لیست تازه ای از جابجایی ها و وزرا و سفرای جدید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۶    ۱۳۹۶/۹/۱۹ کد خبر: 142914 منبع: پرینت

یک منبع خاص از ارگ رياست جمهوري خبر مي دهد:
ارگ رياست جمهوري به اساس تصميم رهبري حكومت وحدت ملي در نظر است تا تعيينات ذيل صورت پذيرد:

١- داكتر اكرم اخپلواك به حيث وزير صحت افغانستان
٢- داكتر ميرويس بلخي به حيث وزير معارف افغاستان
٣- نرگس نهان به حيث وزير اطلاعات و فرهنگ
٤- داكتر سيد علي كاظمي به حيث وزير معادن

همچنان توافق صورت گرفت تا ذوات آتي:
١- داكتر حميدالله فاروقي به حيث سفير و نماينده دايمي افغانستان در سازمان ملل متحد - نيويورك آمريكا
٢- عمر صمد به حيث سفير افغانستان در واشنگتن - آمريكا
٣- داكتر نصير احمد انديشه به حيث سفير افغانستان در تهران
٤- داكتر حمدالله محب به حيث معين سياسي وزارت خارجه
٥- حكمت خليل كرزي به حيث سفير افغانستان در دهلي نو

قابل ياد آوري است كه قرار است بحث در مورد تعيينات در ٧ معينيت و ٦ ولايت طي دو روز آينده نهایي گردد.

بحث ها در مورد سرنوشت آقايان جنرال دوستم، معاون اول رياست جمهوري و محمد محقق، معاون دوم رياست اجرایی، صلاح الدين رباني، سرپرست وزارت خارجه و عطا محمد نور، والي بلخ بي نتيجه باقي ماند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
تلکس
نظرات بینندگان:

>>>   تعیینات این حکومت دوسره تکمیل نشده وقتش پوره میشود

>>>   نجار بجای قصاب ، قصاب بجای گلکار ، موش بجای گربه ، گربه بجای شیر ، نداف بجای راکت چی ،
داکتر میرویس بلخ صد خیانت درقسمت صحت مزار شریف کرد حتی شفاخانه رسمی را حریق نمود حالا وزیر معارف میشود آیا معارف رشته صحی وطب است ؟؟؟
محترمه نرگس نهان معدنچی را چی به اخبار چی وفرهنگی ؟
ر

>>>   ارگ هراس نداشته باشد أين تيكهدار مزارشريف آقاى عطا نور را از وظيفه اش موقوف و غرض تحقيق بخاطر خورد وبورد هاى كه أين دو ده كرده به مراجع عدلى معرفى گردد

>>>   گردانندگان محترم افغان پیپر !
اگر لطف نمائید یک عنوان برای سروی اینکه بزرگترین اختلاس گر یا غاصب یا کسیکه ملیون ها دالر را غنیمت کرده کی است تا هرکس به دلیلی که دارد نظرش را با اسنادش ارائه نماید که کلانترین وماهر ترین کیسه بر ما در طی این 15 سال کدام مقام حکومتی سابق یا فعلی است ،
ر

>>>   آوازه سر چوک است نه شایعه . کاملاٌ حقیقت دارد.

>>>   ملت بزدل مثل ما است، دهن بسته، بلي صاحب، از شانزده سال پند نگرفتيم، هر كس آمد و بالاي ما شاش كرد و ما چكچك كرديم، زنده گي و مرگ ما و رهبران نام نهاد ما ذلالت بوده و خواهد بود. انقلاب انقلاب انقلاب،
خدا به آن ملت سروري داد كه تقديرش به دست خويش بنوشت
به آن ملت سر و كاري ندارد، كه دهقانش براي ديگران كشت

>>>   فاروقی فاشیست قبیله را جاگزین صیقل شخصیت ملی و دیپلومات ماهر کردن جفا به حق مردم افغانستان است. چند روز فاروقی تجربه دیپلوماسی دارد؟

