرکت کنند، حکومت به طیارۀ حامل آنان اجازه پرواز را نداد و این نشست در غیاب آنان برگزار شد

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عطامحمد نور
بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   عطا محمد نور را به خاطری میخواهند از ولایت مزار دور کنند که مانع نفوذ داعش است مثلی که جنرال دوستم را دور ساختند.این یک پروژه است که اشرف غنی به امر آمریکا پیش میبرد.
یادِ تان باشد که رفتن عطا محمد نور به معنی‌ آمدن و یورش داعش به شمال به خصوص شهر مزار شریف است.

>>>   عطامحمد خان ك.. خود را همراي شاخ گاه روبرو كرده استت
عثمان

>>>   استاد عطا با برگذاری کنگره جمعیت در شهر مزار شریف از موضع قدرت شامل بازی شود.

>>>   دزد ها نمیتوانند که افغانستان را نجات دهند زیرا افغانستان عزیز ومردم نجیب آن را همین دزد های معلوم الحال دربدرکردند خداوند اینها را دربدرکند

>>>   Badry heeft de video van Kabul Magazine gedeeld.
عبدالله جان پیش گور بابا و نیکه خود کندار جان رفته است !

جناب داکتر عبدالله عبدالله مجاهد کبیر و هم دسترخوان احمدشاه مسعود امروز اقرار رسمی کرد که قندهاری است و برای زیارت گور بابا و نیکه خود به قندهار آمده است . این حقیقت را همه می دانستند ولی تا هنوز کسی از زبان خود جناب نشنیده بود که این رهبر گویا تاجیک های شورای نظاری و جمعیتی درین مدت گرگی بوده زیر پوست گوسفد . این همان قندهاری است که دوبار از نام تاجیک ها و در مجموع از نام غیر افاغنه ، می خواست به مقام ریاست جمهوری برسد و تا اندازه یی هم پیروز بود اگر رای و حق خود را نمی فروخت و به آن خیانت نمی کرد . داکتر عبدالله به گونه غیر مستقیم به حریف ها و رقبای سیاسی خود فهماند که منوجه باشند در آینده اشتباه نکنند .
تشت رسوایی داکتر عبدالله جان کنداری از بام افتید ، منتظر هستیم که دیگر گرگ ها چی وقت پوست خود را عوض کرده رسمی اعلام می دارند که نه تاجیک هستند و نه هم پابند خواست های سیاسی و مدنی مردمی که به رهبری شان رسیده اند .
بیداری و هوشیاری مردم ما درین برهه احساس تاریخی و سرنوشت ساز تضمین کننده آینده شان است .

>>>   خراسان من
مردم در شمال برای قیام علیه رژیم قومی غنی آماده شدن و منتظر دستور استاد هستند آنها اعلام کردند که در صورت استاد عطا محمد نور دستور دهد علیه دولت قیام و بیرق مجاهدین را به اهتزاز در می آوریم

>>>   Latest
خاموشی و تحمل هم از خود حدی دارد.
1 - چرا نور از ولایت بلخ کنار برود ؟
2 - چرا غنی از ریاست جمهوری استعفا نمیکند در حالیکه اکثریت ملت مخالفش است ؟
3- چرا اتمر و استانکزئی که همواره اتهام های ستون پنجم و همکاری با داعش از جانب پارلمان و ملت افغانستان بالای آنها است استعفا
ندهند ؟
بلخ یکی از آرامترین و آباد‌ترین شهر‌های افغانستان است، این را هم میخواهید ویران شود؟

>>>   نور مرد است و با قامت استوار مردانه در برابر قبیله گرایان ایستاده شده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است