سعودی ها امروز به اسراییل نزدیکترند تا فلسطین
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۸    ۱۳۹۶/۹/۱۸ کد خبر: 142862 منبع: پرینت

نشریه 'ایتالیا اوجی' با اشاره به اینکه سعودی ها امروز به اسراییل نزدیکترند تا فلسطین، نوشت: سطح روابط عربستان و اسراییل چند وقتی است که افزایش یافته و دورنمای عادی سازی روابط میان این دو دیگر یک معما نیست.

این نشریه ایتالیایی افزود: برای کشورهای خلیج امروز دشمنی با ایران مهم تر از سرنوشت فلسطین است و در منطقه ای که با سیاست جدید آمریکا و افزایش قدرت ایران وارونه شده است، اتحادها دو باره شکل می گیرند.
این نشریه نوشت: محمد بن سلمان در عربستان سعودی، در حال ایجاد فضایی جدید در قبال اسرائیل است، در حالی که در پشت صحنه، همکاری امنیتی و ارتباط سال ها است وجود دارد.

در ماه سپتامبر خاخام 'ماروین هیر' موسس مرکز Simon Wiesenthal در لوس انجلس ادعا کرد که حامد بن عیسی الخلیفه حاکم بحرین با لغو بایکوت اسراییل از سوی کشورهای عربی موافقت کرده است. امارات به رزیم صیونیستی اجازه داده تا یک نمایندگی در مقر آژانس بین المللی انرژی قابل تجدید در ابوذبی دایر کند.

به عقیده برخی ناظران این ابتکار روشی برای آماده کردن افکار عمومی در کشورهای خلیج (فارس) برای رسمی کردن روابط میان خلیفه نشینان و اسراییل است که منجر به تضعیف همبستگی با فلسطینی ها می شود.

برخی تحلیل گران نیز معتقدند، فلسطینی ها به عربستان خیانت کردند چرا که حماس از محسوب کردن حزب الله لبنان که طرفدار ایران است، به عنوان سازمان تروریستی ممانعت کرده است.

عربستان سعودی در راس محور ضد ایران در خاورمیانه قرار دارد. در این میان نتانیاهو رویای نزدیکی با کشورهای سنی و پس از آن احتمالا پیدا کردن یک راه حل برای مساله فلسطین را دارد و این برعکس آن چیزی است که تاکنون اتحادیه عرب انجام داده است. این اتحادیه عادی سازی روابط میان اسراییل و کشورهای عربی را برای پایان اشغال سرزمین های فلسطینی مشروط کرده است.

عربستان و امریکا به ویژه محمد بن سلمان و جارد کوشنر داماد ترامپ، در حال تدوین برنامه ای برای تنظیم حل مناقشه اسراییل و فلسطین و تسهیل عادی سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی هستند، چیزی که خوشایند فلسطین ها نیست.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتالیا
فلسطین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است