ماندلا، افغان ها و فلسطین
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۹    ۱۳۹۶/۹/۱۹ کد خبر: 142900 منبع: پرینت

گفته می شود که جوانان افغانستانی نلسون ماندلا را دوست دارند اما آیا واقعا می دانند ماندلا کیست و بخصوص از ماهیت مبارزه او چیزی می دانند؟
زیاد که بدانند خواهند گفت که آواز افریقای جنوبی بود ضد نژاد پرستی بر علیه اکثریت سیاه پوست کشور مبارزه می کرد و بعد از مشقات زیاد پیروز شد و رژیم آپارتاید از بین رفت.

خوب این را می توان در کتاب های درسی کودکان هم نوشت ماندلا مانند گاندی شخصیت هایی بودند که مبارزه آنها فقط به مردم خودشان محدود نبود، جهانشمول بود. آنها با مبارزه برای مردم شان در واقع برای بشریت و برای تمام خلق های در بند مبارزه می کردند. گوش کنید شماهایی که در برابر سرنوشت خلق فلسطین بی تفاوت هستید و حتی از رژیم اسراییل حمایت می کنید چون مثل کشورتان مورد حمایت آمریکا است.

شمایی که از همبستگی بین المللی فقط کمک به خود را می فهمید تا زنده بمانید که ماندلا در مورد فلسطین چه می گفت زمانیکه تازه به پیروزی رسیده بود و از یاسرعرفات استقبال می کرد : " آزادی ما بدون آزادی خلق فلسطین کامل نخواهد بود ... خلق فلسطین مانند ما بر علیه یک رژیم آپارتاید مبارزه می کنند" !!

آری "روشنفکران" افغانستان شبیه نوجوانان کشورهای اروپایی اند که عکس چه گوارا را روی دیوار اطاق هایشان می گذارند بدون آنکه بدانند او کیست و چه گفت و چه کرد.

پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ماندلا
فلسطین
نظرات بینندگان:

>>>   اخوانی ها و وهابی ها و مساله فلسطین
از اشغال فلسطین و قدس شریف از سوی صهیونیسم جهانی و تشکیل دولت اسراییل هفتاد و پنج سال می گذرد.
در این همه سال ها گروه های اخوانی و وهابی به جای این که نیرو و توان خود را در راستای آزادساختن فلسطین اشغالی و نخستین قبله مسلمانان بسیج و متوجه سازند، آگاهانه و نا آگاهانه در خدمت صهیونیسم و امپریالیسم بوده و به سود آنان کار کرده اندو باری شنیده نشده است که گفته باشند روی چشم اسراییل ابرو است.
در این سال ها اعراب میلیاردها دالر را برای تباهی و بربادی کشورهای اسلامی چون افغانستان، تاجیکستان، عراق، سوریه، مصر ، یمن، لیبیا، سودان، کردستان و چچنستان هزینه کردند. اما یک شاهی هم برای برچیدن گلیم رژیم اسراییل ندادند.
در این سال ها چند میلیون مسلمان به خاطر جنگ هایی که اخوانیان و وهابیون زیر نام جهاد به راه انداختند، کشته و زخمی و چندین میلیون دیگر آواره و بی خانمان شدند. ناگفته پیداست که با این همه تلفات می شد کشور اسراییل را از نقشه سیاسی جهان گم کرد. اما این گروه های متعصب به جای اسراییل همه توان خود را برای زیان رساندن به روسیه و ایران صرف کردند. یعنی چیزی به نام جهاد در برابر اسراییل در قاموس این دو گروه وجود ندارد.
اکنون گویی این ها از خواب افیونی تاریخ تازه بیدار شده باشند و فریاد وا اسلاما سر می دهند و گریبان می درند و گلو پاره می کنند. اما روشن است کاری منهای راه انداختن داد و فریاد نخواهند کرد. مگر مردی است که کنار اسد بیستد و در گولان در برابر اسراییل بجنگد؟ یا در خط نخست جنگ در کنار حزب الله رویاروی اسراییل جبهه بگیرد؟ یا برود حد اقل پهلوی حماس ایستاده شود؟
مطمین باشید کسانی که ده ها هزار جنگجو را برای براندازی رژیم های عراق و سوریه فرستاده بودند، یک نفر را هم برای آزادسازی بیت المقدس و گولان نخواهند فرستاد.
کشورهایی که میلیاردها دالر برای ویرانی افغانستان، سوریه، لیبیا، یمن و عراق هزینه کردند، یک پول هم برای آزادی فلسطین و قدس نخواهند پرداخت.
مگر اردوغان روابط با اسراییل را برهم خواهد زد و سفارت آن کشور را خواهد بست؟ نه، او تنها در صدد ماهیگیری از این آب خیت به سود شخصی خود است.

