فقط این شاه و وزیر پاک بودند ...
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۳    ۱۳۹۶/۹/۲۲ کد خبر: 143055 منبع: پرینت

از نظر سپنتا فهیم بی‌ باور دموکراسی بود (ج۱، ص۱۶۰)، احمدضیا مسعود یک «آقازاده‌ ی سیاسی آرام و مودب» بود که در بستر جهاد رشد کرده است.
(ج۱، ص ۱۴۳)،

کریم خلیلی به «سنت تقیه» در اهل تشیع اقتدا کرده در باب خوب و خراب حکومت دم نمی‌ زد و به تقیه روزگار می‌گذراند
(ج۱، ص ۱۶۱).

دوستم اهل شراب و نشیه ی تجاوز به عنف است: «خانه‌ی دوستم به دلیلی توسط نیروهای پولیس محاصره شده بود که وی بعد از باده‌ نوشی فراوان همراه با هم‌ پیاله‌ هایش به خانه‌ ی یکی از ترکتباران در وزیر اکبرخان حمله کرده و وی را با شیوه‌ های بسیار بدوی بی‌ عزت ساخته و بعدا به خانه‌ اش برگشته بود.»
(ج، ص ۱۵۶).

دیگر اعضای کابینه همه دزد و جاسوس و بی‌سواد تشریف داشتند.
باقی می‌ ماند یک شاه و یک وزیر: کرزی و سپنتا. این شاه دو دشمن دارد: یکی آمریکا و دیگری پاکستان کرزی می‌ خواهد از آمریکا کمک بگیرد و پاکستان را تجزیه کند اما هردو قبول نمی‌ کنند. پاکستان تن به تجزیه نمی‌ دهد و حسرت رسیدن به «رودبار اتک» را به دل کرزی و سپنتا می‌ گذارد و آمریکا برای تجزیه‌ ی پاکستان همکاری نمی‌ کند. وزیر شاه را در این هردو هدف مقدس کمک می‌ کند اما هرگز موفق نیست. حاصل تمام سخنان دراز و طولانی سپنتا در باب کرزی همین است.

امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سپنتا
نقد
نظرات بینندگان:

>>>   حرف های سرگین ...سپندا اعتبار ندارد.

>>>   سپنتا
عمرت گذشت بیهوده
گاه مسبر بدل کردی و گاه امیر

>>>   بالاخره پیاده ها و سواره ها همه خورده شدند و وزیر هم خورده شد و شاه مات شد و میدان را امریکا و پاکستان برد و حالا همراه اشرف غنی و داکتر عبدالله دوازده بزک بازی میکنند.

>>>   اهورا مزدا عليه اهریمن
اهورا مزدا عاملِ مؤثر در رستگاریِ انسان
سپنتا چهارمین صفتِ مهم در مزدیسنا است. سپنتا در مزدیسنا چهارمین صفت ایزدی ای است که هر انسان باید آن را به دست آورد. سپنتا عشق و محبت است که به آن سپنتا آرمیتی نیز می‌گویند این صفت را پارسایی و فروتنیِ پاک نیز معنا کرده‌اند.
بر اساسِ این صفت، انسان باید نسبت به همه عالم عشق بورزد چرا که عشق، کلیدِ یافتنِ سعادتِ جاودانیست. به بیان دیگر عشق و فروتنی به همنوع و اهورا مزدا عاملِ مؤثر در رستگاریِ انسان است.
اهریمن مؤثر بدنهادى و پلیدى .
اما رنگين داد فر سپنتا ارباب زاده و يا "خانزاده" لقب خان را پشتون ازچنگيز گرفت آقازاده‌ ی سیاسی گستاخ و زبان دراز معرفى مى کنم و از برکت مبارزات عليه اشغال و عليه طالبان مسعودها٬ اسماعيل٬ ها نورها٬ و داودها و مزارى ها و دوستمان امريکا همين کرزى و دارودسته اش با فراشوت ما نند جندها بر فراز ارگ پرتاب کردند.
در تذکره افغانى جمهورى اسلامى فغانستان اش اين جور نام زردشتى وجوددارد ? بطورعادى در تذکره افغانى نام - نام پدر - نام پدرکلان.
بيينيد کل خارجى و بيگانه + پرست اند. نمى دانم که بى بى گل اش حزب سبزهاى آلمان که سپنتا عضو اش بود ويا است. همين رفقاى حزبى اش در روزجهانى فلسطين ازاسراييل جانبدارى کرد. در تظاهرات مسلمانان و سازمانهاى اجتماعى وفرهنگى بشردوستى رفقاى سپنتا شرکت نکرد ند بلکه در تظاهر که از سوى صيهونيستى يهودى سازماندهى شده بود و اين شخص ناپاک با کرزى و و خواهرزاده خليلزاد حج رفته بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است