استقبال افغانستان از نشست وزرای خارجه در دهلی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۹    ۱۳۹۶/۹/۲۲ کد خبر: 143059 منبع: پرینت

نشست سه جانبه وزیران خارجه چین، روسیه و هند در خصوص چگونگی پیکار با هراس افکنی و تامین امنیت منطقه مورد استقبال افغانستان قرار گرفت.

وزیران خارجه چین، روسیه و هند در پایان نشست شان در دهلی نو با صدور بیانیه ای اعلام کردند که کشور هایشان تلاش ها بر ضد هراس افکنی را تقویت می کنند و بدون تبعیض با این پدیده مبارزه خواهند کرد.

سوشما سواراج، وزیر خارجه‌ هند گفته است که باید ریشه‌ها و منابع هراس‌افکنی در منطقه خشکانیده شود، از اینرو توافق شده است که مبارزه مشترک بر ضد هراس افکنی بشمول برخورد منطقی با عناصر پشتیبان این پدیده صورت بگیرد.

وانگ یی، وزیر خارجه‌ چین نیز بر از بین بردن مراکز تولید هراس‌افکن تاکید کرده و افزوده است که کشورش همکای های جهانی و منطقوی را بر ضد هراس افکنی تقویت و مراکز تولید آنان را از بین می برد.

سرگنی لاوروف، وزیر خارجه‌ روسیه گفته است که مساله جنگ بر ضد هراس افکنان باید بدون سازش و تبعیض باشد و با همه شکل های هراس افکنی از جمله گسترش افراط گرایی و ایدیولوژی هراس افکنی مبارزه شود.

در این میان، وزارت خارجه کشور نیز از آمادگی ها برای برگزاری نشست کابل در رابطه با همین موضوع سخن گفته است.

صبغت الله احمدی، معاون سخنگوی وزارت خارجه کشور در خصوص این نشست گفته است که بیانیه پایانی این نشست نفع افغانستان بوده است و امیدواریم اجماع منطقوی برای برچیدن لانه های امن هراس افکنان در بوجود آید.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست هند
هراس افکنی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است