>>>   چون نصیر اندیشه در تقلب، اختلاس و انواع مختلف فساد تجربه و مهارت کافی دارد، چنانچه وقتیکه در آسترالیا سف بود به اساس یک معامله شخصی کاری قونسلی را به یک شرکت که در شهر ملبرن است، واگذار کرده بود بخاطر جمع آوری پول و نیز در فعلا که معین است بخشی از کار های قونسلی را به خاطر کسب پول به یک شرکت خصوصی سپرده است، بنابرین بخاطر جلوگیری از فساد و استفاده جویی توسط نامبرده، مقام وزارت باید او را بحیث سفیر در بنگله دیش یا سریلانکا مقرر نماید زیرا اگر در ایران مقرر شود چند ملیون پناهنده گان افغانستان را از هست و بود ساقط میکند
کبیر از آسترالیا

>>>   متأسفانه دو روز قبل اين مسايل از جانب افرادي در حضور رئيس صاحب مطرح شد و تا حدي توانستند قناعت رئيس صاحب جمهور را فراهم كنند.
در اين ميان يك تعداد مردمان نابخرد هم قرار دارد كه هيچ تعهدي نسبت به وطن و مردم ندارند.

>>>   مثلی که شرایط را برای آوردن آقای محمود صیقل به حیث وزیر امور خارجه مساعد میسازند. کار نیک است! توانسته است در سه سال گذشته روابط افغانستان را با جهان صمیمی تر بسازد و حلقه را بالای پاکستان تنگ کند!

>>>   در میان اشخاص متذکره، نصیر احمد اندیشه در بین مامورین وزارت خارجه در دزدی و اختلاس خیلی معروف است و تمام مامورین او را بنام نصیر فساد پیشه میشناسند.

>>>   این حکومت بی سروپای اول همو وظایف خالی را پر کند باز در فکر تغییر و تبدیل شود! باز به این همه تغییر و تبدیل چه ضرورت به جز دل خوشی فردی و عقده گشایی!

>>>   دل شیر را هم که درقفس سینه مرغک این .....بیندازی طرف استاد عطا تیز هم دیده نمیتواند.
این چند تا لوده عقده ئی هم دست شان خلاص و بالای دست همو رئیسک تقلب شان.

>>>   غنی به حیث دربان دوزخ
گلو در قعر دوزخ

>>>   Ayendagan
درود!
معیارهای خلافت یا ریاست جمهوری از دیدگاه اسلام:
مسلمان باشد....عادل باشد.....با تقوا باشد......تندرست باشد .......توانای کار رداشته باشد.
حالا اشرف غنی احمدزی کدام این شرایط را دارد ؟ او دانش کافی در مورد اسلام ندارد ،حتا نماز جنازه را بلد نیست یعنی تقوا ندارد ،روانی و عصبی است یعنی تندرست نیست ،متعصب است یعنی عادل نیست پس کسانی که به او رای داده اند گناه کردند و به حق خود و دیگران جفای بس بزرگ.

>>>   اگر در کشور ما قانون حاکمیت میداشت، نصیر احمد اندیشه به جرم بد اخلاقی، دزدی اموال وزارت خارجه و انتقال آنها به منزلش، وادار کردن بعضی کارمندان اناث بخاطر سو استفاده جنسی، اخذ رشوه برای مقرری در داخل وزارت و در سفارتخانه ها و چندین مورد دیگر محاکمه و مجازات شود.
کشمی

>>>   با مطالعه سابق کار آقای اندیشه در آسترالیا و کابل اینطور معلوم میشود که ایشان از پدر پدر ..... بوده است.
جیحون

>>>   وای به حال این ملت که معیار گزینش مقاماتش در سطح ارتکاب تخلفات، قانون شکنی، اختلاس، دزدی، بد اخلاقی، وابسطه گی و ... باشد!
در بین این لیست افراد متعدد است که باید روانه زندان شوند تا تعیین در سمت های مهم دولتی.
.....

>>>   به نظر بنده آقای اندیشه یک شخص مردم دوست است ایشان همیشه کوشش کرده که برای مردم خود خصوصا برای جونان مصدر خدمت شود.
من وقتی به آسترالیا آمدم باید برای آسترالیا تصدیق سفارت را می آوردم که من افغان هستم ، من شخصا نزد آقای اندیشه رفتم و موضوع را برایش گفتم ایشان به من گفت که مبلغ دو هزار دالر برایم بده من برایت هر طور تصدیق ایکه دولت آسترالیا ضرورت داشته باشد برایت می دهم. من ۲۰۰۰ والر برایش دادم و او برایم یک تصدیق خوب داد و کار من شد.
پول که برایش دادم مثل شیر مادر برایش حلال باد.
دستت درد نکند داکتر صاحب آقای اندیشه.
علی مراد از ملبورن استرالیا