>>>   عطا صفوی
نه گلو ونه هم یخن پاره کنید....!
« داماد ترامپ با بن سلمان برای تحویل فلسطین به عنوان هدیه قبلاً به توافق رسیده اند »
"خرچ اگر از کسیه مهمان بود حاتم طایی شدن آسان بود". خاندان حرمین وشریفین اجاره داران ومیراثخوران قبله دوم مسلمانان ، قبله اول مسلمانان (قدس) را به شکل تحفه به امریکا واگزار کرده اند. به این خیر جالب توجه کنید.
روزنامه انگلیسی گاردین نوشته است که داماد رئیس جمهور امریکا در دیدار اخیر خود با ولیعهد عربستان در ریاض، فلسطین را به عنوان هدیه تحویل گرفته است.
این روزنامه در مطلبی با عنوان "جارد کوشنر در حال آشوب‌آفرینی در خاورمیانه است" تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا درباره قدس را حاصل توافق جارد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی خوانده است.
این روزنامه در ادامه مینویسد: "به نظر می‌رسد کوشنر ۳۶ ساله در نقش خود به عنوان مشاور ویژه رئیس جمهور امریکا به این نتیجه رسیده که می‌تواند سراسر خاورمیانه را دوباره طراحی کند. او اکنون با دوست صمیمی جدید ۳۲ ساله اش، محمد بن سلمان، در حال آشوب‌آفرینی در خاورمیانه هستند."
گاردین به سفر اخیر کوشنر به ریاض و دیدار او با بن سلمان اشاره کرده و نوشته گزارش‌ها حاکی است دو طرف تا نیم شب بیدار بوده و طرح‌هایی را برای منطقه تدوین کرده‌اند. مشخص نیست که آنها در آن دیدار بر سر چه مسائلی توافق کرده‌اند، اما ترامپ بعد از سرکوبگری‌های اخیر بن سلمان و دستگیری شاهزاده‌های سعودی، در توئیتی با بیان اینکه به بن سلمان "اعتماد بالایی" دارد، او را مورد تمجید قرار داد.
اما ائتلاف کوشنر و بن سلمان، اهدافی فراتر از ریاض را دنبال می‌کنند: "سعودی‌ها و امریکایی اکنون در حال پیشبرد توافقی محرمانه برای "صلح" میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها هستند که بیش از هر زمان دیگر به نفع اسرائیل است."
احمد طیبی، نماینده فلسطینی‌تبار کنست اسرائیل برخی از محورهای این توافق را در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز آشکار کرده است: "کشور فلسطین به طور کامل به رسمیت شناخته نخواهد شد و برای فلسطین تنها "حق حاکمیت از لحاظ اخلاقی" در نظر گرفته می‌شود." منبع - اسپوتنیک

>>>   Khorosoni
وقتی این اسناد شرم آور افشآ میشود ؛ مسلمانان سربکف ما دوگزینه بیشی ندارند: یا ازرفتن به قبله دومی جهت حج ابآ ورزند ویا اینکه این اشغالگررا از این سرزمین بیرون کنند.

>>>   در کشور افغانستان هیچ کس نه ماندیلا میشه و نه چکوارا ، انون دو شخصیت همه جان و مال وقت زن و بچه کار ومال داراي خویش را فدای آزادی ، استقلال ، مساوات ، برابری ، حقوق افراد جامعه و کشور خویش و فرا کشور های جهان کرد ، انها تشنه عدالت بودند که فعلا در هیچ جهان وجود ندارد ، ،سال های سال نام ایشون زنده است درست که هیچ یکی از انها و یا مقداری از بر اورده نشد اما ادامه راه مبارزه رو برای بشریت نشان داد تا ادامه راه مبارزه علیه بی عدالتی وجود داشته باشد و به حقیقت ان ایمان داشت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است