امضای قراردادهای کاسا هزار و سب استیشن ارغندی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۶    ۱۳۹۶/۹/۲۱ کد خبر: 143007 منبع: پرینت

قراردادهای لین انتقال برق کاسا یکهزار و اعمار سب استیشن 500 کیلو ولت ارغندی با حضور رهبران حکومت وحدت ملی در ارگ ریاست جمهوری امضا شد.

قرارداد لین انتقال برق کاسا یک هزار به ارزش 235.16 میلیون دالر روز دوشنبه 20 قوس 96، میان انجنیر امان الله غالب رییس اجرایی شرکت برشنا و مسوولین کمپنی های هندی KPTL و KEC به امضا رسید.

گفتنی است که پروژه کاسا یکهزار یا لین انتقال برق 500 کیلو ولت از کشورهای آسیای میانه به پاکستان، حدودا 765 کیلومتر طول دارد که 563 کیلومتر آن از افغانستان عبور می کند و در سه بخش در خاک افغانستان تطبیق می گردد.

قرارداد بخش اول این پروژه بزرگ اقتصادی به ارزش 76.9 میلیون دالر با کمپنی KPTL ، همچنین بخش دوم به ارزش 85.43 میلیون دالر و بخش سوم به ارزش 72.83 میلیون دالر با کمپنی دKEC عقد گردیده است که تمام پول آن به شکل کمک بلاعوض از سوی بانک جهانی پرداخته می شود و کار عملی آن در ماه اپریل 2018 آغاز و در مدت سه سال به پایۀ اکمال خواهد رسید.

لین پروژه کاسا یکهزار در خاک کشور در مسیر خود از 600 قریه، 23 ولسوالی و 6 ولایت در شمال شرق، شمال و شرق می گذرد و تاثیر مثبت بر روی زندگی 152 هزار خانواده که در امتداد مسیر آن زندگی می کنند، خواهد گذاشت.

همچنان در این مراسم، قرارداد اعمار سب استیشن 500 کیلو ولت ارغندی توسط انجنیر امان الله غالب رییس اجرایی شرکت برشنا و مسوول کمپنی مشترک هندی و افغانی Techno-RGM JV به امضا رسید.

هزینه اعمار این سب استیشن 32.2 میلیون دالر است که از سوی بانک انکشاف آسیایی تمویل می گردد و با تکمیل شدن آن، چهار لین 220 کیلوولت از کابل به ولایت های جنوبی، شرقی و جنوب شرقی تمدید خواهد یافت.

کار عملی سب استیشن 500 کیلوولت ارغندی در ماه جنوری 2018 آغاز می گردد و در مدت دو و نیم سال تکمیل خواهد شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کاسا یکهزار
قرارداد
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است