>>>   وحید ویسی سفیر فعلی افغانستان در آسترالیا هم مثل نصیر اندیشه، یک دزد و کیسه بر تمام عیار است، جناب شان شخصا در خانه به خانه افغانها در آسترالیا تک تک کرد و پول جمع آوری میکند به نام های مختلف که گویا فلان کار را میکند و فلان کار ...
رستم از بریزبین

>>>   Arianfar
بزرگترین جفا در حق دموکراسی را کسانی کردند که در انتخابات با آن که نیک می دانستند که داکتر عبداله برنده قاطع است، برای حفظ منافع آزمندانه و کرسی های خود با توطیه سکوت از کنار واقعیت گذاشتند و حقایق را از چشم مردم و جهانیان پوشیده نگه داشتند. پیشاپیش همه کرزی، خلیلزاد و اسپنتا و چند معامله گر دیگر.
به ویژه مشاور امنیت ملی کرزی باید با برگزاری کنفرانس
مطبوعاتی افشاگری نموده و استعفا می داد.
اری
همیشه میان های شعارهای زیبا و رفتارهای زشت شیار ژرفی هست.

>>>   ......به وزیر خارجه که نصیر اندیشه ......را با وجود .....لاقیش منفک نمیکند حتما کتش شریک است.
پردل از وزارت خارجه

>>>   جناب محترم داکتر عبدالله
متوجه شوید در لست فوقالذکر بد نام ترین و کثیف ترین ٱن به اساس نظریات مردم از تیم شما است به لحاظ خدا نظریات مردم را در نظر بگیرید از مقرری های چنین اشخاص جدٱ پرهیز کنید.
قبول کنید که زور مردم زور خدا است.
با احترام مامور وزارت عدلیه

>>>   دل شیر را هم که درقفس سینه مرغک این لوده بیندازی طرف استاد عطا تیز هم دیده نمیتواند.
این چند تا لوده عقده ئی هم دست شان خلاص و بالای دست همو رئیسک تقلب شان.

>>>   من تعجب می کنم که این مردمان را کی به تبلیغ می گیرند. اینها همه امتحان داده اند. فکرمی شود که کفایت می کند. اینها تمام شان افراد وابسته وخاینان شناخته شده اند که تاریخچه خوده دارند. یکی ازین ها جوکره و ّپسمانده عطا است که میرویس بلخی نامدار دارد این مرد اولا سال گذشته ازپوهنتون فارغ شده نباشد پراشوتی به این وزارت مهم کشور دسانت شود دوم این یارو یک کلمه زبان ملی پشتو را نمی داند ایا این مناسب است که وزیرتعلیم وتربیه زبان ملی خود را نداند ؟ شرم است و سوم اینکه سابقه بسیاربد تفرقه افگنی درمیان دانشجویان افغان دارد. فعلا درهند درسفارت افغانستان کارمی کند ولی راپورتمام کارات خود به .اطلاع دهی می کند. وچهارم اینکه ایشان آنقدرضیعیف نفس است که برادر زاده اش که همراه بامن دردهلی محصل است دراتاق کرایی درشهردهلی زندگی می کند. وان کارهای تفرقه افکنی قومی وسمتی چیزِی دیگری است که خداوند منان شاهد اش است.
ازبی اخلاقیات شان اکنون باشد .
ضمیر بلخی دانشجوی افغان دردهلی

>>>   اندیشه بی وجدان کسی است که تیکه داری محصلین افغان را که ازهندوستان به استرالیاقاچاق کند به خسربره خود که یک هندوستانی است نامش فیروز است داده بود خداوند استاد رشید را خیربدهد که این موضوع را رسوا کرد بر طرزی فشار آورد که این کا خلاف منافع ملی ما ست و محصل که برای افغانستان تربیه می گردد باید باید دوباره به افغانستان جهت خدمتگزای به دولت فرستاده شود. اسناد این جنایت اندیشه درسفارت افغانستان در دوسیه های سال 2012 وجود دارد. که بالاخره موضوع به کرزی رسید و ایشانرا اخطارداد وهمان باعث گردید که ازآنجا برطرف شد.
ضمیربلخی از دهلی جدید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است