حمله به خوابگاه دختران لکه ننگی بر پیشانی حکومت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۴    ۱۳۹۶/۹/۲۳ کد خبر: 143109 منبع: پرینت

در نيم قرن اخير اين دومين بار است كه از سوی حكومت های دست نشانده بر حريم خصوصی دختران مكاتب كشور حمله و بی حرمتی صورت می گيرد. نخستين بار سربازان رژيم كمونيستی در اوايل تهاجم ارتش سرخ شوروی پيشين بر خوابگاه «لیسه عایشه درانی» در كابل شب هنگام يورش بردند و شماری از دختران دانش آموز را زخمی و شهید نمودند.

پس از حمله سربازان رژيم كمونيستی بر خوابگاه دختران در دو روز گذشته هجوم نيروهای امنيتی بر مكتب افغان-ترک در تايمنی كابل برای بار دوم يک شرم و ننگ تاريخی را رقم زد. حمله بر خوابگاه دانش آموزان دختر در كابل و بازداشت چند آموزگار اين مكتب درست زمانی صورت می گيرد كه اشرف غنی احمدزی رييس حكومت كابل راهی استانبول است.

اشرف غنی با شكستاندن حريم شخصی و پامال كردن عزت دختران افغانستانی خواسته است رييس جمهور اردوغان را خوشحال بسازد كه گويا شماری از طرفداران فتح الله گولن رقيب سياسی وی را در كشورش بازداشت و مورد تهديد قرار داده است. هجوم نيروهای امنيتی خلاف همه موازين قانونی و اخلاقی بدون اجازه و دستور دادگاه شب هنگام بر خوابگاه دخترانه مكتب افغان-ترک در كابل يک افتضاح تاريخی بوده و لكه ننگی است بر پيشانی رژيم كابل.

فطرت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خوابگاه دانش آموزان
حمله
نظرات بینندگان:

>>>   آقای فطرت ازنوشته تان معلوم میشود که هیچ اگاهی ازموضوع ندارید
ایا درلیلیه دخترانه جرم صورت نمیگیرد ویا کدام مکان مقدس است .
همه فعالیت های تروریستی شهر کابل درمساجد ، مدارس ومکاتیب این چنین پلان میگردد .
هموطن

>>>   ..... مجلس نمایندگان باید
غنی را به مجلس احضار و استیضاح و محاکمه نمایند این عنصر خورد
و کوچک را که ما را نزد مردم کشور های سیال ما شرمانده است .
حافظ عبدالعزیز

>>>   ظام الدین غیاثی
کرزی ،اسپنتا ، انجینیر نبیل،خلیلزاد و دیگران خیانت ملی را مرتکب شده اند .
در خیانت به موکراسی آمریکایی ها و ناتو دست دارند

>>>   آقای که خود را هموطن میخواند !
چند سال لازم دارید تا عقل و فهم پیدا کنید
نبی زاده

>>>   هموطن های عزیز، در مورد هر قضیه خشمگین نشوید و بی احترامی نکنید، اول قضیه را خوب بررسی و سر آن فکر کنید. بعد تصمیم بگیرید و مطلب بنویسید. وطن ما و شما از همی بابت سالهاست که زحمی است و بازم پند نمیگیریم. بیاییم به این فکر کنیم که آیا اقدامات صورت گرفته منجر به بهبود وضعیت امنیت و معیشت مردم میشود یا نه. مکاتب افغان ترک سالهاست که محل ترویج افکار افراطی گری شده است و بارها امنیت ملی نسبت به آن هشدار داده است، اما هر بار به دلیل اینکه ترکیه کشور دوست است و مصارف آن را پرداخت میکند، سکوت شده است. اما حالی که ترکیه هم متوجه این موضوع شده است، باید جلو آن گرفته شود. این اقدام دولت هم بسیار نیک است. اما در این مورد که بدون اجازه وارد شده اند، تخلفی است که باید رسیدگی شود به دلیل اینکه اگر اجازه هم میگرفتن، این نتیجه حاصل میشده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است